• 25-12-2024, 16:46:39
    #10
    Blackbirdtech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim hanımı da işten çıkarttılar bugün....
    İşletmelere de bir şey diyemiyorum, işçilerede.
    Bu ülkede yaşama şansı iyice bitiyor.
    Valla öyle hocam. Sanki çalıştığımız paraymış gibi bir de işten çıkarıyorlar

    TheMasky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef ülkemizin durumunun özeti. Çalışırken mutlu değiliz, işten çıkarıldığımızda mutlu değiliz, işten çıktığımızda mutlu değiliz, iş bulduğumuzda mutlu değiliz. Mutluluk Türk Milletine haram sanki.
    Yapılan asgari ücret zammı bir çok kişinin geçiminde ciddi sıkıntılar çekeceğinin net olarak ifadesi bence, firmalar bu zam ile müşterisinin alım gücü olmadığı için mal satamayacak bu sebeple tüm firmalardan işten çıkarmalar olacak veya çalışanlar iş beğenmeyip iş bırakmaya başlayacak. Her şeye %50-%100-%200 zam gelmesine rağmen çalışanını, işçisini "AÇLIK" sınırının altına tekabül eden bir zam ile "AÇ" bırakmıştır.

    Allah hepimizin yardımcısı olsun. Yapılan zammın 1yıllık olduğunu düşünecek olursak şahsi düşüncem doğrultusunda gerçekten hepimizi çok zor günlerin beklediğini düşünüyorum.

    Yukarıdaki yazı kişisel düşüncelerimi yansıtmaktadır, herhangi bir yönlendirme sıfatı taşımamaktadır.
    Amin hocam amin. Hepimizin yardımcı olsun. Hayatta kalma mücadelesi veriyoruz gerçekten.

    dnaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Almanyada daha da kötüye gidiyormuş durum, arkadaşımla konuştum büyük şirketler iflas açıklamaya başlamış, yeni amerika başkanı oturduktan sonra bekleniyordu ama hızlı başlangıç olmuş malesef.
    aglooka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ne almanyaymış be kardeşim yeryüzünden silinse de kurtulsak ya
    Valla billa hep bu almanya kıyası bitirdi bizi Almanya da herşey yolunda beyler. Bir tek otomotiv çok kötü oda çinliler piyasayı aldı diye. Bizimde tanıdıklar var almanyada. Hepsi memnun.
  • 25-12-2024, 16:52:34
    #11
    Üyeliği durduruldu
    Söyleyecek bir sözüm yok.
  • 25-12-2024, 16:54:48
    #12
    Almanya sadece bir örnek yani diğer ülkeleride sayabilirsiniz, almanyanın bu kadar öne çıkmasının nedeni avrupa birliğinin kurucusu ve para deposu olması, mesela fransa macron gidici direniyor, italya borç batağında sesini çıkaramıyor, rusya zaten ortada, ukrayna durumu çok kötü asıl sorun yeni başkan oturunca oluşmaya başlayacak adam açık açık söyledi çinle iş yapanı yakarım diyor E avrupa nasıl çin le iş yapmayacak, zaten ruslar doğal gazı kesti, enerji sıkıntısı var amerika bende al diyor ama 3 katı fiyat

    Yani almanya xmanya farketmez küresel anlamda ülkelerde özellikle ulus milletli ülkelerde bu sorunlar yaşanıyor. Ama ülkemiz coğrafi konum itibariyle bin yılda gelecek bir şansa sahip ama bundan önce biraz yıpranacak tabi inşallah toparlayacağız ümit kesmemek lazım
  • 25-12-2024, 16:57:22
    #13
    sunucuoptimizasyon.com
    Altay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mevcut asgari ücret zammı %30, piyasa %50 bekliyor talep ediyor.

    Çalışanlar mağdur olmasın diye ekstra ekstra zam yaptık.

    Şimdi 1 kişi çalıştıracağıma 4 kişi çalıştırabilirim.

    Siz söyleyin ne yapalım ?

    Asgari geçen sene 17 olduğunda biz 33-35'lere çektik maaşları. Sonuçta asgari ile çalışmıyor herkes. Sonra ara zamda devlet yapmamış olmasına rağmen 50+ lara çıkarttık. Şimdi beklenti %50 minimum.

