• 18-01-2026, 15:26:19
    #1
    Kanal tedavisi yaptirali 2 hafta oldu ama o dişim arada ağrıyor özellikle de o tarafla yemek yiyememem yemek istediğim de baskıdan biraz acı hissettirmesi normal mi?
  • 18-01-2026, 15:28:27
    #2
    Normal değil sinirler iyi temizlenmemiş olabilir
  • 18-01-2026, 15:28:45
    #3
    Evet, kanal tedavisinden 2 hafta sonra arada ağrı ve bastırınca sızı hissetmek çoğu durumda hala normal kabul edilebilir, ama bazı şartlara bağlıdır. Net ve dürüstçe anlatayım:

    ✔ Ne zaman normal sayılır?


    Kanal tedavisi sonrası:
    • Dişin kök ucundaki dokular işlem sırasında tahriş olur
    • Bu dokuların iyileşmesi 2–4 haftayı, bazen 4–6 haftayı bulabilir
    Şu durumlar varsa genelde normaldir:
    • Ağrı sürekli değil, ara ara geliyor
    • Kendi kendine zonklama yok
    • Soğuk–sıcakla ağrı yok
    • Dişe bastırınca hafif–orta sızı oluyor
    • Gün geçtikçe çok yavaş da olsa azalma eğiliminde

    ⚠ Ne zaman normal değil?


    Aşağıdakilerden biri varsa dişçiye görünmek gerekir:
    • Ağrı artarak devam ediyorsa
    • Gece uyandıran zonklama varsa
    • Dişe basınca keskin / batıcı ağrı oluyorsa
    • Dişte şişlik, apse, sıcaklık hissi varsa
    • 3–4 hafta geçmesine rağmen hiç azalma yoksa

    🦷 En sık 2 sebep


    1⃣ Dolgu yüksekliği
    • Kanal sonrası yapılan dolgu çok az yüksek kaldıysa
    • Diş sürekli travma alır → bastırınca ağrı olur
      👉 Basit bir ayarlamayla hemen rahatlar
    2⃣ Kök ucu dokusunun iyileşme süreci
    • Röntgende sorun çıkmayabilir
    • Zaman + o tarafı biraz korumak gerekir

    🟢 Şu an ne yapabilirsin?

    • O dişle sert şeyleri çiğneme
    • Sakız, kabuklu yemiş, sert ekmekten kaçın
    • Dişini bilinçli sıkıyorsan (özellikle stresliyken) dikkat et
    • Gerekirse basit bir ağrı kesici (doktoruna danışarak)

    🕒 Ne kadar beklemeli?

    • 2 hafta → hâlâ normal sınır
    • 3–4 hafta → düzelme yoksa kontrol
    • 1 ayı geçerse → mutlaka röntgen + kontrol
  • 18-01-2026, 15:28:55
    #4
    Normal hocam. Dişçine ulaş konuş, ağrı kesici verir.
  • 18-01-2026, 15:29:53
    #5
    Madaxell adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanal tedavisi yaptirali 2 hafta oldu ama o dişim arada ağrıyor özellikle de o tarafla yemek yiyememem yemek istediğim de baskıdan biraz acı hissettirmesi normal mi?
    2 hafta normal değil hocam ben kanal tedavisinden 3 gün sonra istediğimi yiyebiliyodum. bu arada çok özel değilse kaç tlye yaptırdınız hocam
  • 18-01-2026, 15:30:23
    #6
    Yapay zekaya inanmayin kanal yapilan diste Normal değil hocam ben size soyleyeyim 2 gün agri cektim 3. Seansimda doktorum kizdi neden hemen gelmedin diye.
  • 18-01-2026, 15:30:26
    #7
    Platin üye
    Ben de birkaç ay önce kanal tedavisi yaptırdım, hafif de olsa bir acı ve sancı var. Eğer işlem sonrası antibiyotik kullanmadıysanız, doktora söyleyip yazdırmanızı tavsiye ederim.
  • 18-01-2026, 15:30:27
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Madaxell adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanal tedavisi yaptirali 2 hafta oldu ama o dişim arada ağrıyor özellikle de o tarafla yemek yiyememem yemek istediğim de baskıdan biraz acı hissettirmesi normal mi?
    acıyan şey dişin değil, dişinin eti, ortalama bi 7-8 ay boyunca ufak sızlama gibi şeyler yapıyor, yabancılık çekiyorsun ama seni etkilemez çok fazla
    sonradan kendi dişin oluyor fark kalmıyor
  • 18-01-2026, 15:30:55
    #9
    paollu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, kanal tedavisinden 2 hafta sonra arada ağrı ve bastırınca sızı hissetmek çoğu durumda hala normal kabul edilebilir, ama bazı şartlara bağlıdır. Net ve dürüstçe anlatayım:

    ✔ Ne zaman normal sayılır?


    Kanal tedavisi sonrası:
    • Dişin kök ucundaki dokular işlem sırasında tahriş olur
    • Bu dokuların iyileşmesi 2–4 haftayı, bazen 4–6 haftayı bulabilir
    Şu durumlar varsa genelde normaldir:
    • Ağrı sürekli değil, ara ara geliyor
    • Kendi kendine zonklama yok
    • Soğuk–sıcakla ağrı yok
    • Dişe bastırınca hafif–orta sızı oluyor
    • Gün geçtikçe çok yavaş da olsa azalma eğiliminde

    ⚠ Ne zaman normal değil?


    Aşağıdakilerden biri varsa dişçiye görünmek gerekir:
    • Ağrı artarak devam ediyorsa
    • Gece uyandıran zonklama varsa
    • Dişe basınca keskin / batıcı ağrı oluyorsa
    • Dişte şişlik, apse, sıcaklık hissi varsa
    • 3–4 hafta geçmesine rağmen hiç azalma yoksa

    🦷 En sık 2 sebep


    1⃣ Dolgu yüksekliği
    • Kanal sonrası yapılan dolgu çok az yüksek kaldıysa
    • Diş sürekli travma alır → bastırınca ağrı olur
      👉 Basit bir ayarlamayla hemen rahatlar
    2⃣ Kök ucu dokusunun iyileşme süreci
    • Röntgende sorun çıkmayabilir
    • Zaman + o tarafı biraz korumak gerekir

    🟢 Şu an ne yapabilirsin?

    • O dişle sert şeyleri çiğneme
    • Sakız, kabuklu yemiş, sert ekmekten kaçın
    • Dişini bilinçli sıkıyorsan (özellikle stresliyken) dikkat et
    • Gerekirse basit bir ağrı kesici (doktoruna danışarak)

    🕒 Ne kadar beklemeli?

    • 2 hafta → hâlâ normal sınır
    • 3–4 hafta → düzelme yoksa kontrol
    • 1 ayı geçerse → mutlaka röntgen + kontrol
    Hocam ben de yapay zeka kullanabiliyorum ama yaşamış arkadaşlardan bilgi almak istedim