Almanya sadece bir örnek yani diğer ülkeleride sayabilirsiniz, almanyanın bu kadar öne çıkmasının nedeni avrupa birliğinin kurucusu ve para deposu olması, mesela fransa macron gidici direniyor, italya borç batağında sesini çıkaramıyor, rusya zaten ortada, ukrayna durumu çok kötü asıl sorun yeni başkan oturunca oluşmaya başlayacak adam açık açık söyledi çinle iş yapanı yakarım diyor

E avrupa nasıl çin le iş yapmayacak, zaten ruslar doğal gazı kesti, enerji sıkıntısı var amerika bende al diyor ama 3 katı fiyat
Yani almanya xmanya farketmez küresel anlamda ülkelerde özellikle ulus milletli ülkelerde bu sorunlar yaşanıyor. Ama ülkemiz coğrafi konum itibariyle bin yılda gelecek bir şansa sahip ama bundan önce biraz yıpranacak tabi inşallah toparlayacağız ümit kesmemek lazım