Merhabalar.
Oturduğum site 2 bloklu 280 daireli bir site. Ve oturan kesim öğrenci , memur. Doğru düzgün aile yok. Ben sadece bu 280 daireye evden yemek yapıp satmak istiyorum. Gerekli evraklar nedir süreç yorar mı bunları merak ediyorum kaba taslak bi hesap yaptığımda 4 çeşit yemek ( çorba,pilav,sulu yemek, salata) 100₺ ye versem bile benim için hatrı sayılır bir para bırakıyor. Vergi vs olmadan tabi ki bu. Kurye masrafım yok işçi masrafım yok aşçı masrafım yok ve dediğim gibi pazara inanıyorum. Fikirlerinizi ve karşılaşacağım zorlukları daha önceden olan tecrübelerinizi duymak isterim
Evden Yemek Yapma Satma İşi
13
●638
- 08-04-2026, 17:13:19
- 08-04-2026, 17:16:27500 kişilik bi sitede whatsapp grubundan sadece pasta siparişi alarak ev geçindiren insanlar tanıyorum.
Sitede wp grubundan siz de yapın. Kazanmaya başlayınca belki yakın küçük bi yer tutar resmiyete oturtursunuz. ama öncelik site çapında yapmanız - 08-04-2026, 17:20:56O konuda baya bir yenilik düşünüyorum . Qr kodlu afiş dağıtıp güncel menü sitesi. Sanal posla sipariş. Tek tıkla sipariş adet sayısı vs. Bu tarz küçük ama etkili inavasyonlar yapacağım. Tek sıkıntım şikayet eden vs olursa başımıza ne gelir resmiyete dökmek istesem süreç nasıl olacakerhanozdogan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-04-2026, 17:22:087 yıl catering işlettik. 280 daire her daire 1 kişi desen 280 kişi yapıyor. bunu tek başına yapabilmen gerçekten aşırı zor. hazırlığı menüsü üretimi paketlemesi dağıtımı. bunlar ekip işi. şöyle söyleyeyim biz 450 kişiye yemek veriyorduk 8 kişi çalışıyordu ve yeri geliyor yetişemiyorduk bile. ki sen 280 daireyi teker teker gitmeyi de planlıyosun. ek olarak herkese peşin satman lazım arkanda sermaye yoksa malzeme alamazsın ki 280 kişinin 4 çeşidi için gerekli malzeme şu oluyor günlük alırsan 1 doblo bagajı kadar belki malzeme alman gerekecek. aylık toptan alıyım desen 1 tır malzemeyi eve sokman gerekiyor. 280 kişiye yemeği ev tipi tencerede yapamazsın büyük kazanlara ihtiyacın var ki onları da tezgaha çıkartıp yıkayamazsın zaten. alanın olucak hortumu basıcan yıkıcaksın en basiti. ev tipi ocakta imkanı yok zaten yapamazsın canavar ocak lazım onun için de doğalgaz hattı lazım. bunlarla beraber fırın yemekleri için endüstriyel fırın alman lazım. bi karnıyarık yapsan minimum 8 9 tepsi yapmalısın. yarının yemeği için bu günden hazırlık yapman gerekiyor bu günün yemeğini de yapman gerekiyor. yani yemek işi dışarıdan görüldüğü gibi değil. her gün stres her gün aşırı yorulacaksın. Allah korusun bir kişi senin yemekten zehirlense imkanı yok kurtulamazsın. bu iş sadece pazara inanmakla olmuyor. ek olarak birisi seni şikayet etse eve baskın yesen. Gıda mühendisin yok, sigortalı aşçın bulaşıkçın temizlik alanın yok catering ruhsatın HSCP belgen hijyen belgen aşçılık belgen işyeri ruhsatın yemek üretim iznin baca ruhsatın bunların hiçbirisi yok. Yani hocam bu işi yıllarca yapan birisi olarak söylüyorum. bir mutfak açıp tam olarak bu sektöre profesyonel olarak girmeyeceksen ve arkanda da ekip ve sermayen yoksa, hiç girme.
- 08-04-2026, 17:25:05Arkadaş acı gerçekleri paylaşmış sonuna kadar doğruSerhatKarademirr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-04-2026, 17:30:22Hocam ben onu şöyle düşündüm günlük kapasite belirlemek istiyorum mesela 50 kişi ilk aşamada. Günlük 50 kişilik yemek çıkaracağım ilk etapta ön rezervasyon tarzı olacak ve perakende olduğu için catering gibi vade mevzusu olmayacak ya postan ödeyecek yada nakit verecek. 51. Müşteri için tükendi diyip kapatacağız eğer talep olur tutunursam sitenin için boş dükkan var oraya geçip dediğiniz gibi hem catering hemde esnaf lokantası tarzı bi yer yapacağım. Ama bu 50 kişilik yemek için 2 kişi veya 3 kişi bu işin altından kalkabilir mi. Bir kişi dağıtım bir kişi doldurup paketleme yapacak. Yemek hazırlığı içinde 3 kişi sabahtan hazırlığı yapacak. Sizin fikirleriniz önemli benim için. Genelde de sadece akşam servisi olacak gibi düşünebilirsiniz çünkü öğlen üniversite de yiyor herkesSerhatKarademirr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-04-2026, 17:33:5050 kişiyi 2 kişiyle bile çok rahat yaparsın ama yine diyorum evden bu iş çok sıkıntı. birisi şikayet ederse çok büyük sorunlar yaşarsınız. Ha nasiptir Allah gönlünüze göre versin ama tutturursanız da çok güzel olur. kazancı da iyi olurniyaziiakk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-04-2026, 17:38:32Üyeliği durdurulduO kadarına gerek yok bana sorarsan hocam, insanlar öyle yeni açılan yemek platformu falan sanar seni istediğin etkiyi pek alamazsın. Kurumsallık yerine daha samimi bir şey düşünmen daha mantıklı ev yemekleri için.niyaziiakk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
WhatsApp grubu çok mantıklı bence, sipariş içinde direkt sana wpden yazsınlar bi menü görseli ayarlarsın kafi. Önce bi yöneticilere yaz konuş onlardan onay alıp wp grubunda reklam yapmaya başla bence. 100₺ gibi bi rakama ben olsam bende sipariş verirdim.