    Bu sefer adamın maşı 80'leri geçiyor. Yılda 1 maaş ikramiye verdik mi 90 bin TL ediyor maaş.

    4 işçi alsam 22x4 = 88 Bin TL

    O yüzden herkes geçsin bu palavraları, bol keseden senede ikişer ikişer %100 zamlar alırken sorun yok. Gerçek zam oranını görünce, hayal dünyasından gerçekliğe dönüş yapınca hemen '' böyle iş mi olur '' diye tepkiler.

    Neden 4 kişi çalıştırmak yerine 1 kişi çalıştırayım ? Haliyle tahmin ettiğinizden çok daha fazla işten çıkarmalar olacak.

    Avrupa'da bile böyle bir maaş yok. Mühendisin doktorun bilmem üst yetkililerin maaşı kadar maaş oldu Türkiye de. Haliyle ya Euro en kısa zamanda 2x yükselmeli. Ya da çok daha farklı sıkıntılar baş gösterecek.

    Adamın %40'ı vergiye gidiyor direk otomatik çekiliyor maaştan. 5 Bin euro olsa 3 bin euro eline kalıyor. Bizim Türkiye'de maaşlar oldu 2500-3000 Euro.

    Sen bu maaş seviyeleriyle bu ülkede ne üretim yapabilirsin, ne yatırımcı bulabilirsin ne de bu maliyetlere ürettiğini yurt dışına satabilirsin. Euronun bu seviyede kalması çok tehlikeli. Maaşların bu seviyelere çıkmış olması çok tehlikeli.

    En kötü ihtimalde bile 50 bin vereceğin çalışan mutlu olmayacak. Reel piyasadan haberi olmayanlar konuşup duruyor. Sıkıntının farkında değilsiniz. Kaldı ki devlet %30 değil %0-60 zam yapsaydı Allah korusun binlerce işten çıkartma olacaktı. Devlet yine vatandaşını düşünüyor.

    O yüzden '' %30 zammı da veremiyorsa kapatsın şirketi diye '' yorum yapanları kaale bile almayın.
    Herkes kendi açısından bakarak kendini haklı görüyor gayet doğal bir durum ve ülkenin gerçeği. Siz işveren olarak maliyetler yükseldiği için zam yapmak istemiyorsunuz, çalışan ise yüksek enflasyon ile mücadele ediyor daha fazla zam istiyor. Yüzde 30 zammı veremiyorsa kapatsın şirketi yorumumun kaale alınmaması gerektiğini söylemişsiniz ama sizden de kaale alınacak bir çözüm önerisi gelmemiş o yüzden sizin yazdıklarınızın da kaale alınacak bir tarafı yok. Birbirimizle kavga etmenin de bir anlamı yok çünkü bu sıkıntıların sorumlusu ne çalışanlardır ne de işverenlerdir.
  • 25-12-2024, 17:03:04
    #14
    Altay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mevcut asgari ücret zammı %30, piyasa %50 bekliyor talep ediyor.

    Çalışanlar mağdur olmasın diye ekstra ekstra zam yaptık.

    Şimdi 1 kişi çalıştıracağıma 4 kişi çalıştırabilirim.

    Siz söyleyin ne yapalım ?

    Asgari geçen sene 17 olduğunda biz 33-35'lere çektik maaşları. Sonuçta asgari ile çalışmıyor herkes. Sonra ara zamda devlet yapmamış olmasına rağmen 50+ lara çıkarttık. Şimdi beklenti %50 minimum.

    Bu sefer adamın maşı 80'leri geçiyor. Yılda 1 maaş ikramiye verdik mi 90 bin TL ediyor maaş.

    4 işçi alsam 22x4 = 88 Bin TL

    O yüzden herkes geçsin bu palavraları, bol keseden senede ikişer ikişer %100 zamlar alırken sorun yok. Gerçek zam oranını görünce, hayal dünyasından gerçekliğe dönüş yapınca hemen '' böyle iş mi olur '' diye tepkiler.

    Neden 4 kişi çalıştırmak yerine 1 kişi çalıştırayım ? Haliyle tahmin ettiğinizden çok daha fazla işten çıkarmalar olacak.

