• 17-09-2025, 08:39:11
    #1
    Merhaba arkadaşlar Hobi olarak Creality Falcon a1 lazer kesme/kazıma almak istiyorum. Tabiki para kazancak ufak defek işler de yaparım ama ana amacım hobi olarak kendi işlerime kullanmak. Eve alıp kursam sorun yaşar mıyım ? Ya da alternatif öneriliriniz var mı?
  • 17-09-2025, 09:08:41
    #2
    duman sorun olmazsa olur. dumansız, kokusuz diye alma sonuçta fiziksel olarak yakıyor.
  • 17-09-2025, 09:13:05
    #3
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    duman sorun olmazsa olur. dumansız, kokusuz diye alma sonuçta fiziksel olarak yakıyor.
    hocam kabin ve hortumu var hortumu dışarı uzatsak yeterli olur mu yoksa en kötü ihtimalle bi cam balkon gibi bir yere mi koymak lazım
  • 17-09-2025, 11:30:30
    #4
    valla bende falcon var. sanırım bir eski modeli. camı açıp evde kontlpak kesiyorum, evet tatlı bir yanık çam konusu geliyor ama dayanılmaz birşey değil. haaa, tavsiye etmem çünkü koku odaya siniyor. ben o hava hortumunu hiç kullanmadım. üst kapağı da açık kullanıyorum (sensorlere mıknatıs yerleştirdim, zavallı kapağın kapalı olduğunu düşünüyor). cam kenarında kesiyorum bir de vantilatörü bpencereden dılarıya üflettin mi sorun kalmıyor. sanırım güçlü bir alet olduğu için, cart diye kediyor. engraving için de aynı şey sözkonusu.

    ama alet büyük. baya baya kendisine ait bir yer istiyor. hafif de değil 3d printer gibi. derli toplu birşey gibi gözükse de hava pompası adaptörü usb bakloları kendisinden daha geniş bir çalışma alanı gerektiriyor. mutlaka yapışkan bat, altına bir düz levha, kesi tornavida gibib irşeyleri kullanıyorsun. onları koymak için de masanın biraz geniş olması lazım. eh bir de bilgisayar falan koyarsan yanına.... benim bir adam atölye. elektronik, 3d yazıcı, osiloskop, cart curt... torna var mesela cnc freze var.... odanın büyüklüğünü anlaman için yazıyorum. yine de koyacak yer bulamadım. lazım olunca kullanırım diye bir yerlere kaldırdım. elinin altında olmayınca da sürekli mıncıklamıyorsun tabiii.. demem o ki eğer gerçekten kullanacaksan arkadaşa bir baş köşe vereceksin.

  • 17-09-2025, 15:19:47
    #5
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla bende falcon var. sanırım bir eski modeli. camı açıp evde kontlpak kesiyorum, evet tatlı bir yanık çam konusu geliyor ama dayanılmaz birşey değil. haaa, tavsiye etmem çünkü koku odaya siniyor. ben o hava hortumunu hiç kullanmadım. üst kapağı da açık kullanıyorum (sensorlere mıknatıs yerleştirdim, zavallı kapağın kapalı olduğunu düşünüyor). cam kenarında kesiyorum bir de vantilatörü bpencereden dılarıya üflettin mi sorun kalmıyor. sanırım güçlü bir alet olduğu için, cart diye kediyor. engraving için de aynı şey sözkonusu.

    ama alet büyük. baya baya kendisine ait bir yer istiyor. hafif de değil 3d printer gibi. derli toplu birşey gibi gözükse de hava pompası adaptörü usb bakloları kendisinden daha geniş bir çalışma alanı gerektiriyor. mutlaka yapışkan bat, altına bir düz levha, kesi tornavida gibib irşeyleri kullanıyorsun. onları koymak için de masanın biraz geniş olması lazım. eh bir de bilgisayar falan koyarsan yanına.... benim bir adam atölye. elektronik, 3d yazıcı, osiloskop, cart curt... torna var mesela cnc freze var.... odanın büyüklüğünü anlaman için yazıyorum. yine de koyacak yer bulamadım. lazım olunca kullanırım diye bir yerlere kaldırdım. elinin altında olmayınca da sürekli mıncıklamıyorsun tabiii.. demem o ki eğer gerçekten kullanacaksan arkadaşa bir baş köşe vereceksin.

