Ozturkm2 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Rica sonucu Trafik Cezası
57
●2.848
- 30-09-2025, 09:28:23Sizi zorla arabaya koyup başınıza silah dayama gibi bir durum yok. Allah korusun kaza derseniz anlarım, çünkü elde olmayan sebeplerden kaynaklanabilir . Ama 90 hız sınırı olan yerde 100 küsür ile gidip ceza yerseniz bu sizin tercihiniz veya 90 sınır olan yerde 100 ile gidip kaza yaparsanızda sorumlu siz olursunuz.
- 30-09-2025, 09:33:23Arabayı *isteyenin* ödemesi gerekir bu durumda ama ortada istek talep yok ve bir mesele var diyelim köye gidilmesi ile alakalı arabası olan olmayanaa istemeden teklif etsee bu durumdaa yine alan kişinin bir şeylere katlanması gerekirdiadwerd0z1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 30-09-2025, 10:00:19Usta arabayı yaparken şöyle demiş:Ozturkm2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Turbosu bitme zamanına gelmiş zaten 😀
Mantıken yarı yarıya yapmaları lazımdı. Yada ufak destek olmalıydı.
Bitik bakımsız turbolu arabayı verip, ben sorunsuz teslim ettim demiş.
Sonradan haberim oldu yoksa birkaç yorum yapardım da..
Uzun lafın kısası kimsenin arabasını kullanmamalı ve kimseyede emanet araba verilmemeli. En iyisi böyle galiba.
Sizin konuya gelirsek hocam kim haklı kim haksızdan çok kendi aranızda anlaşacağınız bir konu. Yarı yarıya yapmakda iyi olabilirdi. Aranız bozulmaması için.
Yasal olaral bakarsak:
Araç sahibi istediği için sürdünüz ve ceza yediniz.
Sürücü belli değilse, plakaya yazılır ve araç sahibi ödemek zorundadır.
Ama sonradan rücu hakkı ile araştırılarak sizin olduğunuzu tespit ederlerse sizden parayı geri isteme hakkıda olur.
Kısaca karışık işler. En iyisi yarı yarıya bence. - 30-09-2025, 10:02:49Siz kendinizce haklısınız, enişteniz bence ahlaki olarak kendi ödemeli gibi düşünüyorum. Çünkü ortada hiçbir durum yokken size ricası üzerine bir de "üsteleyip" sizi göndermiş hem de cezayı atıyor. Bana biraz yüzsüzlük geliyor bu tarz durumlar. Ama aile düzeniniz bozulmasın diye ödeme yolunu da seçebilirsiniz. Sonuçta dikkatli olabilirdiniz gittiyseniz ve sorumluluk aldıysanız. Yani %55 e %45 haklı iki taraf da kendince
Miktar yüksekse ödeyin gitsin bir daha da istek yollarını kapatmış olursunuz.
- 30-09-2025, 10:40:27Bence cezayı ödeyin, hiçbir şey söylemeden kendisine dekontu iletin. "Whatsapdan cezanın resmini atmış erken ödersen indirim olur " hiç girizgah yapmadan direkt böyle geliyorsa zaten ne deseniz o adam için boş.Ozturkm2 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

- 30-09-2025, 10:50:53Olması gereken senin ödemen hocam.
Daha fazla ceza yeseydiniz de, daha az yeseydiniz de durum aynı olacaktı. - 30-09-2025, 11:17:38ödemelisin tabi ki.
sana fotğraf bile atması senin suçun demesinin öyle düşünmesinin göstergesi.
ödemezsen bu olayı her yerde konuşacağına eminim.
Miktar yüksekse ödeyin gitsin bir daha da istek yollarını kapatmış olursunuz.