    Avrupa'da bile böyle bir maaş yok. Mühendisin doktorun bilmem üst yetkililerin maaşı kadar maaş oldu Türkiye de. Haliyle ya Euro en kısa zamanda 2x yükselmeli. Ya da çok daha farklı sıkıntılar baş gösterecek.

    Adamın %40'ı vergiye gidiyor direk otomatik çekiliyor maaştan. 5 Bin euro olsa 3 bin euro eline kalıyor. Bizim Türkiye'de maaşlar oldu 2500-3000 Euro.

    Sen bu maaş seviyeleriyle bu ülkede ne üretim yapabilirsin, ne yatırımcı bulabilirsin ne de bu maliyetlere ürettiğini yurt dışına satabilirsin. Euronun bu seviyede kalması çok tehlikeli. Maaşların bu seviyelere çıkmış olması çok tehlikeli.

    En kötü ihtimalde bile 50 bin vereceğin çalışan mutlu olmayacak. Reel piyasadan haberi olmayanlar konuşup duruyor. Sıkıntının farkında değilsiniz. Kaldı ki devlet %30 değil %0-60 zam yapsaydı Allah korusun binlerce işten çıkartma olacaktı. Devlet yine vatandaşını düşünüyor.

    O yüzden '' %30 zammı da veremiyorsa kapatsın şirketi diye '' yorum yapanları kaale bile almayın.
    Altay hocam anladığım kadarıyla işverensin. Bir de yurtdışı yazıyor profilde Şimdi sana şöyle diyeyim. Ben kale grubundaki maaşımı şöyleyim. 33. oda nasıl biliyor musun? 3 ayda bir çift maaş. bununla birlikte maaşımız 33. Yani asıl maaş 25 civarı. Yaptığın mesainin bir anlamı yok, çünkü saat ücreti düşük. İstanbul taraflarındayım. Çevrem de geniş. Mühendis arkadaşlara max. 30-35 bandında maaş veriyorlar. Mavi yaka zaten sürünüyor. Evet millet %100 zam aldı. Aldı da ne oldu refaha mı kavuştu. Memleket enflasyon da dünya da ilk ikiye oynuyor. Sabah akşam intihar haberleri. Ama size göre almanya ya kıyasla 2500 euro zam alıyoruz vs vs. Sizin bahsettiğiniz %5 lik kesim. Onların tuzu kuru zaten. Ülkenin %40ı asgari ücretle geçiniyor. Herneyse yazının başında da belirttiğim gibi kimse kimsenin umrunda değil hocam, Alttta kalanın canı cıksın düzeni bu Bu arada bu sene sanırım 50 bin veriyormuşsunuz çalışanlarınıza. 2025 için bana bu rakamı verin. Geleyim çalışayım
  • 25-12-2024, 17:18:22
    #15
    Zor gerçekten bende döküm fabrikasında çalışıyorum toplam işçi sayısı 700 den 300ün altına düştü kısa zamanda.Hergün birilerini çıkarıyorlar sıra ne zaman bize gelcek diye bekliyoruz. Bu süreçte borç altınada girilmiyor önümüzü görmüyoruzki. Herkesin hakkında hayırlısı olsun zor zamanlar.
  • 25-12-2024, 17:27:30
    #16
    Respectt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zor gerçekten bende döküm fabrikasında çalışıyorum toplam işçi sayısı 700 den 300ün altına düştü kısa zamanda.Hergün birilerini çıkarıyorlar sıra ne zaman bize gelcek diye bekliyoruz. Bu süreçte borç altınada girilmiyor önümüzü görmüyoruzki. Herkesin hakkında hayırlısı olsun zor zamanlar.
    Gerçekten öyle hocam. Hepimizin hakkında hayırlısı olsun
  • 25-12-2024, 17:34:07
    #17
    Eskileri çıkarıp yenileri alacaklardır. Maliyet düşürme
  • 25-12-2024, 17:37:49
    #18
    gencseen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eskileri çıkarıp yenileri alacaklardır. Maliyet düşürme
    Tam tersi hocam max 2-3 yıllıkları gönderiyorlar ki yerine daha düşük ücretli eleman bulabilmek için. Gerçi iki türlü de farketmiyor