Az önce internette gezerken Starlink aslında tehlikeli mi gibi bir yazı okudum. Tamam Starlink kâğıt üstünde süper bir fikir olabilir, dünyanın her yerine internet, afet olunca bağlantı, savaşta iletişim falan ama iş pratiğe gelince olay biraz karışıyor. Ukraynada ordunun kullandığı, İranda internet kesilince protestocuların devreye soktuğu, Türkiyede ise gerek yok denilerek mesafeli yaklaşılan bir sistemden bahsediyoruz. ABD merkezli, kontrolü tek elde olan bu ağ gerçekten sadece iyilik için mi çalışıyor, yoksa aynı zamanda siyasi, askeri ve istihbari hesapların bir parçası mı? Kısacası Starlink hem hayat kurtarıyor hem de bu kadar gücü kim niye dağıtıyor? sorusunu ister istemez akla getiriyor.
Sizin bu konuda fikriniz nedir? Ülkemize geldiğinde ya da yaşadığınız ülkede kullanır mısınız? Kullanıyor musunuz?
Starlink hakkında düşünceleriniz nedir?
7
●200
- 29-01-2026, 12:12:23Starlink kullanımı mecburi bir sistem değil, fazla komplo teorisine kaçmış. ABD zaten ülke ordularını donatıyor starlink e sıra mı gelir, adamlar en basitinden GPS sistemini yıllardır çalıştırıyor starlink ten çok daha stratejik bir teknoloji. Alternatifi de neredeyse yok. Bize gelmemesinin tek nedeni bizdeki aç telekom şirketlerinin paraya doymaması, leş hizmetlerini pahalıya satmak istemeleri.
- 29-01-2026, 12:21:46kapitalizm ile savaşmak yerine uyum sağlamak bence çok doğru bir karar,
Savaşma seviş mantığı. - 29-01-2026, 12:25:48Yahu adamlar zaten sosyal medyadan topladıkları verilerle her şeyimizi biliyorlar. Böyle bir şeye neden ihtiyaç duysunlar? Önemli alandaki ağ güvenliğini zaten kalkıp da kendi ülkendeki operatörlere bile emanet etmek yanlıştır. Starlinkin ülkeye girişini engellemek tamamen yerli operatörleri korumaktır. Başka bir şey değildir.
- 29-01-2026, 13:29:07Geleceği ve olacakları öngörme konusunda iyi olduğum için
Ben diyorum ki STARLİNK 2 sene içinde türk telekomu satın alacak ve türk telekom markasıyla hizmet verecek.
bugün bu sisteme kötü diyenler satın alma işleminden sonra büyük başarı diyecekler.
