• 02-03-2025, 15:14:26
    #1
    Merhaba,
    21 yaşındayım, Mayıs'ın 28 inde 22 yaşında olacağım. Bilgisayar Programcılığı mezunuyum ve ağustos ayında tecilim bitiyor. Askerliği mümkün olduğunca ertelemek istiyorum, ancak bazı konuları netleştirmek istiyorum.
    1. İki yıllık bir üniversiteye tekrar kayıt yaptırdığımda askerliğimi yeniden tecil ettirebilir miyim?
    2. Diyelim ki bu mümkün, ancak üniversite sınav sonuçları 2 Eylül’de açıklanıyor ve benim tecilim 28 Ağustos’ta bitiyor. Bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim?
    3. Aynı durum DGS için de geçerli mi? Örneğin, DGS sonuçları 5 Eylül’de açıklanıyor ama tecilim 28 Ağustos’ta bitiyor. Böyle bir durumda ne yapmam gerekir?
    4. Askerliği tekrar tecil ettirmenin başka bir yolu var mı, yoksa yalnızca dört yıllık bir üniversite kazanmak mı gerekiyor?
    5. Liseden sonra gidip tecil ettirme hakkı olduğu söyleniyor. Üniversiteden mezun olduktan sonra da benzer bir şekilde bir yıl daha tecil ettirmek mümkün mü?
    Devlet sitelerinde bazı bilgiler var, ancak süreci yaşamış birinden kesin bilgi almak istiyorum.
  • 02-03-2025, 15:16:20
    #2
    21 yaşındayım, Mayıs ayında 28 olacağım

    Anlamadim hocam
  • 02-03-2025, 15:18:28
    #3
    Pwdec adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    21 yaşındayım, Mayıs ayında 28 olacağım

    Anlamadim hocam
    Pardon düzenledim
    21 yaşındayım, Mayıs'ın 28 inde 22 yaşında olacağım.
  • 02-03-2025, 15:18:42
    #4
    İki yıllık bir üniversiteye tekrar kayıt yaptırdığımda askerliğimi yeniden tecil ettirebilir miyim?
    Hayır. Daha önce okuduğunuz için tekrar iki yıllık bölüm okumak süreyi uzatmaz.

    Askerliği tekrar tecil ettirmenin başka bir yolu var mı, yoksa yalnızca dört yıllık bir üniversite kazanmak mı gerekiyor?
    Sağlık sorununuz vs. yoksa askere alınırsınız hocam. Lisans > Yüksek Lisans > Doktora şeklinde ilerlenmeli.

    Liseden sonra gidip tecil ettirme hakkı olduğu söyleniyor. Üniversiteden mezun olduktan sonra da benzer bir şekilde bir yıl daha tecil ettirmek mümkün mü?
    Üniversiteden mezun olduktan sonra 2 yıl tecil hakkı daha veriliyordu. Sizin önceden önlisans mezuniyetiniz olduğu için bu durum nasıl etkilenir bilmiyorum.

    Kendi araştırmanızı yapmanız ve askerlik şubenizden kesin bilgi almanız tavsiye olunur.
  • 02-03-2025, 15:20:20
    #5
    Kardeşim ne demek istiyorsun çok anlayamadık. zaten bu kadar basit bir soruya bu kadar uzun sorularla gelmen kafanın karşıklığını belli ediyor.
    neyse benden daha bilgili arkadaşlar vardır illaki ama yine de bir iki cümle ekleyeyim senin için.

    Üniversiteye kayıt olduğunda otomatik olarak sistem seni teciller.
    zaman farkından bahsetmişsin, artık asker kaçağı işlemlerinde zorla götürülme yoktur. Para cezası gelir.
    işim garanti olsun istiyorsan eğer askerlik şubesine gidersin tecil hakkımı istiyorum dersin onlar sana yardımcı olur.
    merak etme zorla askere almazlar seni.


    Kısaca işine gücüne bak keyfine bak ; SONUÇ; Ya para basarsın gitmezsin ya da en sonun da illaki 6 AY o askerliği sana yaptırırlar.
  • 02-03-2025, 15:20:43
    #6
    Haz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İki yıllık bir üniversiteye tekrar kayıt yaptırdığımda askerliğimi yeniden tecil ettirebilir miyim?
    Hayır. Daha önce okuduğunuz için tekrar iki yıllık bölüm okumak süreyi uzatmaz.

    Askerliği tekrar tecil ettirmenin başka bir yolu var mı, yoksa yalnızca dört yıllık bir üniversite kazanmak mı gerekiyor?
    Sağlık sorununuz vs. yoksa askere alınırsınız hocam. Lisans > Yüksek Lisans > Doktora şeklinde ilerlenmeli.

    Liseden sonra gidip tecil ettirme hakkı olduğu söyleniyor. Üniversiteden mezun olduktan sonra da benzer bir şekilde bir yıl daha tecil ettirmek mümkün mü?
    Üniversiteden mezun olduktan sonra 2 yıl tecil hakkı daha veriliyordu. Sizin önceden önlisans mezuniyetiniz olduğu için bu durum nasıl etkilenir bilmiyorum.

    Kendi araştırmanızı yapmanız ve askerlik şubenizden kesin bilgi almanız tavsiye olunur.
    Yani açıktan 2 senelik farklı bir bölüm'ün münkün olduğuna dair yazılarda var doğrumu acaba
  • 02-03-2025, 15:21:51
    #7
    R10.NET'in Bence En İyisi
    1. Evet
    2. Bişey olmaz sonuçlar açıklanıp e-devletten kayıt yaptırdıktan sonra öğrenci belgesi askerlik şubene götür tecil ettir.
    3. Evet. Öğrenciliğin ne şartla devam ettiği fark etmez. Açık ünide olsa işine yarar.
    4.Hayır. Öğrenci olman yeterli.
    5. Üniden sonra da var. 2 yıllık üniden bu sene mezun olduysan gidip 2 yıl tecil hakkını kullanabilirsin.

    28 yaşına kadar geçerli bunlar. 28 yaşından sonra hiç bir bahanen kabul edilmez.

    Cevabım işine yaradıysa R10+ vermeyi unutma 👍🏽
  • 02-03-2025, 15:23:47
    #8
    Lelathion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani açıktan 2 senelik farklı bir bölüm'ün münkün olduğuna dair yazılarda var doğrumu acaba
    Önceden önlisans mezuniyetiniz olduğu için, yeni bir önlisans okuyarak askerliğinizi tecil ettiremezsiniz.
  • 02-03-2025, 15:24:31
    #9
    En son hatırladığım üniversite mezunuysan veya öğrenciysen yüksek lisans yapmadığın sürece 28 yaşına kadar erteleme hakkın var. 30 yaşında askere gitmiş biri olarak sana tavsiyem 6 ay yap çıksın aradan. Zaten bilgisayarın iyiyse, excele hakimsen askerde sırtın yere gelmez.