• 29-09-2025, 16:10:15
    #10
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üstad çok teknik konuşmayayım da... 3mm falan tereyağı keser gibi ayırır valla. sanırım sendeki de 40w'lık kafadır. bir de küçüğü var, sanırım o da senin pakette vardır. 5mm suntayı cart diye kestiğini bilirim. çelik metal üzerine cetvel işlediğini (metal cetvel yapmak istemiştim) bilirim. camı oyuyor onu bilirim. 18mm sunta da kestiğimi bilirim. tamam bu son dediğimi denemek için yaptım, her yer pis pis koktu, biraz da sunra karardı ama kesiyor işte. 3mm mdf kestiğini bilirim. başka başka... pleksi kesmedim hiç mesela ama pleksi üzerine desen işlemeye çalıştım. bu şeffaf malzemelerle çalışması biraz zor, odak noktası malzemenin üst değil alt yüzeyinde olacak falan. ben beceremedim ama pleksiyi erttim, bunu da bilirim zippo üzerine, sentetik deri üzerine birşeyler yazdığını bilirim. zippo kesmeye çalışmadım halilyle...

    demem o ki bu aslında baya baya güçlü bir alet. diyeceğim tek şey var... güç, hız ve hava akış hızı kontolü üçü beraber gidiyor. birak parça yakıp attıktan sonra doğru yolu bulacaksın eminim. tek seferde kesmek de her zaman güzel sonuç vermiyor onu da aklında tut. alet zaten hızlı hareket ediyor, sana devasa vakit kaybettirmez, hız-kalite arasındaki dengeyi sen kur artık. mesela aşağıdaki mdf kesme olayında adam iki ve 3 geçişte kesmeyi denemiş...

    mesela:


    https://www.youtube.com/watch?v=ugCfG894CHE&t=800s


    biri 3 mm mdf için şu testleri yapmış mesela:

    I’ve done some test burn- and cutting tests. I used 3mm MDF which actually measures 2.2mm.
    2 Passes: 500mm/sec and 70% power
    3 Passes: 750mm/sec and 75% power

    şu amcam 10w diyot lase rile (sendeki herhalde 40w) 250mm hız ve %90 güçle 3 geçişte kesmiş... şimdi bu laser denen olay matematik hesaplamasına uygun. 10w ile 250mm hızla kesiyorsan 40w ile 250x4 mm hız gibi bir hesaplama yapabilirsin. güç 4 kat fazla ise hızı da 4 kat arttırabilirim gibilerinden.


