• 21-06-2026, 18:52:51
    #19
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    Hocam öncelikle hakkınızda hayırlısı olsun. Size 10 yıldır evli biri olarak bir kaç nacizane tavsiye verebilirim.
    Evlendikten sonra iş bulamazsanız ve size yetecek paranız yoksa çok sıkıntı yaşarsınız.
    Evlenecekseniz isteme nişan düğün üçlüsü arasında 2 3 aydan fazla zaman koymayın.
    Evlenmek için elinizde altın ve yetecek para yoksa evlilik öncesi yapacağınız hiç bir hesabınız tutmayacak mutlaka daha fazlasını (sizin olmayan parayı) harcayacaksınız. evlilik öncesi borç evlilik sonrası sıkıntı demektir.
    Eğer askerlik varsa ve bedelli yapmayacaksanız nişan falan yapmadan gidip gelin. Eğer bedelli yapacaksanız nişan düğün öncesi iş resmiyete dökülürse sakın gitmeyin. Siz yokken aileniz ile muhatattap olacak karşı taraf ve elinizde olmayan sebepler ile askerde canınız çok sıkılır. Birde karşı taraf kim olursa olsun. Eğer yükünüzü artırmaya çalışıyorsa kaçın.
  • 21-06-2026, 19:29:24
    #20
    evlenme sakın 24 yaşında bu tuzağa düşme , önce askere git gel sonra işini yap gerekirse kpss gir , evlenme. Ben ne zaman evlenmek istersem o zaman evlenirim diyin , saygı göstermezlerse yeni birisini aramaya başlayın
  • 21-06-2026, 19:37:18
    #21
    VibyteNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilk önce iş sonra evlilik.
    Sükûnet için kesinlikle bu şart, aksi halde......
  • 21-06-2026, 19:38:37
    #22
    Hocam ben senin yaşındayken evim, arabam olsun sonra evlenecegim dedim.Hiçbiri olmadı 30 yaşında evlendim.Gelecekteki hiçbir planlamaya güvenerek hayatında büyük kararlar verme.Şimdi herşeyim var Allaha şükür.Ha 30 yaşına dönsem evlenirmiyim.Evlenmem 40 yaşına kadar.Hayatını yaşa, yurtdışına git farklı kültürlerle tanış.Sen hayatı yaşadıkça yaradanın tüm insanlara monte ettigi doganın kanunu devreye girecek.Kendini artık evlenmeye hazır hissedeceksin.Evlilik güzel birşey, hele çocugunun olması tamamen 2. bir hayat yaşıyorsun.Ama sana tavsiyem gez, toz, gör.Belki bu esnada kader arkadaşınlada tanışırsın.
  • 21-06-2026, 19:46:14
    #23
    VibyteNet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilk önce iş sonra evlilik.
    instagrammer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mantıklı bir fikir hocam. Çalışırken aynı zamanda KPSS ye de hazırlanabilirsiniz
    Zirhly adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayat beklemez, yarınların garantisi yokken eğer birbirinize aşıksanız ve doğru insanlar olduğunuzu düşünüyorsanız evlenin derim. Aile olmak, bir şeyler için birlikte çabalamak çok daha güzel. Şunu da yapayım, bunu da yapayım evlenirim diyen hiçbir arkadaşım evlenemedi. Elbette aşk karın doyurmuyor, herkes güvenceli bir hayat olunca aile kurmak istiyor ama o iş öyle olmuyor. Bizzat deneyimlemiş birisi olarak tavsiyemdir.
    berkozcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    önceliğin iş güvencesi olsun hocam, gerisi zaten hallolur.
    Michaell adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunun için de cumartesi pazarı oturacağımız iş lazım haftada 3-4 gün KPSS kursuna da gideriz maksat.
    Chakallstr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evlen hayat eşle güzel
    greenmile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    illa evleneceğim diyorsan işin olmadan tuvalete bile gitme.
    Piquant adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizden daha fazla mutlu olmaya hakkın yok acilen evlen 😆
    BINGILDAK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çevremden ve kendimden edindiğim tecrübe ile konuşuyorum, şu olsun bu olsun ondan sonra evlenirim diyen birçok arkadaşım evlenemedi bazıları da evlendi ama sürdüremediler. Kendimden yola çıkarak söylüyorum ben 27 yaşındayım. Üniversite bitsin, işe göreyim biraz birikim yapıp evlenirim dedim. Şimdi birikim var, ev var, araba var, düzenli bir işim ve yaşantım var fakat evlenemedim.
    greenmile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    niye evlenemediniz hocam?
    PaSaSa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evlenmeye niyetiniz varsa askerlik ve işi muhakkak halledin sonrasında evlenin ertelemeyin çünkü erteledikçe uzaklaşıyorsunuz yaş 38 oldu evliliği gram istemiyorum
    bycida adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elin başka işlerde tutuyorsa biraz birikim yap evlen direk evlendiğin zamanda kpssye vs çalışabilirsin komşum öyle yaptı atandı şuan nufüs müdürlüğünde memur olarak çalışıyor .
    suleymand adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fazla süren ilişkiler zamanla sarpa sarar hocam, bugüne dek bişey olmadı bu saatten sonra olmaz demeyin. Evlenin gerisi allah kerim. Gün geçtikçe şartlar da zorlaşıyor.
    bbztp06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yaşın çok genç hocam tavsiye etmiyorum. Özellikle bu yaşta evlenirsen ileride yapamadıkların seni evlilikten soğutur. Erkek adam biraz daha geç yaşlarda sorumluluğa girmeli. O vakite kadar arkadaşlarınla daha özgür buluş hayatına bak vs. Yaşa
    rakar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    büyük hata yapıyorsun. bu yaşta evlenmek de nedir git dünyayı gez birader. 10 yıl sonra çok kafana vurursun.
    astralteknoloji adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, ben evlenip boşandım. Eğer işin yoksa ve kendine de güvenmiyorsan, bana kalırsa hiç evlenme. İnan bana, kafandaki rakamlardan daha fazla maliyeti var. İnsanlar da çok değişiyor. Ben 5 senedir tanıyordum ama başaramadım.
    mehmetemin72 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle hakkınızda hayırlısı olsun. Size 10 yıldır evli biri olarak bir kaç nacizane tavsiye verebilirim.
    Evlendikten sonra iş bulamazsanız ve size yetecek paranız yoksa çok sıkıntı yaşarsınız.
    Evlenecekseniz isteme nişan düğün üçlüsü arasında 2 3 aydan fazla zaman koymayın.
    Evlenmek için elinizde altın ve yetecek para yoksa evlilik öncesi yapacağınız hiç bir hesabınız tutmayacak mutlaka daha fazlasını (sizin olmayan parayı) harcayacaksınız. evlilik öncesi borç evlilik sonrası sıkıntı demektir.
    Eğer askerlik varsa ve bedelli yapmayacaksanız nişan falan yapmadan gidip gelin. Eğer bedelli yapacaksanız nişan düğün öncesi iş resmiyete dökülürse sakın gitmeyin. Siz yokken aileniz ile muhatattap olacak karşı taraf ve elinizde olmayan sebepler ile askerde canınız çok sıkılır. Birde karşı taraf kim olursa olsun. Eğer yükünüzü artırmaya çalışıyorsa kaçın.
    omurcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben senin yaşındayken evim, arabam olsun sonra evlenecegim dedim.Hiçbiri olmadı 30 yaşında evlendim.Gelecekteki hiçbir planlamaya güvenerek hayatında büyük kararlar verme.Şimdi herşeyim var Allaha şükür.Ha 30 yaşına dönsem evlenirmiyim.Evlenmem 40 yaşına kadar.Hayatını yaşa, yurtdışına git farklı kültürlerle tanış.Sen hayatı yaşadıkça yaradanın tüm insanlara monte ettigi doganın kanunu devreye girecek.Kendini artık evlenmeye hazır hissedeceksin.Evlilik güzel birşey, hele çocugunun olması tamamen 2. bir hayat yaşıyorsun.Ama sana tavsiyem gez, toz, gör.Belki bu esnada kader arkadaşınlada tanışırsın.
    AFNaNTiK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sükûnet için kesinlikle bu şart, aksi halde......
    Khaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evlenme sakın 24 yaşında bu tuzağa düşme , önce askere git gel sonra işini yap gerekirse kpss gir , evlenme. Ben ne zaman evlenmek istersem o zaman evlenirim diyin , saygı göstermezlerse yeni birisini aramaya başlayın



