• 28-11-2025, 23:35:01
    #1
    Herkese merhabalar ;
    Bayadır düşündüğüm ve ilerleyen zamanlarda yapmayı planladığım bir iş var. Bizim buralarda araç yazılımları ve araba beyni ile ilgili tam kapsamlı bir ekip yok. Sanayide araba beyninde sıkıntı çıktığında anında bu çöp olmuş diye hemen kestirip atıyorlar. Haricide yazılım atan 1-2 firma var onlarda klasik stage 1 yazılımı kodluyorlar araçlara.

    Geçende araç beyni ile ilgili az çok tecrübesi olan bir tanıdığın yanında ne yaptığını izledim. Patlayan modüllerin yerine yenisini taktı tekrar arabaya entegre etti beyni ancak sorun çözülmedi. Benim tahminimce zaten sadece bu oradaki bozulan parçayı tamir etmesi veya yerine koymasıyla bu işlem de zaten performans vermez. Sebebi arka tarafdaki beyindeki kodlardada sıkıntı olabilir. Az çok araştırdım araç programlama dilinde genel olarak C yazılım dili kullanılıyor.Tabi yeni nesil araçlarda C++ gibi gelişmiş yazılım dilleride kullanılıyor.

    Bu işten anlayan ve tecrübesi olan arkadaşlara sorum şudur nereden ve nasıl başlamalıyız? Yazılım ve programlamayı illaki bir yerde çözerizde aldık beyni yapamadık elimizde patladı ne yapacağız Beyni bize getiren müşteri acaba beynini patlattık diye bize kızar mı ?
  • 28-11-2025, 23:43:25
    #2
    Güzel bi sektör gibi duruyor
    Yazılım, beyin derken kastettiğiniz ne tam olarak?
    Beyinde değişiklikler yapınca far rengi, Beygir-Tork dengesi, araç sensörlerinin koşulları, bu yeni nesil teknolojiler(ABS vs?) falan mı değişiyor?
    Yani beyin neleri kontrol ediyor hocam?
  • 28-11-2025, 23:51:31
    #3
    qMachineCEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel bi sektör gibi duruyor
    Yazılım, beyin derken kastettiğiniz ne tam olarak?
    Beyinde değişiklikler yapınca far rengi, Beygir-Tork dengesi, araç sensörlerinin koşulları, bu yeni nesil teknolojiler(ABS vs?) falan mı değişiyor?
    Yani beyin neleri kontrol ediyor hocam?
    Hocam şöyle izah edeyim. Geçende bir arkadaşın arabasının kliması bozuldu gördük sanayiye usta baktı dediki bunun sıkıntısı beyinde. Klasik buradaki ustaların dilindeki terim o birşey varsa çözemiyorsalar beyinde. Beyin dedikleri ECU yani Motor kontrol ünitesi. Ben bayağı inceledim örnek kod sistemlerini ateşleme , bobin , far , star stop, klima gibi değerleri bu ecu içinde bulunuyor. Mesela benim düşündüğüm şey kodda bir problem olabilir. Aşırı güç yüklenmesi veya atıyorum sonradan değiştirilen sigorta gibi şeyler tam olarak ilk kurulan sisteme zarar vermiştir. Parça değişmesine rağmen sıkıntı çıkıyorsa bunda ki problem yazılımsaldır. Nereden başlayacağız nasıl yapacağız bilmiyoruz. Anlayan biri olsa gidip yanında çırak olacağım 3-4 ay ama buralarda hiç yok.
  • 28-11-2025, 23:56:48
    #4
    KayAlpMedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şöyle izah edeyim. Geçende bir arkadaşın arabasının kliması bozuldu gördük sanayiye usta baktı dediki bunun sıkıntısı beyinde. Klasik buradaki ustaların dilindeki terim o birşey varsa çözemiyorsalar beyinde. Beyin dedikleri ECU yani Motor kontrol ünitesi. Ben bayağı inceledim örnek kod sistemlerini ateşleme , bobin , far , star stop, klima gibi değerleri bu ecu içinde bulunuyor. Mesela benim düşündüğüm şey kodda bir problem olabilir. Aşırı güç yüklenmesi veya atıyorum sonradan değiştirilen sigorta gibi şeyler tam olarak ilk kurulan sisteme zarar vermiştir. Parça değişmesine rağmen sıkıntı çıkıyorsa bunda ki problem yazılımsaldır. Nereden başlayacağız nasıl yapacağız bilmiyoruz. Analayan biri olsa gidip yanında çırak olacağım 3-4 ay ama buralarda hiç yok.
    Anladım hocam, ECU'ya kadar çözmüşsünüz en azından . İsterseniz bu beygir yükseltmek için yazılım atan insanlara sorun. En azından beyinle alakalı 3-5 fikir daha edinirsiniz
  • 29-11-2025, 00:01:53
    #5
    qMachineCEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam, ECU'ya kadar çözmüşsünüz en azından . İsterseniz bu beygir yükseltmek için yazılım atan insanlara sorun. En azından beyinle alakalı 3-5 fikir daha edinirsiniz
    Aynen onuda düşünmüştüm. O denli kapsamlı iş yapan ve araç yazılımlarından anlayan biri neden kendi yapmıyor. 10 bine kalkıp yazılım atacağıma 50 bine beyin tamir ederim. Arabaları seviyorum yazılımdanda az çok anlıyorum. Bir kaç bildiğim yazılım dilide var ama C++ gördüğümde ödüm kopuyor. Çok kapsamlı zor dil benim açımdan C++ imkansızda benim için C dilini öğrenip geliştirirsem kendimi belki 2070 yılında ilk beyni tamir etmiş olurum gibi geliyor yorumlarınız için teşekkür ederim hocam.
  • 29-11-2025, 00:02:41
    #6
    3 4 ay çırak olup oto beyinci olacaksın demek. Bunu kafandan çıkar.
    Oto beyin eğitimi veren kurumlar var orada eğitim alabilirsin.

