• 03-01-2025, 00:40:39
    #1
    Selamlar, evlilik nedeniyle işten ayrılmak isteyen kişi son bürüt maaşı mı yoksa son 3 aylık bürüt maaşının ortalamasına göre mi tazminat alır? Örneğin aralık ayında 80.000₺ bürüt maaş alan birisi, ocak ayında henüz maaş almadan 3 gün çalışınca 3 ocakta işten çıksa son bürüt maaşı aralık ayına göre mi hesaplanır yoksa ocak ayına göre mi? Ocak ayı bürütü ortalama 40-45bin TL olacaktır.
  • 03-01-2025, 00:46:54
    #2
    Danışman
    Merhabalar.

    Profesyonel olarak yardımcı olabiliriz. Profilimdeki numaradan bize ulaşabilirsiniz.

    İyi forumlar
  • 03-01-2025, 00:55:04
    #3
    Kurumsal PLUS
    bilgiman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, evlilik nedeniyle işten ayrılmak isteyen kişi son bürüt maaşı mı yoksa son 3 aylık bürüt maaşının ortalamasına göre mi tazminat alır? Örneğin aralık ayında 80.000₺ bürüt maaş alan birisi, ocak ayında henüz maaş almadan 3 gün çalışınca 3 ocakta işten çıksa son bürüt maaşı aralık ayına göre mi hesaplanır yoksa ocak ayına göre mi? Ocak ayı bürütü ortalama 40-45bin TL olacaktır.
    Brüt 80k alan birinin maaşını işveren, çalışan kabul etmeden düşüremez. Çalışanın imzası olması lazım. Tam bilgim yok ama ocak ayı,yani yarım da olsa son maaşı 40-45k olduğu için o ücretten alması gerekir diye düşünüyorum.
  • 03-01-2025, 00:57:11
    #4
    @damla1; abla bu konuda size yardımcı olabilir sanırım.

    Not: Kendisiyle 7 yıl önce makale ticaretim olmuştu, forumda konularından, avukat olduğunu gördüm bu yüzden etiketliyorum. Rahatsızlık halinde mesajımı editleyip kaldırabilirim.
  • 03-01-2025, 00:57:14
    #5
    runo10 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Brüt 80k alan birinin maaşını işveren, çalışan kabul etmeden düşüremez. Çalışanın imzası olması lazım. Tam bilgim yok ama ocak ayı,yani yarım da olsa son maaşı 40-45k olduğu için o ücretten alması gerekir diye düşünüyorum.
    Aslında son maaşta bürüt 80k olanda düzenli olarak verilen ve kazanılmış hak olan 3 ayda bir verilen ikramiye, yılbaşı primi gibi etkenlerde var. O yüzden aralık ayı daha fazla.
  • 03-01-2025, 00:59:48
    #6
    Kurumsal PLUS
    bilgiman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında son maaşta bürüt 80k olanda düzenli olarak verilen ve kazanılmış hak olan 3 ayda bir verilen ikramiye, yılbaşı primi gibi etkenlerde var. O yüzden aralık ayı daha fazla.
    yıllık ikramiye de dahil girerek hesaplama aracı varmış hocam :
    https://www.hesapkurdu.com/ihtiyac-k...nati-hesaplama

    ek olarak hocam ikramiyeyi maaş olarak yatırmamanız gerekiyordu benim bildiğim. Maaş olarak yatırdıysanız son maaşı o şekilde sayılır. Primler maaştan ayrı yatıyor.
  • 03-01-2025, 01:02:19
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    cevap veren herkese saygım sonsuz ancak, bu gibi soruların cevabını mutlaka resmi kurumlardan almaya önem verin hocam.
  • 04-01-2025, 12:21:27
    #8
    bilgiman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, evlilik nedeniyle işten ayrılmak isteyen kişi son bürüt maaşı mı yoksa son 3 aylık bürüt maaşının ortalamasına göre mi tazminat alır? Örneğin aralık ayında 80.000₺ bürüt maaş alan birisi, ocak ayında henüz maaş almadan 3 gün çalışınca 3 ocakta işten çıksa son bürüt maaşı aralık ayına göre mi hesaplanır yoksa ocak ayına göre mi? Ocak ayı bürütü ortalama 40-45bin TL olacaktır.
    @Keras; yönlendirme için çok teşekkürler.

    Evlilik nedeniyle işten ayrılma, Türkiye'de İş Kanunu’nun 14. maddesi kapsamında kıdem tazminatına hak kazandıran bir durumdur. Bu durumda, tazminat hesaplanırken son bürüt ücret esas alınır.

    Ancak bazı detaylar önemli:
    Kıdem tazminatı hesaplanırken işçinin işten ayrıldığı tarihteki son bürüt maaşı dikkate alınır. Bu bürüt ücret; maaş, düzenli ödenen ikramiyeler, yemek yardımı, yol yardımı gibi sürekli ve düzenli ödemeleri kapsar.
    Eğer çalışan Aralık ayında 80.000₺ bürüt maaş aldı ve Ocak ayında yeni bir maaş bordrosu düzenlenmeden 3 Ocak'ta işten ayrıldıysa, kıdem tazminatı Aralık ayında geçerli olan 80.000₺ bürüt ücrete göre hesaplanır.
    Çünkü Ocak ayına ilişkin bir maaş bordrosu henüz oluşmamışsa, işveren son düzenlenmiş bürüt ücreti esas alır.

    Eğer Ocak ayında maaşın 40-45 bin TL’ye düşeceği yönünde bir düzenleme yapılmışsa ve bu düzenleme çalışan tarafından kabul edilmişse (örneğin, bu değişiklik sözleşmeye ya da yazılı bir bildirimle onaya bağlanmışsa), kıdem tazminatı bu yeni bürüt ücrete göre hesaplanabilir. Ancak bu düşüşün işten ayrılma tarihinden önce resmiyete dökülmesi ve işçiye tebliğ edilmesi gerekir.

    Ancak bu konunun daha net değerlendirilebilmesi için işverenin yapmış olduğu ücret düzenlemelerine ve işçinin işten ayrılma tarihindeki bordrosuna bakılması gerekmektedir.

    Profesyonel hukuki destek için iletişime geçebilirsiniz.