Araç beynini yazdıklarından anladığım kadarıyla kafanda farklı tasarlamışsın. Örnek veriyorum clio aracın var beyin arızası dediler. Görüp görebileceğin tüm cliolarda aynı beyin var dikkat edeceğin tek nokta aracın şase numarası , o şase numarasında aracın benzinli mi dizel mi , otomatik mi manuel mi , klimalı mı klimasız mı , benzinliyse kaç beygir , dizelse kaç beygir , kaç cc motor , far tipine kadar koltukları demi mi kumaş mı , araçta aklına gelecek ne varsa şase numarasına gömülür. Fabrikalar aylık veya 3 aylık periyotlarla yazılım yayınlar , ya servissindir yada kayıt olur güncellemeleri alırsın. Beyinde hasar mı oldu , parça mı değiştin direk bağlarsın alete yeni yazılım atarsın , yazılımı atarken sana şase numarası sorar , şase numarasını girdiğinde araçta ne varsa onların yazılımı yüklenir.
Takarsın araca basarsın marşa yürürsün.
Hocam ne anlatıyorsunuz biz ne sormuşuz siz ne söylüyorsunuz ? Biz aracın herşeyini öğrenmek için ne gereklimi diye sorduk? İnternete yazsanız çıkacak gelmiş burada az çok bir kaç birşey biliyosunuz o da konudan bağımsız anlatıyorsunuz. Arabanızın kliması bozuldu ustaya götürdünüz usta klimayı değiştirdi ama çalışmıyor ne yapacaksınız ? Sonrasında da size dediki sorun ECU yani Motor kontrol ünitesi yani aracın beyninde. Nasıl çözeceksiniz kim size güncelleme gönderecek. Kalkmış bütün araçlar aynı beyni kullanıyor diyorsunuz oda yalnış. Sizin dediğiniz beyin kasası , kasa olarak aynı kasayı kullanırlar ama yazılım hepsinde farklı. Bir kaç şey öğrenip beyin fırtınası yapmak için konu açtıkta sağolun ya araç şase numarasından herşeyin öğrenileceği bilgisini bildiğimiz halde sizden de duyduk.