    Arıza tespit cihazını öğrenip sanayide tek ufak dükkan ile başlayabilirsin hata kaydı silmek enteresan
    Temiz iş

    Ayrıca endüstriyel kart tamiri işini de öğrenebilirsin çok daha kolay ve daha kazançlı.
  • 29-11-2025, 00:04:55
    #7
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 4 ay çırak olup oto beyinci olacaksın demek. Bunu kafandan çıkar.
    Oto beyin eğitimi veren kurumlar var orada eğitim alabilirsin.

    Arıza tespit cihazını öğrenip sanayide tek ufak dükkan ile başlayabilirsin hata kaydı silmek enteresan
    Temiz iş

    Ayrıca endüstriyel kart tamiri işini de öğrenebilirsin çok daha kolay ve daha kazançlı.
    Yok hocam o işin şaka boyutu tabi. Belki 1 yıl çırak kalsamda öğrenemem belki 10 yıl. Bu biraz istek birazda emek işi. Yapılan iş çok zor kolay olsa herkes yapar. Kursları varmı diye bilmiyordum. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
  • 29-11-2025, 00:25:55
    #8
    Araç beynini yazdıklarından anladığım kadarıyla kafanda farklı tasarlamışsın. Örnek veriyorum clio aracın var beyin arızası dediler. Görüp görebileceğin tüm cliolarda aynı beyin var dikkat edeceğin tek nokta aracın şase numarası , o şase numarasında aracın benzinli mi dizel mi , otomatik mi manuel mi , klimalı mı klimasız mı , benzinliyse kaç beygir , dizelse kaç beygir , kaç cc motor , far tipine kadar koltukları demi mi kumaş mı , araçta aklına gelecek ne varsa şase numarasına gömülür. Fabrikalar aylık veya 3 aylık periyotlarla yazılım yayınlar , ya servissindir yada kayıt olur güncellemeleri alırsın. Beyinde hasar mı oldu , parça mı değiştin direk bağlarsın alete yeni yazılım atarsın , yazılımı atarken sana şase numarası sorar , şase numarasını girdiğinde araçta ne varsa onların yazılımı yüklenir.
    Takarsın araca basarsın marşa yürürsün.
    KayAlpMedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şöyle izah edeyim. Geçende bir arkadaşın arabasının kliması bozuldu gördük sanayiye usta baktı dediki bunun sıkıntısı beyinde. Klasik buradaki ustaların dilindeki terim o birşey varsa çözemiyorsalar beyinde. Beyin dedikleri ECU yani Motor kontrol ünitesi. Ben bayağı inceledim örnek kod sistemlerini ateşleme , bobin , far , star stop, klima gibi değerleri bu ecu içinde bulunuyor. Mesela benim düşündüğüm şey kodda bir problem olabilir. Aşırı güç yüklenmesi veya atıyorum sonradan değiştirilen sigorta gibi şeyler tam olarak ilk kurulan sisteme zarar vermiştir. Parça değişmesine rağmen sıkıntı çıkıyorsa bunda ki problem yazılımsaldır. Nereden başlayacağız nasıl yapacağız bilmiyoruz. Anlayan biri olsa gidip yanında çırak olacağım 3-4 ay ama buralarda hiç yok.
  • 29-11-2025, 01:05:21
    #9
    cesuriskoc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Araç beynini yazdıklarından anladığım kadarıyla kafanda farklı tasarlamışsın. Örnek veriyorum clio aracın var beyin arızası dediler. Görüp görebileceğin tüm cliolarda aynı beyin var dikkat edeceğin tek nokta aracın şase numarası , o şase numarasında aracın benzinli mi dizel mi , otomatik mi manuel mi , klimalı mı klimasız mı , benzinliyse kaç beygir , dizelse kaç beygir , kaç cc motor , far tipine kadar koltukları demi mi kumaş mı , araçta aklına gelecek ne varsa şase numarasına gömülür. Fabrikalar aylık veya 3 aylık periyotlarla yazılım yayınlar , ya servissindir yada kayıt olur güncellemeleri alırsın. Beyinde hasar mı oldu , parça mı değiştin direk bağlarsın alete yeni yazılım atarsın , yazılımı atarken sana şase numarası sorar , şase numarasını girdiğinde araçta ne varsa onların yazılımı yüklenir.
    Takarsın araca basarsın marşa yürürsün.
    Hocam ne anlatıyorsunuz biz ne sormuşuz siz ne söylüyorsunuz ? Biz aracın herşeyini öğrenmek için ne gereklimi diye sorduk? İnternete yazsanız çıkacak gelmiş burada az çok bir kaç birşey biliyosunuz o da konudan bağımsız anlatıyorsunuz. Arabanızın kliması bozuldu ustaya götürdünüz usta klimayı değiştirdi ama çalışmıyor ne yapacaksınız ? Sonrasında da size dediki sorun ECU yani Motor kontrol ünitesi yani aracın beyninde. Nasıl çözeceksiniz kim size güncelleme gönderecek. Kalkmış bütün araçlar aynı beyni kullanıyor diyorsunuz oda yalnış. Sizin dediğiniz beyin kasası , kasa olarak aynı kasayı kullanırlar ama yazılım hepsinde farklı. Bir kaç şey öğrenip beyin fırtınası yapmak için konu açtıkta sağolun ya araç şase numarasından herşeyin öğrenileceği bilgisini bildiğimiz halde sizden de duyduk.