• 30-05-2025, 23:00:30
    #1
    Merhaba. Herkese iyi geceler.
    Ben burada kamu personeli olarak görev yapmaktayım ama maalesef çok borcum olduğu için maaşım yetmiyor.
    Devlet memuru olduğum için 1 yıllık ücretsiz izine ayrılabiliyorum.
    Memur olmam münasebetiyle Avrupa'da maksimum 1 yıllık çalışma izni alabilir miyim acaba ?
    Alabilirsem, hangi ülkelerde alabilirim ve aylık ücretleri ortalama ne kadardır ?
    Bu işlerle ilgilenen veya bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ?
  • 30-05-2025, 23:05:48
    #2
    Yurtdışını bilmem ama benim iki akrabam/arkadaşım gemilerde çalışıyor. En az 6 ay olmak suretiyle gider gelirler ardından yeniden sözleşme yaparlar. Ama birisi elektrik elektronik mezunu diğeri ikinci kaptan.

    Kaptan olanın bir gidiş gelişi 2-3 milyon diğeri de 500-600k alıyor. Vasıfsızlar da galiba aylığı 2-2,5 bin dolarmış.
  • 30-05-2025, 23:06:59
    #3
    Memurlar bu durumdaysa asgari ücretli ne haldedir yahu
  • 30-05-2025, 23:07:54
    #4
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışını bilmem ama benim iki akrabam/arkadaşım gemilerde çalışıyor. En az 6 ay olmak suretiyle gider gelirler ardından yeniden sözleşme yaparlar. Ama birisi elektrik elektronik mezunu diğeri ikinci kaptan.

    Kaptan olanın bir gidiş gelişi 2-3 milyon diğeri de 500-600k alıyor. Vasıfsızlar da galiba aylığı 2-2,5 bin dolarmış.
    Minimum 2.5k dolar olabilir. Daha az ise gitmeye gerek yok diye düşünüyorum.
    Burada da zaten temmuzda yeni gelecek maaş zammı ile 1,3 veya 1,4k dolara tekabül ediyor
  • 30-05-2025, 23:11:11
    #5
    Şükret, şükür.
  • 30-05-2025, 23:11:27
    #6
    orhankantas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memurlar bu durumdaysa asgari ücretli ne haldedir yahu
    Hocam insanlar dışarıdan memurların çok aşırı yüksek maaş aldığını düşünüyor ama tabiki asgari ücret ile kıyas yapılmazda, memur'da 45k TL maaş alıyor. Bunun neredeyse yarısı kiraya gidince gerisini siz düşünün.
    Memur sadece hayatta kalabiliyor. Bide benim ailedeki sağlık problemlerinden dolayı biraz borcum oldu. Oda daha fazla zorluyor.
    Yani ülkenin durumu maalesef içler acısı.
    Kurban bayramı geliyor mesela bir kurban kesebileceğni sanmıyorum.
  • 30-05-2025, 23:13:05
    #7
    Flankes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Minimum 2.5k dolar olabilir. Daha az ise gitmeye gerek yok diye düşünüyorum.
    Burada da zaten temmuzda yeni gelecek maaş zammı ile 1,3 veya 1,4k dolara tekabül ediyor
    Hocam maaşları firmaya göre değişiyormuş. Mesela bir firma 30 bin dolar diğeri 20 bin dolar veriyor diyor. Taşıdığın yüke göre, riske göre vs. Kaptan olan mesleğini çok seviyor onun için ömür boyu yapacağım dedi doktorluğa puanı yetiyordu gitti burayı seçti. Diğeri de az daha para biriktireyim gelir dükkan açarım aylarca kara yüzü görmüyoruz diyor mesela. Parayı geçtim gemide çalışmak gerçekten sağlam psikoloji gerektirir. Bana da dedi kaç defa gel diye de yok dedim

    Zaten ha deyince almıyorlar gemi adamı mı ney kursları varmış oradan belge filan istiyorlarmış zamanında anlattı da unuttum valla
  • 30-05-2025, 23:13:20
    #8
    Nijmegen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şükret, şükür.
    Tamam.
    Tavsiyeni verdiysen, şimdi sol üstten X'e bas ve konudan çık...
  • 30-05-2025, 23:17:02
    #9
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam maaşları firmaya göre değişiyormuş. Mesela bir firma 30 bin dolar diğeri 20 bin dolar veriyor diyor. Taşıdığın yüke göre, riske göre vs. Kaptan olan mesleğini çok seviyor onun için ömür boyu yapacağım dedi doktorluğa puanı yetiyordu gitti burayı seçti. Diğeri de az daha para biriktireyim gelir dükkan açarım aylarca kara yüzü görmüyoruz diyor mesela. Parayı geçtim gemide çalışmak gerçekten sağlam psikoloji gerektirir. Bana da dedi kaç defa gel diye de yok dedim

    Zaten ha deyince almıyorlar gemi adamı mı ney kursları varmış oradan belge filan istiyorlarmış zamanında anlattı da unuttum valla

    Ben gemi için demedim. Yani 2.5k dolar 100k TL demek. O yüzden o miktari yazdım
    Bana farketmez gemi olur, kara olur, havada olur
    Ömür boyu yapmayı düşünmüyorum.
    1 yıl kadar kalabilsem. Borcumu bitirip işime devam ederim.
    Çok şükür işim var ama borç zorluyor işte