Az önce internette gezerken Starlink aslında tehlikeli mi gibi bir yazı okudum. Tamam Starlink kâğıt üstünde süper bir fikir olabilir, dünyanın her yerine internet, afet olunca bağlantı, savaşta iletişim falan ama iş pratiğe gelince olay biraz karışıyor. Ukraynada ordunun kullandığı, İranda internet kesilince protestocuların devreye soktuğu, Türkiyede ise gerek yok denilerek mesafeli yaklaşılan bir sistemden bahsediyoruz. ABD merkezli, kontrolü tek elde olan bu ağ gerçekten sadece iyilik için mi çalışıyor, yoksa aynı zamanda siyasi, askeri ve istihbari hesapların bir parçası mı? Kısacası Starlink hem hayat kurtarıyor hem de bu kadar gücü kim niye dağıtıyor? sorusunu ister istemez akla getiriyor.
Sizin bu konuda fikriniz nedir? Ülkemize geldiğinde ya da yaşadığınız ülkede kullanır mısınız? Kullanıyor musunuz?