Site yönetimi ceza yazabilir mi?
24
●1.090
- 28-04-2025, 23:18:55Merhaba.
Doğrudan para cezası kesebilme gibi bir yetkileri yoktur. Para cezaları 'kamu otoritesi' yani polis, zabıta, mahkeme vb. yetkisindedir. Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre kurulda maliklerce alınmış ortak karar sonucunda bu tarz yaptırımlar uygulanması mümkün ancak bu doğrudan tahsil şeklinde olmaz. Örneğin site içerisine çöp bırakmak 200 TL, hatalı park cezası 500 TL vb. gibi genel kurulda alınmış karara göre para cezaları belirlenebilir. Bu ihlali yapan kişiye yönetim bu bedeli ödemesini ihtar eder ancak kişi ödemez ise o zaman yasal yollara başvurarak (haklı görülmesi halinde) tahsil edebilir.
- 28-04-2025, 23:39:01Konuya detay getirelim
Kurallara uymaya gayret eden ve naçizane yaşam alanımızın yakınında insanlarla yaşadığımızın da bilincinde olan bireyleriz. Özellikle araç park etmeyi bilmeyenler için iyi bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Sadece hukuki açıdan bu konuda net bilgi bulamadım. O sebeple konuyu açtım - 28-04-2025, 23:51:53Site yönetimi toplantılar ile kararlar alır. Bizim geçen günlerde aldığımız bir dairenin bina yönetimi ise şöyle kararlar almış;
Dairenin camına satılık, kiralık asmak yasak
Kapının önünde ayakkabı bırakmak yasak..
Gibi gibi kurallar, aslında bunlar kötü bir kurallar değil, herkesin normal yaşamında uyması gereken kurallardır.
Her site yönetimi ayrı ayrı kurallar alabilir. Bu alınan kurallar site maliklerinin onayıyla alınır. O karar alınmışsa demek ki herkesin onayı vardır demektir
- 29-04-2025, 00:26:23Park ve Sofra bezi kurtarır ama çamaşır makinesi ne alaka. Ömrüm boyunca bir kere bile komşularımızdan çamaşır makinesi sesi duymadım. 😄 O ses bile diğer dairelere gidiyorsa eyvah. Bu arada rahatsız etmeyecek şekilde evimde ki her bi şeyi istediğim saatte kullanırım.
- 29-04-2025, 03:44:00Yazsa da hukuken bir geçerliliği olmaz, ödemek zorunda değilsiniz, mahkemeye başvurmaları gerekir. Ancak yazdıkları cezalar uyarı yerine sayıp örneğin otopark girişinizi iptal edebilirler (tabi toplantı kararı olmalı bu tarz yaptırımlar için)orhansengun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daire içinde camlarınıza yasadışı olmadığı sürece herşeyi asabilirsiniz, kiralık asılmayacak diye karar alamazlar, hukuken geçerliliği yoktur. Ev sahibi mülkünü satmak istiyorsa evin dış cephesine ya da camına satılık - kiralık ilanı asabilir. Ancak daire camlarına asılması, eğer varsa kiracının rızasına bağlıdır.imrozhaber adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca ortak geçiş alanı olan kapı önüne ayakkabı ve ayakkabılık, bisiklet, spor aleti gibi eşyalar koymak ve geçişi engellemek Yargıtay içtihatlarınca zaten yasaktır, ekstra karar almalarına gerek yoktu. - 29-04-2025, 09:24:36sende 1 milyona köyden arsa üzerinde 3-4 milyonluk ev yaptır daha mantıklı benceTheSeth adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
