• 02-03-2025, 15:27:35
    #10
    SaatciAdam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1. Evet
    2. Bişey olmaz sonuçlar açıklanıp e-devletten kayıt yaptırdıktan sonra öğrenci belgesi askerlik şubene götür tecil ettir.
    3. Evet. Öğrenciliğin ne şartla devam ettiği fark etmez. Açık ünide olsa işine yarar.
    4.Hayır. Öğrenci olman yeterli.
    5. Üniden sonra da var. 2 yıllık üniden bu sene mezun olduysan gidip 2 yıl tecil hakkını kullanabilirsin.

    28 yaşına kadar geçerli bunlar. 28 yaşından sonra hiç bir bahanen kabul edilmez.

    Cevabım işine yaradıysa R10+ vermeyi unutma 👍🏽
    Mesela yukarıda bir arkadaş ön lisans okuduğun için tekrar bu mümkün değil lisans veya yüksek lisans yapman lazım diyor bu konu hakkında kesin bilgiye sahip misiniz?
  • 02-03-2025, 15:35:26
    #11
    2 yıllık ön lisans mezunu isen dgs ile 4 yıllık bölüme geçiş yaparsan askerliğin tescil edilir. Dgs ile en basit açık öğretimden de okusan tescil olur diye biliyorum
  • 02-03-2025, 15:44:34
    #12
    29.5 yaşına kadar hiçbir gerekçe göstermeden, lise dahi okumadan askerliğinizi tecil ettirebilirsiniz. Bunun için başvurduğunuz şubedeki ASAL Başkanına net ifade vermeli ve neden ertelemeniz gerektiğini izah etmelisiniz. ASAL Başkanı, hiçbir gereksinim dahi duymadan sizi 29.5 yaşına kadar tecil edebilir. Genelde ailesine bakmakla yükümlü olan kişiler, ve maddi durumu yerinde olmayan kişiler kabul edilir. Bunun için bir belge gerekmiyor. Annenizi yanınıza alıp gidebilirsiniz isterseniz. Annenizin de sizin aile geçimini sağladığınıza dair beyan vermesi, verilecek kararı kolaylaştırır.

    Ancak, 29.5 yaş sonrasında, durumunuz ne olursa olsun, işler zorlaşır. Bu evrede yurt dışı işçi / işveren statüsü, profesyonel sporcu statüsü, yüksek ya da doktora okumak, sağlık nedeni ile geçici erteleme istemek gibi şeyler çıkar karşınıza.

    Eğer belgeli bir şekilde tecil etmek planı yoluna giderseniz, 5 kere de üniversiteye yazılsanız, üniversiteye ya da herhangi bir öğretim kurumuna kayıtlı olduğunuz sürece 29.5 yaşına kadar ertelenir.

    Bu yazdığım sizin yaşadığınız tecrübelerle eşleşmeyebilir. Çünkü ASAL Başkanı dediğiniz kişi doğrudan tüm inisiyatifi alan kişidir. Yani, birebir aynı durumda olan 2 kişiden birine evet, diğerine hayır diyebilir. Bunu yaparken aldığı inisiyatif, her ASAL Başkanında farklıdır.

    Eğer tecil sizin için bir gereksinimse, ve gerekçelerinizin de oluru varsa, doğrudan randevü alıp ASAL Başkanı ile görüşme sağlayın. E-Devlet üzerinde insan olmadan otomatize bir şekilde iş yapmaya çalışırsanız, belge bazlı devam etmek zorunda kalırsınız.
  • 02-03-2025, 15:52:55
    #13
    Caty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    29.5 yaşına kadar hiçbir gerekçe göstermeden, lise dahi okumadan askerliğinizi tecil ettirebilirsiniz. Bunun için başvurduğunuz şubedeki ASAL Başkanına net ifade vermeli ve neden ertelemeniz gerektiğini izah etmelisiniz. ASAL Başkanı, hiçbir gereksinim dahi duymadan sizi 29.5 yaşına kadar tecil edebilir. Genelde ailesine bakmakla yükümlü olan kişiler, ve maddi durumu yerinde olmayan kişiler kabul edilir. Bunun için bir belge gerekmiyor. Annenizi yanınıza alıp gidebilirsiniz isterseniz. Annenizin de sizin aile geçimini sağladığınıza dair beyan vermesi, verilecek kararı kolaylaştırır.

