• 09-04-2026, 23:41:57
    #1
    Kurumsal PLUS
    Merhaba 2 yıl önce bir şirkette çalışıyordum ortalama 6 aylık maaşım içeride kaldı hala ödemediler ve sürekli geçiştiriyorlar işin garip kısmı ise aylarca benim sigortamı da yatırmaya devam edip 2025 Kasım syında durdırmuşlar e devletten baktığım da altta ki görüntü var bunlara dava açsam nasıl bir sonuç alabilirim acaba böyle bir şey yaşayan oldu mu

  • 09-04-2026, 23:47:04
    #2
    💰+50.000₺ PASİF GELİR
    Çok sağlam paralar görüyorum, üzerine düşerseniz.
  • 09-04-2026, 23:49:05
    #3
    Kurumsal PLUS
    GL4D14TOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok sağlam paralar görüyorum, üzerine düşerseniz.
    Dolar üzeri maaş alıyordum 2 yıl çalıştım ortalama izin parası 6 ay ödenmeyen maaş aylarca sigorta girişi yapmışlar ekstradan vs vs tonla şey var fakat hiçbir ödeme almadım avukat ile görüşmeden önce bilgi almak istedim çünkü şuan yurt dışındayım duruma göre Türkiye’ye dönüp dava açacağım
  • 09-04-2026, 23:50:42
    #4
    💰+50.000₺ PASİF GELİR
    Hocam sigorta yatırması demek sizin onlar feshedene kadarki çalıştığınız anlamına gelir, ki bu yüzden çok güzel paralar alabilirsiniz. Ben böyle biliyorum ama bence ilk öncelik olarak işi bilem bir muhassebeci veya avukatla görüşmeniz
  • 09-04-2026, 23:51:40
    #5
    Kurumsal PLUS
    GL4D14TOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sigorta yatırması demek sizin onlar feshedene kadarki çalıştığınız anlamına gelir, ki bu yüzden çok güzel paralar alabilirsiniz. Ben böyle biliyorum ama bence ilk öncelik olarak işi bilem bir muhassebeci veya avukatla görüşmeniz
    Evet avukatla görüşeceğim fakat geç olduğu için yarın görüşeceğim öncesinde konu açıp ön bilgi almak istedim açıkçası
  • 09-04-2026, 23:52:46
    #6
    JaimeLannister adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba 2 yıl önce bir şirkette çalışıyordum ortalama 6 aylık maaşım içeride kaldı hala ödemediler ve sürekli geçiştiriyorlar işin garip kısmı ise aylarca benim sigortamı da yatırmaya devam edip 2025 Kasım syında durdırmuşlar e devletten baktığım da altta ki görüntü var bunlara dava açsam nasıl bir sonuç alabilirim acaba böyle bir şey yaşayan oldu mu

    Çok fazla zaman geçirmişsiniz hocam, şimdiye kadar ya çoktan dava açmanız ya da uzlaşma talep etmeniz gerekirdi; şimdi dava açsanız zaten ortalama 2-4 sene sürebiliyor, yaşadığınız yerdeki mahkemelerin yoğunluğuna göre. Sigorta meselesi, onların dalgınlığı sonucunda da olmuş olabilir; küçük bir tuzak da olabilir, her iki senaryoya göre aksiyon alacak şekilde davayı hazırlamalısınız ve mutlaka iyi bir avukat bulmalısınız. Davanın peşini bırakmazsanız hakkınızı ve geçen zamanın farkını da alabileceğinizi sanıyorum, geçmiş olsun.
  • 09-04-2026, 23:54:58
    #7
    Kurumsal PLUS
    emreseokarya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok fazla zaman geçirmişsiniz hocam, şimdiye kadar ya çoktan dava açmanız ya da uzlaşma talep etmeniz gerekirdi; şimdi dava açsanız zaten ortalama 2-4 sene sürebiliyor, yaşadığınız yerdeki mahkemelerin yoğunluğuna göre. Sigorta meselesi, onların dalgınlığı sonucunda da olmuş olabilir; küçük bir tuzak da olabilir, her iki senaryoya göre aksiyon alacak şekilde davayı hazırlamalısınız ve mutlaka iyi bir avukat bulmalısınız. Davanın peşini bırakmazsanız hakkınızı ve geçen zamanın farkını da alabileceğinizi sanıyorum, geçmiş olsun.
    Teşekkürler bir arkadaş daha var aynı şirketten ödeme alamayan onun ki benimkinden fazla onunla birlikte dava açmayı düşünüyoruz avukat ile görüştükten sonra
  • 12-04-2026, 17:33:53
    #8
    İşverenin hem iş hukuku hem de sosyal güvenlik mevzuatı açısından birden fazla yükümlülüğünü ihlal etmesi söz konusu. Öncelikle, yaklaşık 6 aylık ücretinizin ödenmemiş olması sebebiyle ücret alacağı talebinde bulunma hakkınız mevcut olup, bu alacaklar dava yoluyla talep edildiğinde genellikle faiziyle birlikte tahsiline karar verilmektedir.


    Bunun yanında, fiilen çalışmadığınız bir dönemde sigorta primlerinizin yatırılmaya devam edilmesi, gerçeğe aykırı bildirim niteliğinde olup SGK nezdinde ayrıca inceleme ve yaptırım konusu olabilecek bir durumdur. Bu husus, davanızı zayıflatmaktan ziyade işveren aleyhine bir değerlendirme yapılmasına yol açabilecektir. Somut olayın detaylarına bağlı olarak kıdem ve ihbar tazminatı ile diğer işçilik alacaklarının da talep edilmesi mümkündür. Süreç, zorunlu arabuluculuk başvurusu ile başlar. Anlaşma sağlanamaması halinde iş mahkemesi nezdinde dava açılması gerekecektir. Mevcut haliyle dosyanızın hukuki açıdan güçlü olduğu ve gerekli delillerle desteklenmesi halinde alacaklarınızın tahsil edilme ihtimalinin yüksek olduğu kanaatindeyim.


    Profesyonel hukuki destek almak isterseniz iletişime geçebilirsiniz.
  • 12-04-2026, 17:43:45
    #9
    @Fahrettin; İşverenin iflası veya şirketi fesih yapması veya şirketin/şirket yetkililerinin hacze kabil bir varlığı olmaması durumunda bu tarz alacaklar (maaş, tazminat, sgk vb) ne olur hocam? Saygılar