bilgiman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Selamlar, evlilik nedeniyle işten ayrılmak isteyen kişi son bürüt maaşı mı yoksa son 3 aylık bürüt maaşının ortalamasına göre mi tazminat alır? Örneğin aralık ayında 80.000₺ bürüt maaş alan birisi, ocak ayında henüz maaş almadan 3 gün çalışınca 3 ocakta işten çıksa son bürüt maaşı aralık ayına göre mi hesaplanır yoksa ocak ayına göre mi? Ocak ayı bürütü ortalama 40-45bin TL olacaktır.
@Keras; yönlendirme için çok teşekkürler.

Evlilik nedeniyle işten ayrılma, Türkiye'de İş Kanunu’nun 14. maddesi kapsamında kıdem tazminatına hak kazandıran bir durumdur. Bu durumda, tazminat hesaplanırken son bürüt ücret esas alınır.

Ancak bazı detaylar önemli:
Kıdem tazminatı hesaplanırken işçinin işten ayrıldığı tarihteki son bürüt maaşı dikkate alınır. Bu bürüt ücret; maaş, düzenli ödenen ikramiyeler, yemek yardımı, yol yardımı gibi sürekli ve düzenli ödemeleri kapsar.
Eğer çalışan Aralık ayında 80.000₺ bürüt maaş aldı ve Ocak ayında yeni bir maaş bordrosu düzenlenmeden 3 Ocak'ta işten ayrıldıysa, kıdem tazminatı Aralık ayında geçerli olan 80.000₺ bürüt ücrete göre hesaplanır.
Çünkü Ocak ayına ilişkin bir maaş bordrosu henüz oluşmamışsa, işveren son düzenlenmiş bürüt ücreti esas alır.

Eğer Ocak ayında maaşın 40-45 bin TL’ye düşeceği yönünde bir düzenleme yapılmışsa ve bu düzenleme çalışan tarafından kabul edilmişse (örneğin, bu değişiklik sözleşmeye ya da yazılı bir bildirimle onaya bağlanmışsa), kıdem tazminatı bu yeni bürüt ücrete göre hesaplanabilir. Ancak bu düşüşün işten ayrılma tarihinden önce resmiyete dökülmesi ve işçiye tebliğ edilmesi gerekir.

Ancak bu konunun daha net değerlendirilebilmesi için işverenin yapmış olduğu ücret düzenlemelerine ve işçinin işten ayrılma tarihindeki bordrosuna bakılması gerekmektedir.

Profesyonel hukuki destek için iletişime geçebilirsiniz.