Backpacker adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Spam-Dolandrıcılık elbette işin o boyutunu konusmaya gerek yok;

Mesela ben bir betik yaptık. " r10.net platformunda Maximus178' i takip eden, foruma yeni mesaj yazdığında mesajı TG den bana bildirmesini istedim. " bu işlemleri kaçırmaması içinde 5 saniye de bir r10 platformuna requests atıp, kontrol ettiriyorum. şimdi burada, r10 netin sunucularına gereksiz yük bindirmiş oluyorum ?
Hocam ben tek seferlik scraping kast ediyorsunuz sandım. Sizinki direkt tacize giriyor İşin şakası bir yana bir sayfayı ara sıra kontrol etmekle, her 5 saniyede bir botla sorgulamak arasında fark var. Özellikle CAPTCHA, Cloudflare veya rate limit gibi mekanizmaları aşmaya çalışıyorsan iş teknik otomasyondan çıkıp platformun kullanım şartlarına aykırı davranış noktasına kayabiliyor. O zaman tabii önce hukuksal problemlerden önce IP ban gelir ama iş büyür ise yaptığınızın sunucuyu şişirme amaçlı bir eylem olduğu düşünülebilir ve sunucu kaynaklarını izinsiz kullanma tartışması olur. İşte bence o zaman dava gelir.