    Ancak, 29.5 yaş sonrasında, durumunuz ne olursa olsun, işler zorlaşır. Bu evrede yurt dışı işçi / işveren statüsü, profesyonel sporcu statüsü, yüksek ya da doktora okumak, sağlık nedeni ile geçici erteleme istemek gibi şeyler çıkar karşınıza.

    Eğer belgeli bir şekilde tecil etmek planı yoluna giderseniz, 5 kere de üniversiteye yazılsanız, üniversiteye ya da herhangi bir öğretim kurumuna kayıtlı olduğunuz sürece 29.5 yaşına kadar ertelenir.

    Bu yazdığım sizin yaşadığınız tecrübelerle eşleşmeyebilir. Çünkü ASAL Başkanı dediğiniz kişi doğrudan tüm inisiyatifi alan kişidir. Yani, birebir aynı durumda olan 2 kişiden birine evet, diğerine hayır diyebilir. Bunu yaparken aldığı inisiyatif, her ASAL Başkanında farklıdır.

    Eğer tecil sizin için bir gereksinimse, ve gerekçelerinizin de oluru varsa, doğrudan randevü alıp ASAL Başkanı ile görüşme sağlayın. E-Devlet üzerinde insan olmadan otomatize bir şekilde iş yapmaya çalışırsanız, belge bazlı devam etmek zorunda kalırsınız.
    Hocam hiç duymadığım şeyler yazdınız çok teşekkür ediyorum.
    Şu anda yurt dışı ve yurt içinde birer tane şirketim var küçük çaplı işler yapıyorum bu ASAL Başkana mazeret olarak gösterilebilecek bir şey mi?
    Birde hala farklı bir üniversite düzeyi yani ön lisans değil lisansa yazılmak zorundayım gibi bir durum var mı? herkes o konuda çok ayrışmış durumda
    Son olarak diyelim tecil sürem bitti bir üniversiteye yazılamadım bedelli ücretini yine kaçak durumundayken ödeyip gidebiliyor muyum? bu durum eskiden yokmuş anladığım kadarıyla kaçağa düştüğün an bedelliden yararlanamıyormuşsun.
  • 02-03-2025, 15:59:20
    #14
    Lelathion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hiç duymadığım şeyler yazdınız çok teşekkür ediyorum.
    Şu anda yurt dışı ve yurt içinde birer tane şirketim var küçük çaplı işler yapıyorum bu ASAL Başkana mazeret olarak gösterilebilecek bir şey mi?
    Birde hala farklı bir üniversite düzeyi yani ön lisans değil lisansa yazılmak zorundayım gibi bir durum var mı? herkes o konuda çok ayrışmış durumda
    Son olarak diyelim tecil sürem bitti bir üniversiteye yazılamadım bedelli ücretini yine kaçak durumundayken ödeyip gidebiliyor muyum? bu durum eskiden yokmuş anladığım kadarıyla kaçağa düştüğün an bedelliden yararlanamıyormuşsun.
    Konuda da özellikle belirttiğim biçimde, benim size yazabileceğim bir şey, ya da başkalarının tavsiyesi gerçeği yansıtmıyor. Çünkü her askerlik konusu kişisel ve tekil olarak değerlendirilir.

    Örneğin; "Sürekli okula yazılıyorum çünkü maddi durumum çalışmayı zorunlu kılıyor, okuluma gidemiyorum. Çalışmak zorundayım geçinebilmem için, aileme destek olmak zorundayım" ibaresi, tamamen tecil nedeni. Sizin bunu nasıl dile getirdiğiniz ise, tamamen kararın kendisini etkileyecek bir durum.

    Sağda solda şirketlerinizin olması, maddi durumunuzun yetersizliği ile eşleşmiyor. Haliyle, sizin de diğer kanallardan opsiyon yaratmanız gerek.

    Askerliğin tecil kuralının temelinde, kişinin gerekçe olarak gösterdiği şeyin gereksinim niteliği taşıyıp taşımaması yer alır.

