Yahu ne alakası var?
Ben Alex'le Arda'yı mı karşılaştırdım?
Yazdığım mesajın genel anlamından çıkıp farklı bir cevap vermeni anlamıyorum.
Alex'le Arda'nın Türkiye'den daha üst düzey bir ligde Türkiye'deki gibi süper oynayacaklarını düşünmediğimi söyledim.
Anlamadığını varsayıyorum ve tekrarlıyorum; Arda Turan İngiltere Ligi'nde başarılı olamaz. Yarım sezon kalır sonra geri gelir.
Çünkü Arda Turan'ın fiziği yok. İngiltere Ligi'ni takip ediyorsan temponun 3 saniye bile düşmediğini biliyorsundur. Ordaki sıradan takımların maçları bizdeki derbi maçların kalitesindedir.
Ve Arda Galatasaray'da top onda değilken gözle görülür ve alkışlanır derecede ne pres yapar, ne de kısa sürede uzun koşular yapar...
Yani Arda Türkiye Ligi standartlarının üzerindedir.
Ancak bu gittiği her takımda başarılı olacağı anlamına gelmez.
Benim Arda'ya önerim İnter'e gitsin. Boca Juniors'a gitsin.
Gerçi İtalya Ligi'ndeki o sertliğe de dayanacağını sanmıyorum ama daha aşağıdaki takımlara giderse kendine yazık eder.
İyi de bu çocuk daha 22 yaşında. 28-29 yaşında değil ki. Sertliğe de alışır tempoya da. Messi'de de fizik yok, hatta 1.69 boy var. Fakat şuan dünyanın en iyi futbolcusu. (Messi ile Arda'yı karşılaştırmıyorum, yanlış anlaşılmasın)
Neyse göreceğiz, ilerleyen yıllarda. Bi' dahaki sezon gider büyük ihtimal.