    Hocam çok güzel yerlere değinmişsiniz cevabınız için teşekkür ederim

    Nişan düğün arası ailem de mesafe olsun istemiyor ama şartlara koşullara bakılır

    Kız tarafı altın konusunda görgüsüzlük yapacak kişiler değiller önceden mesela kızın ablasında da 2-3 parça bi şey istendi geçildi
    Zaten başlık parasıymış süt parasıymış vs şeyler yok

    uzun süredir bir birikim var kendim baktığımda ev olduğu için geri kalan masrafa rahatlıkla yeteceğini düşünüyorum çünkü kız tarafı da büyük bir düğün istemiyor

    Kız tarafı mutfak eşyalarını beyaz eşyadan çanak çömlek e kadar üstlenmek istiyorlar ki önceden evlenen kızlarında da üstlendiler

    yani kız tarafı masraftan kaçmıyor çok masraf yapmayı sevmeyen masraf çıkarmayan taraflar
    Şahit olduğum için iyi kötü biliyorum

    tek sıkıntım askerlik ve iş mevzusu,
    Borçla evlenmeyeceğimden %80 eminim ki hayatta borcu sevmem

    askerlik konusunda da büyük ihtimalle gidip geleceğim sonra nişan düğün ne olursa artık.

    İş için de Cumartesi Pazar tatil modelli bir iş bulursam en azından KPSS çalışma imkanım da olur bazen evllilik hayır getirir derler belki evlilikle beraber atanma yolumuz da açılır.

    tüm yorumları okuyup kendi kendime düşününce de sanki böylesi daha güzel olur gibi

    önce mezuniyet sonra askerlik sonra iş+kpss arasında da evlilik
  • 21-06-2026, 19:49:03
    #24
    sizin durumunuzda kaçınılması gereken birşey yok gibi hocam. Allah 2 tarafada kolaylık versin.
  • 21-06-2026, 20:09:04
    #25
    Kurumsal PLUS
    Michaell adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 yıllık ilişkim var birbirimize çok değer veriyoruz aileler ile kendimiz tanıştık kısa sürede de aileleri tanıştıracağız.
    Cevabı sokrates teee o zaman vermişti: "Karın iyiyse mutlu, kötüyse filozof olursun"
  • 21-06-2026, 20:41:07
    #26
    Evlen bence işi nasılsa bulursun
  • 22-06-2026, 01:32:12
    #27
    İmkanınız varsa evlenin zaten ev araba varmış askere gidene kadar bir işde çalışırsınız askere diye tazminatınızıda alırsınız askerden dönünce kendi işinizi kurarsınız (r10+ atarmısınız )