Araç beynini yazdıklarından anladığım kadarıyla kafanda farklı tasarlamışsın. Örnek veriyorum clio aracın var beyin arızası dediler. Görüp görebileceğin tüm cliolarda aynı beyin var dikkat edeceğin tek nokta aracın şase numarası , o şase numarasında aracın benzinli mi dizel mi , otomatik mi manuel mi , klimalı mı klimasız mı , benzinliyse kaç beygir , dizelse kaç beygir , kaç cc motor , far tipine kadar koltukları demi mi kumaş mı , araçta aklına gelecek ne varsa şase numarasına gömülür. Fabrikalar aylık veya 3 aylık periyotlarla yazılım yayınlar , ya servissindir yada kayıt olur güncellemeleri alırsın. Beyinde hasar mı oldu , parça mı değiştin direk bağlarsın alete yeni yazılım atarsın , yazılımı atarken sana şase numarası sorar , şase numarasını girdiğinde araçta ne varsa onların yazılımı yüklenir.
Takarsın araca basarsın marşa yürürsün.
KayAlpMedia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam şöyle izah edeyim. Geçende bir arkadaşın arabasının kliması bozuldu gördük sanayiye usta baktı dediki bunun sıkıntısı beyinde. Klasik buradaki ustaların dilindeki terim o birşey varsa çözemiyorsalar beyinde. Beyin dedikleri ECU yani Motor kontrol ünitesi. Ben bayağı inceledim örnek kod sistemlerini ateşleme , bobin , far , star stop, klima gibi değerleri bu ecu içinde bulunuyor. Mesela benim düşündüğüm şey kodda bir problem olabilir. Aşırı güç yüklenmesi veya atıyorum sonradan değiştirilen sigorta gibi şeyler tam olarak ilk kurulan sisteme zarar vermiştir. Parça değişmesine rağmen sıkıntı çıkıyorsa bunda ki problem yazılımsaldır. Nereden başlayacağız nasıl yapacağız bilmiyoruz. Anlayan biri olsa gidip yanında çırak olacağım 3-4 ay ama buralarda hiç yok.