• 13-06-2026, 23:49:03
    #1
    İyi forumlar,

    Bu tarz otomasyonlar, hukuki olarak ne durumda? Bazen, proje fikri geliyor ama başımız ağrırır diye çekiniyorum. Siz neler düşünüyorsunuz bu konuda ?
  • 13-06-2026, 23:51:02
    #2
    çektiğin veriyi kullandığın şekil önemli olan
  • 13-06-2026, 23:52:03
    #3
    Akmanlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çektiğin veriyi kullandığın şekil önemli olan
    Çektiğim veri, benimle alakası olmayan bir web sitenin işlemiş olduğu, emek verdiği bir veri. Nasıl kullanırsam kullanayım, başta 1-0 gibi geliyor.

    Mesela, ben kendi platformumdan kullanıcıya, kargo takibi yaptırmak istiyorum. Bunu api dökümantasyonu olmadan scrap ederek bu hizmeti vermem sorun yaşatır bence.
  • 13-06-2026, 23:54:56
    #4
    Backpacker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çektiğim veri, benimle alakası olmayan bir web sitenin işlemiş olduğu, emek verdiği bir veri. Nasıl kullanırsam kullanayım, başta 1-0 gibi geliyor.
    Örnek verelim Google işletme numaralarını çektin oto mesaj attın

    bunu manuel de Yapabilirdin

    veya çektiğin veriyi az değiştirip kullanırsan sorun yaşamazsın Napmak istediğini tam bilmediğim için böyle basit örnekler verdim
  • 13-06-2026, 23:56:51
    #5
    Akmanlar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Örnek verelim Google işletme numaralarını çektin oto mesaj attın

    bunu manuel de Yapabilirdin

    veya çektiğin veriyi az değiştirip kullanırsan sorun yaşamazsın Napmak istediğini tam bilmediğim için böyle basit örnekler verdim
    güncelledim yorumu biraz daha açayım;

    Caphca sistemlerinin bir amacı var, otomasyonları engellemek üzere login flowlara yerleştirilen yada cf. gibi antibot mekanizmaları var. bunları nitekim bypass ediyoruz.
  • 13-06-2026, 23:59:43
    #6
    Backpacker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çektiğim veri, benimle alakası olmayan bir web sitenin işlemiş olduğu, emek verdiği bir veri. Nasıl kullanırsam kullanayım, başta 1-0 gibi geliyor.

    Mesela, ben kendi platformumdan kullanıcıya, kargo takibi yaptırmak istiyorum. Bunu api dökümantasyonu olmadan scrap ederek bu hizmeti vermem sorun yaşatır bence.
    hiçbirşey olmaz
  • 14-06-2026, 00:35:42
    #7
    Telifli içerikte sorun yaşatır, örnek mağazadan fotoğraf ürün çektin ve adamların telifli fotoları var, geçmiş olsun. Ya da çektiğin veriyi spam/dolandırıcılık için kullandın, yine geçmiş olsun. Bunun dışında Google'dan müşteri verisi çekmek ile bir şey olmaz. Sonuçta arasan manuel bulacağın süreci hızlandırdın.
  • 14-06-2026, 00:45:02
    #8
    Maximus178 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Telifli içerikte sorun yaşatır, örnek mağazadan fotoğraf ürün çektin ve adamların telifli fotoları var, geçmiş olsun. Ya da çektiğin veriyi spam/dolandırıcılık için kullandın, yine geçmiş olsun. Bunun dışında Google'dan müşteri verisi çekmek ile bir şey olmaz. Sonuçta arasan manuel bulacağın süreci hızlandırdın.

    Spam veya dolandırıcılık tarafını bir kenara bırakırsak;
    Örneğin ben bir betik geliştirdim. Bu betik, r10.net üzerinde "Maximus178" kullanıcısını takip ediyor ve yeni bir mesaj yazdığında bana Telegram üzerinden bildirim gönderiyor. Bildirimleri kaçırmamak için de her 5 saniyede bir r10.net'e requests göndererek kontrol sağlıyorum.
    Bu durumda aslında forumun sunucularına sürekli ve gereksiz bir yük oluşturmuş oluyorum. Üstelik platform, bu tür otomatik erişimleri sınırlandırmak için CAPTCHA ve Cloudflare gibi koruma mekanizmaları kullanırken, ben bu engelleri çeşitli yöntemlerle aşarak sistemi kullanmaya devam ediyorum.
    Bu nedenle, teknik olarak herhangi bir zarar verme niyetim olmasa bile, platformun kullanım koşullarını ihlal ettiğim ve sunucularına izinsiz otomatik erişim sağladığım gerekçesiyle hukuki bir işlem başlatabilme ihtimali olduğunu düşünüyorum.
  • 14-06-2026, 00:48:53
    #9
    Backpacker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Spam-Dolandrıcılık elbette işin o boyutunu konusmaya gerek yok;

    Mesela ben bir betik yaptık. " r10.net platformunda Maximus178' i takip eden, foruma yeni mesaj yazdığında mesajı TG den bana bildirmesini istedim. " bu işlemleri kaçırmaması içinde 5 saniye de bir r10 platformuna requests atıp, kontrol ettiriyorum. şimdi burada, r10 netin sunucularına gereksiz yük bindirmiş oluyorum ?
    Hocam ben tek seferlik scraping kast ediyorsunuz sandım. Sizinki direkt tacize giriyor İşin şakası bir yana bir sayfayı ara sıra kontrol etmekle, her 5 saniyede bir botla sorgulamak arasında fark var. Özellikle CAPTCHA, Cloudflare veya rate limit gibi mekanizmaları aşmaya çalışıyorsan iş teknik otomasyondan çıkıp platformun kullanım şartlarına aykırı davranış noktasına kayabiliyor. O zaman tabii önce hukuksal problemlerden önce IP ban gelir ama iş büyür ise yaptığınızın sunucuyu şişirme amaçlı bir eylem olduğu düşünülebilir ve sunucu kaynaklarını izinsiz kullanma tartışması olur. İşte bence o zaman dava gelir.