Merhaba.
Doğrudan para cezası kesebilme gibi bir yetkileri yoktur. Para cezaları 'kamu otoritesi' yani polis, zabıta, mahkeme vb. yetkisindedir. Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre kurulda maliklerce alınmış ortak karar sonucunda bu tarz yaptırımlar uygulanması mümkün ancak bu doğrudan tahsil şeklinde olmaz. Örneğin site içerisine çöp bırakmak 200 TL, hatalı park cezası 500 TL vb. gibi genel kurulda alınmış karara göre para cezaları belirlenebilir. Bu ihlali yapan kişiye yönetim bu bedeli ödemesini ihtar eder ancak kişi ödemez ise o zaman yasal yollara başvurarak
(haklı görülmesi halinde) tahsil edebilir.