İşverenin hem iş hukuku hem de sosyal güvenlik mevzuatı açısından birden fazla yükümlülüğünü ihlal etmesi söz konusu. Öncelikle, yaklaşık 6 aylık ücretinizin ödenmemiş olması sebebiyle ücret alacağı talebinde bulunma hakkınız mevcut olup, bu alacaklar dava yoluyla talep edildiğinde genellikle faiziyle birlikte tahsiline karar verilmektedir.


Bunun yanında, fiilen çalışmadığınız bir dönemde sigorta primlerinizin yatırılmaya devam edilmesi, gerçeğe aykırı bildirim niteliğinde olup SGK nezdinde ayrıca inceleme ve yaptırım konusu olabilecek bir durumdur. Bu husus, davanızı zayıflatmaktan ziyade işveren aleyhine bir değerlendirme yapılmasına yol açabilecektir. Somut olayın detaylarına bağlı olarak kıdem ve ihbar tazminatı ile diğer işçilik alacaklarının da talep edilmesi mümkündür. Süreç, zorunlu arabuluculuk başvurusu ile başlar. Anlaşma sağlanamaması halinde iş mahkemesi nezdinde dava açılması gerekecektir. Mevcut haliyle dosyanızın hukuki açıdan güçlü olduğu ve gerekli delillerle desteklenmesi halinde alacaklarınızın tahsil edilme ihtimalinin yüksek olduğu kanaatindeyim.


Profesyonel hukuki destek almak isterseniz iletişime geçebilirsiniz.