    Teşekkür ederim hocam çok harika bilgilendirme
  • 26-09-2025, 00:40:36
    #6
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla bende falcon var. sanırım bir eski modeli. camı açıp evde kontlpak kesiyorum, evet tatlı bir yanık çam konusu geliyor ama dayanılmaz birşey değil. haaa, tavsiye etmem çünkü koku odaya siniyor. ben o hava hortumunu hiç kullanmadım. üst kapağı da açık kullanıyorum (sensorlere mıknatıs yerleştirdim, zavallı kapağın kapalı olduğunu düşünüyor). cam kenarında kesiyorum bir de vantilatörü bpencereden dılarıya üflettin mi sorun kalmıyor. sanırım güçlü bir alet olduğu için, cart diye kediyor. engraving için de aynı şey sözkonusu.

    ama alet büyük. baya baya kendisine ait bir yer istiyor. hafif de değil 3d printer gibi. derli toplu birşey gibi gözükse de hava pompası adaptörü usb bakloları kendisinden daha geniş bir çalışma alanı gerektiriyor. mutlaka yapışkan bat, altına bir düz levha, kesi tornavida gibib irşeyleri kullanıyorsun. onları koymak için de masanın biraz geniş olması lazım. eh bir de bilgisayar falan koyarsan yanına.... benim bir adam atölye. elektronik, 3d yazıcı, osiloskop, cart curt... torna var mesela cnc freze var.... odanın büyüklüğünü anlaman için yazıyorum. yine de koyacak yer bulamadım. lazım olunca kullanırım diye bir yerlere kaldırdım. elinin altında olmayınca da sürekli mıncıklamıyorsun tabiii.. demem o ki eğer gerçekten kullanacaksan arkadaşa bir baş köşe vereceksin.

    Hocam cihazı aldım yanında gelen kontraplağı tek geçişte çok güzel kesiyor acaba kontraplak alışverişlerinizi nerden yapıyorsunuz ve daha başka kolay kesilen deneyimlediğiniz kontraplak var mı kavak vs. Gibi
  • 26-09-2025, 10:27:07
    #7
    Pesi87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam cihazı aldım yanında gelen kontraplağı tek geçişte çok güzel kesiyor acaba kontraplak alışverişlerinizi nerden yapıyorsunuz ve daha başka kolay kesilen deneyimlediğiniz kontraplak var mı kavak vs. Gibi
    yeni oyuncağın hayırlı olsun... ben kontrplakları sokaktan topluyorum. yeni inşaatlar çok küçük olduğu için sokağa atılan bir sürü eşya oluyor. ama kontrplak alan arkadaşlarım oldu, galiba yenibosna tarafında marangozlar sitesi varmış. oradan küçük parçalar kestirmişlerdi. fiyatlar çok değişken, herkes tutturabildiğine yürüyor.

    şu anda söyleyeceğim şey şu... bazı kontrplakların bir yüzü beyaz yada renkli. o renk ahşaptan değil, ahşabın üzerine yapıştırılmış ince bir plastik folyo var. o folyo laser görünce yanıyor, kararıyor pis pis sıvışıyor. zımparalarsan çıkıyor ama pis kokusu da cabası oluyor. onlardan uzak dur derim, ben uzak duramadım, bana aldıkları kontrolaklar böyle kaplamalıydı. kıyamet mi koptu, yoo hayır... yanıyor eriyor değim zaten üm beş saniye, o kadar. yani çok da kastırıyor desem yalan olur.

    mdf de güzel işleniyor, özellikle güzel oyuluyor. onu da zımparalaması biraz dikkat istiyor, malum bunlar sıkıştırılmış tahta talaşı. bunu da dene derim. bana birileri boyama tahtası yaptırmıştı, 18x18cm mdf üzerine oyulma ayı fil resimleri falan gibi... eğlenceli...

    dönen bardak işleme zımbırtısına baktın mı, o da eğlenceli....
  • 26-09-2025, 11:05:31
    #8
    FriendOfGhost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yeni oyuncağın hayırlı olsun... ben kontrplakları sokaktan topluyorum. yeni inşaatlar çok küçük olduğu için sokağa atılan bir sürü eşya oluyor. ama kontrplak alan arkadaşlarım oldu, galiba yenibosna tarafında marangozlar sitesi varmış. oradan küçük parçalar kestirmişlerdi. fiyatlar çok değişken, herkes tutturabildiğine yürüyor.

