• 29-01-2026, 12:03:06
    #1
    Az önce internette gezerken Starlink aslında tehlikeli mi gibi bir yazı okudum. Tamam Starlink kâğıt üstünde süper bir fikir olabilir, dünyanın her yerine internet, afet olunca bağlantı, savaşta iletişim falan ama iş pratiğe gelince olay biraz karışıyor. Ukrayna’da ordunun kullandığı, İran’da internet kesilince protestocuların devreye soktuğu, Türkiye’de ise “gerek yok” denilerek mesafeli yaklaşılan bir sistemden bahsediyoruz. ABD merkezli, kontrolü tek elde olan bu ağ gerçekten sadece “iyilik” için mi çalışıyor, yoksa aynı zamanda siyasi, askeri ve istihbari hesapların bir parçası mı? Kısacası Starlink hem hayat kurtarıyor hem de “bu kadar gücü kim niye dağıtıyor?” sorusunu ister istemez akla getiriyor.

    Sizin bu konuda fikriniz nedir? Ülkemize geldiğinde ya da yaşadığınız ülkede kullanır mısınız? Kullanıyor musunuz?
  • 29-01-2026, 12:05:07
    #2
    Kişisel Rütbe
    Tekelleşmiş telekomları bitirir inşallaH
  • 29-01-2026, 12:07:00
    #3
    Benim görüşüm insan hayatını kolaylaştıran her şey güzeldir.

    Bunu faydalı işler için mi yoksa şeytani işler için mi kullanılacağı zaman gösterecek.
  • 29-01-2026, 12:12:23
    #4
    Starlink kullanımı mecburi bir sistem değil, fazla komplo teorisine kaçmış. ABD zaten ülke ordularını donatıyor starlink e sıra mı gelir, adamlar en basitinden GPS sistemini yıllardır çalıştırıyor starlink ten çok daha stratejik bir teknoloji. Alternatifi de neredeyse yok. Bize gelmemesinin tek nedeni bizdeki aç telekom şirketlerinin paraya doymaması, leş hizmetlerini pahalıya satmak istemeleri.
  • 29-01-2026, 12:21:46
    #5
    kapitalizm ile savaşmak yerine uyum sağlamak bence çok doğru bir karar,

    Savaşma seviş mantığı.
  • 29-01-2026, 12:25:48
    #6
    Yahu adamlar zaten sosyal medyadan topladıkları verilerle her şeyimizi biliyorlar. Böyle bir şeye neden ihtiyaç duysunlar? Önemli alandaki ağ güvenliğini zaten kalkıp da kendi ülkendeki operatörlere bile emanet etmek yanlıştır. Starlink’in ülkeye girişini engellemek tamamen yerli operatörleri korumaktır. Başka bir şey değildir.
  • 29-01-2026, 13:22:21
    #7
    Umarım gelir tekellesmenin önüne geçer kafalarına gore zam yapılıyor 2026 dayız internet hızları cok kötü
  • 29-01-2026, 13:29:07
    #8
    Geleceği ve olacakları öngörme konusunda iyi olduğum için

    Ben diyorum ki STARLİNK 2 sene içinde türk telekomu satın alacak ve türk telekom markasıyla hizmet verecek.

    bugün bu sisteme kötü diyenler satın alma işleminden sonra büyük başarı diyecekler.