    https://www.facebook.com/groups/free...7817330350340/
    Teşekkürler hocam bendeki modeli 10W diye geçiyor ama sanırım gerçek çıkış gücü 10W.(Çünkü piyasada 40watt yazanlar bile sorunca çıkış gücü 5-6 watt diyorlar)
    Bende tek tarafı kaplı 2.7m mdf denedim 500mm hızla yüzde 100 ile 2 geçite temiz iş çıkarıyor. 350mm hız ile tek geçiştede kesebiliyor. Baya başarılı geldi benim isteğimi karşıladı.Deneme yanılma ile çok daha iyi olcak.
    Şu an ücretsiz tasarım bulmak zor oluyor henüz bir site keşfedemedim.
    Birde büyük gelen tasarımları pratik ikiye bölmeyi bulamadım.(Falcon Design Space)
  • 29-09-2025, 17:02:11
    #11
    Pesi87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler hocam bendeki modeli 10W diye geçiyor ama sanırım gerçek çıkış gücü 10W.(Çünkü piyasada 40watt yazanlar bile sorunca çıkış gücü 5-6 watt diyorlar)
    Bende tek tarafı kaplı 2.7m mdf denedim 500mm hızla yüzde 100 ile 2 geçite temiz iş çıkarıyor. 350mm hız ile tek geçiştede kesebiliyor. Baya başarılı geldi benim isteğimi karşıladı.Deneme yanılma ile çok daha iyi olcak.
    Şu an ücretsiz tasarım bulmak zor oluyor henüz bir site keşfedemedim.
    Birde büyük gelen tasarımları pratik ikiye bölmeyi bulamadım.(Falcon Design Space)
    sanırım o bölme işlerini lightburn isimli program yapabiliyor. hiç denemedim. ücretli birşey. tasarım konusunda evet maalesef 3d yazıcılar gibi ücretsiz bir paylaşım sitesi bulamadım ben de. ancak bir tasarımı alıp siyah beyaza çevirip sonra da vektöre çeviren siteler var. hapsini yapan tek yer var mı bilmiyorum ama en azından ayrı ayrı siteler kullanarak vektöre çevirebilirsin diye düşünüyorum. bu olay cnc angraving işlerinde çok kullanılan bir yöntem. deneyebilirsin. copyright olayları falan ayrı, o işten anlamam. çoğunlujkla coreldraw kullanıyorlar diye görüyorum. eminim coraldraw da bu bölme işini fazlasıyla yapıyordur, çok kapsamlı bir uygulama o. hatta şimdi düşünüyorum da bir fotoğrafı alıp vektöre de çeviriyordur o. ben çok ama çok eskiden cnc için kullanıyordum. ardan on sene falan geçti, artık coreldraw iyice kapsamlı bir nevale olmuştur.
  • 12-10-2025, 21:40:38
    #12
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sanırım o bölme işlerini lightburn isimli program yapabiliyor. hiç denemedim. ücretli birşey. tasarım konusunda evet maalesef 3d yazıcılar gibi ücretsiz bir paylaşım sitesi bulamadım ben de. ancak bir tasarımı alıp siyah beyaza çevirip sonra da vektöre çeviren siteler var. hapsini yapan tek yer var mı bilmiyorum ama en azından ayrı ayrı siteler kullanarak vektöre çevirebilirsin diye düşünüyorum. bu olay cnc angraving işlerinde çok kullanılan bir yöntem. deneyebilirsin. copyright olayları falan ayrı, o işten anlamam. çoğunlujkla coreldraw kullanıyorlar diye görüyorum. eminim coraldraw da bu bölme işini fazlasıyla yapıyordur, çok kapsamlı bir uygulama o. hatta şimdi düşünüyorum da bir fotoğrafı alıp vektöre de çeviriyordur o. ben çok ama çok eskiden cnc için kullanıyordum. ardan on sene falan geçti, artık coreldraw iyice kapsamlı bir nevale olmuştur.
    Hocam merhaba cihazı severek kullanıyorum fakat bazı konularda acayip canım sıkıldı mdf yada kontraplak kesilirken ve sonrasında çıkan gaz formaldehit çok zararlı ve kanserojen olduğunu söylüyolar. Cihazı çok sevdim ama bu durumda bu gaza sürekli maruz kalacağım için canım sıkıldı şu an satma düşüncesine kadar geldim bilginiz var mıdır?
  • 13-10-2025, 09:19:35
    #13
    Pesi87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam merhaba cihazı severek kullanıyorum fakat bazı konularda acayip canım sıkıldı mdf yada kontraplak kesilirken ve sonrasında çıkan gaz formaldehit çok zararlı ve kanserojen olduğunu söylüyolar. Cihazı çok sevdim ama bu durumda bu gaza sürekli maruz kalacağım için canım sıkıldı şu an satma düşüncesine kadar geldim bilginiz var mıdır?
    üstad.... o kokular kağıt karton da kessen, ıhlamur ağacı da oysan, pleksi de kesip işlesen çıkıyor. ya o hortumu ve fanı kullanacaksın ki ben denedim evin içerisine hiç koku sızdırmıyor, yada başkonda falan yapacaksın. lazer bu, ısıtarak kesiyor neticede... ama ben evin içerisinde kullanıyorum. hava hortumunu da pencerenin arasından dışarıya sarkıtıyorum. belki bir birlgisayar fanı daha koyup gücünü arttırmaya çalışabilirsin.

    belki jedi ışın kılıcı öyle kokutmadan kesiyordur ama tam bilemeyeceğim

    satma bence almışsın. paraya döndürmeye çalış derim ben...
  • 13-10-2025, 09:41:52
    #14
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üstad.... o kokular kağıt karton da kessen, ıhlamur ağacı da oysan, pleksi de kesip işlesen çıkıyor. ya o hortumu ve fanı kullanacaksın ki ben denedim evin içerisine hiç koku sızdırmıyor, yada başkonda falan yapacaksın. lazer bu, ısıtarak kesiyor neticede... ama ben evin içerisinde kullanıyorum. hava hortumunu da pencerenin arasından dışarıya sarkıtıyorum. belki bir birlgisayar fanı daha koyup gücünü arttırmaya çalışabilirsin.

    belki jedi ışın kılıcı öyle kokutmadan kesiyordur ama tam bilemeyeceğim

    satma bence almışsın. paraya döndürmeye çalış derim ben...
    Hocam mesele koku değil kokudan rahatsız olmuyorum cihazdan da aşırı memnunum henüz paraya döndürecek bir iş bulamasamda , ama bu mdf vek kontraplaktaki formaldehit gazı tehlikeli bir gaz hortumunu dışarı atıyorum, kapalı kabin zaten benimki ama yine kanser yapan madde olarak tanımlanıyor bu gaz ve ister istemez oda içinde olduğu için cam yetersiz kalabiliyor. ben sanırım balkona çıkaracağım bu seferde kablo çekemiyorum vs. bir sürü iş açacak başıma raspberry pi ile balkona kuracağım gibi duruyor şimdilik. Teşekkürler. Fikirlere açığım bu arada