    şu anda söyleyeceğim şey şu... bazı kontrplakların bir yüzü beyaz yada renkli. o renk ahşaptan değil, ahşabın üzerine yapıştırılmış ince bir plastik folyo var. o folyo laser görünce yanıyor, kararıyor pis pis sıvışıyor. zımparalarsan çıkıyor ama pis kokusu da cabası oluyor. onlardan uzak dur derim, ben uzak duramadım, bana aldıkları kontrolaklar böyle kaplamalıydı. kıyamet mi koptu, yoo hayır... yanıyor eriyor değim zaten üm beş saniye, o kadar. yani çok da kastırıyor desem yalan olur.

    mdf de güzel işleniyor, özellikle güzel oyuluyor. onu da zımparalaması biraz dikkat istiyor, malum bunlar sıkıştırılmış tahta talaşı. bunu da dene derim. bana birileri boyama tahtası yaptırmıştı, 18x18cm mdf üzerine oyulma ayı fil resimleri falan gibi... eğlenceli...

    dönen bardak işleme zımbırtısına baktın mı, o da eğlenceli....
    hocam teşekkür ederim değerli bilgiler için Türkçe kaynak çok az olduğu için mecbur tek bilgi alabilecek kişi sizi sordum grupta hakkınızı helal edin.
    2.7mm mdf yi tek geçişte kesebiliyor mu hocam benim derdim çok uğraştırmadan kesilebilmesi piyasada en çok 2.7mm mdf yada 4mm kavak kontraplak var alınabilecek gibi sanki.

    Bardak aparatı çok güzel ama bana biraz pahalı geldi.

    Bu arada almayı düşününler için bir tecrübe yazayım; kabinde olsa koku oluyor. Muhtemelen zamanla koku ev içine siner o yüzden ben cam balkona alacağım. kabin var tahliye hortumu var diye düşünmesinler koku her türlü oluyor.
  • 29-09-2025, 15:20:44
    #9
    Pesi87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam teşekkür ederim değerli bilgiler için Türkçe kaynak çok az olduğu için mecbur tek bilgi alabilecek kişi sizi sordum grupta hakkınızı helal edin.
    2.7mm mdf yi tek geçişte kesebiliyor mu hocam benim derdim çok uğraştırmadan kesilebilmesi piyasada en çok 2.7mm mdf yada 4mm kavak kontraplak var alınabilecek gibi sanki.

    Bardak aparatı çok güzel ama bana biraz pahalı geldi.

    Bu arada almayı düşününler için bir tecrübe yazayım; kabinde olsa koku oluyor. Muhtemelen zamanla koku ev içine siner o yüzden ben cam balkona alacağım. kabin var tahliye hortumu var diye düşünmesinler koku her türlü oluyor.
    üstad çok teknik konuşmayayım da... 3mm falan tereyağı keser gibi ayırır valla. sanırım sendeki de 40w'lık kafadır. bir de küçüğü var, sanırım o da senin pakette vardır. 5mm suntayı cart diye kestiğini bilirim. çelik metal üzerine cetvel işlediğini (metal cetvel yapmak istemiştim) bilirim. camı oyuyor onu bilirim. 18mm sunta da kestiğimi bilirim. tamam bu son dediğimi denemek için yaptım, her yer pis pis koktu, biraz da sunra karardı ama kesiyor işte. 3mm mdf kestiğini bilirim. başka başka... pleksi kesmedim hiç mesela ama pleksi üzerine desen işlemeye çalıştım. bu şeffaf malzemelerle çalışması biraz zor, odak noktası malzemenin üst değil alt yüzeyinde olacak falan. ben beceremedim ama pleksiyi erttim, bunu da bilirim zippo üzerine, sentetik deri üzerine birşeyler yazdığını bilirim. zippo kesmeye çalışmadım halilyle...

    demem o ki bu aslında baya baya güçlü bir alet. diyeceğim tek şey var... güç, hız ve hava akış hızı kontolü üçü beraber gidiyor. birak parça yakıp attıktan sonra doğru yolu bulacaksın eminim. tek seferde kesmek de her zaman güzel sonuç vermiyor onu da aklında tut. alet zaten hızlı hareket ediyor, sana devasa vakit kaybettirmez, hız-kalite arasındaki dengeyi sen kur artık. mesela aşağıdaki mdf kesme olayında adam iki ve 3 geçişte kesmeyi denemiş...

    mesela:


    https://www.youtube.com/watch?v=ugCfG894CHE&t=800s


    biri 3 mm mdf için şu testleri yapmış mesela:

    IÂ’ve done some test burn- and cutting tests. I used 3mm MDF which actually measures 2.2mm.
    2 Passes: 500mm/sec and 70% power
    3 Passes: 750mm/sec and 75% power

    şu amcam 10w diyot lase rile (sendeki herhalde 40w) 250mm hız ve %90 güçle 3 geçişte kesmiş... şimdi bu laser denen olay matematik hesaplamasına uygun. 10w ile 250mm hızla kesiyorsan 40w ile 250x4 mm hız gibi bir hesaplama yapabilirsin. güç 4 kat fazla ise hızı da 4 kat arttırabilirim gibilerinden.


    https://www.facebook.com/groups/free...7817330350340/