    Örneğin: Panik atak hastası birini askere kolay kolay almazlar. Ancak, muaf da etmezler. Tedavi olmasını beklerler ve tedavi süreci boyunca askerliği ertelenir. Aldığı ilaçlarla ve raporlarla da örtüşmesi gerekir.

    Eğitim yine bir nebze yürünebilecek bir alandır.

    Maddi durumla ilgili sıkıntı kabul edilebilecek bir alt yapı yoksa, sağlıkla ilgili bir şeyler yoksa, eğitim her zaman güzel bir alternatiftir. Kısaca, buradaki yorumlardan ziyade, kendinize bir soru sorun. Gerçekten neden askere gitmemeniz gerekiyor. Eğer bu sorunun cevabını ASAL Başkanı olarak kabul edebileceğinizi düşünüyorsanız, gidip randevü alın, görüşün.

    ASAL Başkanı, gereksinim dışındaki tüm durumlarda askere gönderme kararı alır. Keyfi bir yer değildir. 100% resmidir ve çok ciddi olmayı gerektirir. Sizi genelde çok konuşturmaz ve bu nedenle özet ve seçilmiş cümleler kullanmanız gerekir.
  • 02-03-2025, 23:32:47
    #15
    1) önlisans mezunu olan biri tekrar önlisans okursa uzamaz. hangi bölüm açık kapalı okuduğu önemli değil. Lisans mezunu tekrardan lisans okursa aynı şekilde uzamaz.

    2) Kesin olarak bir yeri kazanacaksan 28 Ağustos'tan önce askerlik şubesine gidip yoklamanızı yaptırmanız gerekiyor. zaten kasım sınıflandırmasına atıyacak. yani askerliğiniz bittiği gün alınmayacaksınız. üniversite kaydınızı yaptırdığınızda tekrar askerlik şubesine gidip askerliinizi erteleyeceksiniz.

    28'inden sonra gidip başvursanız yoklama kaçağı durumuna düşeceksiniz bu sefer kaçak günü temel alınacak ve üniversite kazansanız bile sağlık sorunu olmadığı sürece askerliğiniz ertelenmeyecek.

    3) cevap 2 ile aynı.

    4) Sağlık durumun kötü olabilir, yada yurtdışında oturma ve çalışma izninizin olması gerekiyor. (her ikiside şart). Milli sporcu olabilirsiniz.

    5) Mezuniyetinizden sonra önlisans ve lisans 2 yıl yükseklisans ise 1 yıl doktora 1 yıl erteletebiliyor.
  • 02-03-2025, 23:46:23
    #16
    delikurt55 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) önlisans mezunu olan biri tekrar önlisans okursa uzamaz. hangi bölüm açık kapalı okuduğu önemli değil. Lisans mezunu tekrardan lisans okursa aynı şekilde uzamaz.

    2) Kesin olarak bir yeri kazanacaksan 28 Ağustos'tan önce askerlik şubesine gidip yoklamanızı yaptırmanız gerekiyor. zaten kasım sınıflandırmasına atıyacak. yani askerliğiniz bittiği gün alınmayacaksınız. üniversite kaydınızı yaptırdığınızda tekrar askerlik şubesine gidip askerliinizi erteleyeceksiniz.

    28'inden sonra gidip başvursanız yoklama kaçağı durumuna düşeceksiniz bu sefer kaçak günü temel alınacak ve üniversite kazansanız bile sağlık sorunu olmadığı sürece askerliğiniz ertelenmeyecek.

    3) cevap 2 ile aynı.

    4) Sağlık durumun kötü olabilir, yada yurtdışında oturma ve çalışma izninizin olması gerekiyor. (her ikiside şart). Milli sporcu olabilirsiniz.

    5) Mezuniyetinizden sonra önlisans ve lisans 2 yıl yükseklisans ise 1 yıl doktora 1 yıl erteletebiliyor.
    Peki hocam ağustostan sonra bir yeri kazanamadım o zaman bedelli hakkım yanıyormu?
  • 03-03-2025, 00:24:45
    #17
    Lelathion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki hocam ağustostan sonra bir yeri kazanamadım o zaman bedelli hakkım yanıyormu?
    herşey yanıp herşey bittikten sonra askerliğe başlamanıze yarım saat bile olsa bedelli askerlik hakkınızı kullanabiliyorsunuz