• 08-08-2024, 00:24:07
    #10
    farukturgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlave olarak.
    Benzinde de yapıyorsa cihaz ile kontrol etmek gerekir ateşleme arızası gibi durum. Lpg işlemlerinden sonra
    Buji değiştirin bobinleri usta o sırada elektrik alıp almadığını kontol eder. Büyük ihtimalle sorun devam ederse bujilerden sonra bobinlerde sorun vardır.
    Kendi aracım olsaydı 4 buji 4 bobin direk değiştiririm lpg ne yazık ki buji ve bobinlerin ömrünü bitiriyor.

    Subap diyen ustalar neye göre bu kanıya vardı, egzozdan duman vs mi var yada su mu atıyor sürekli
    egzosdan duman atmıyor. kompresyon testi de hiç yaptırmadım. ama aracım duman atma vs olmamsına rağmen inanılmaz şekilde yağ eksilten bir araç. hiç bir kaçak yok o ayrı mesele zaten...
    bende şimdi 3 tırnaklı uyumlu bujilerden 1 takım ve birde ngk marka bobin alıp birde kabloları değişecğeim.. battı balık yan gider. olmadı tüpçülerden medet umacağım. regülatördü enjektördü bakılacak artık.. araç a cihazda ateşleme hatası verdiği oluyor ancak en ufak arıza ışığı yok.. benzinde sadece rölantide ve hararet ortaya gelmemişse yapıyor sonra düzleiyor..
  • 08-08-2024, 00:26:41
    #11
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    egzosdan duman atmıyor. kompresyon testi de hiç yaptırmadım. ama aracım duman atma vs olmamsına rağmen inanılmaz şekilde yağ eksilten bir araç. hiç bir kaçak yok o ayrı mesele zaten...
    bende şimdi 3 tırnaklı uyumlu bujilerden 1 takım ve birde ngk marka bobin alıp birde kabloları değişecğeim.. battı balık yan gider. olmadı tüpçülerden medet umacağım. regülatördü enjektördü bakılacak artık.. araç a cihazda ateşleme hatası verdiği oluyor ancak en ufak arıza ışığı yok.. benzinde sadece rölantide ve hararet ortaya gelmemişse yapıyor sonra düzleiyor..
    Yağ kaçağının gözlemini yaptınız mı sonuçta ya yakıyor bu yağı yada kaçırıyor bir yerden. Su eksiltme durumu nasıl bu arada? LPG ayarı yaptırın o kaçınılmaz olucak zaten. Bujileri değişim sırasında fotolayıp bana atarmısınız durumlaarı nasılmış merak ettim

    Kullandığınız yağı birde bir üstü ile deneyin kalın yağ eksiltmeyi bir nebze azaltır
  • 08-08-2024, 00:28:00
    #12
    yağ eksiltme varsa conta olabilir sanırım sorun biraz büyük gibi
  • 08-08-2024, 00:31:34
    #13
    farukturgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yağ kaçağının gözlemini yaptınız mı sonuçta ya yakıyor bu yağı yada kaçırıyor bir yerden. Su eksiltme durumu nasıl bu arada? LPG ayarı yaptırın o kaçınılmaz olucak zaten. Bujileri değişim sırasında fotolayıp bana atarmısınız durumlaarı nasılmış merak ettim

    Kullandığınız yağı birde bir üstü ile deneyin kalın yağ eksiltmeyi bir nebze azaltır
    yağ kaçaklarını gözlemliyorm aracın altında tek damla yağ yok. altnda yayılmş bir yağ da yok.. araçta su kaçağı da yok. benim yağ konusunda şüphem yağ buharlaşıyor.. pcv valfini değiştim belki ondan dır diye... ama aracın yağını tamamladığımda 600-700 km sonra yağ çubğunda kimse kalmıyor.. buna rağmen üsteledim ne olursa olsun dedim 500-600 km yaptm ne bir yağ uyarısı ne bir uyarı sesi bir sorun olmuyor. motorda saat gibi ... liqui molynin yağı mı derseniz katkıları mı dersnz herşeyi denedim. sadece 1040w yerine yakıdna 5 50 veya 10 60 a geçeceğim belki.. bu arada yağ çubğunda hiçkimse yokken üzerine1 llitre ekledğmde maks gösteriyor..
  • 08-08-2024, 00:36:54
    #14
    asimavi50 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yağ eksiltme varsa conta olabilir sanırım sorun biraz büyük gibi
    Egzoz boşsa duman verir ama @xAsAx; gözlemlediğinde birşey olmadığını belirtiyor.
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yağ kaçaklarını gözlemliyorm aracın altında tek damla yağ yok. altnda yayılmş bir yağ da yok.. araçta su kaçağı da yok. benim yağ konusunda şüphem yağ buharlaşıyor.. pcv valfini değiştim belki ondan dır diye... ama aracın yağını tamamladığımda 600-700 km sonra yağ çubğunda kimse kalmıyor.. buna rağmen üsteledim ne olursa olsun dedim 500-600 km yaptm ne bir yağ uyarısı ne bir uyarı sesi bir sorun olmuyor. motorda saat gibi ... liqui molynin yağı mı derseniz katkıları mı dersnz herşeyi denedim. sadece 1040w yerine yakıdna 5 50 veya 10 60 a geçeceğim belki.. bu arada yağ çubğunda hiçkimse yokken üzerine1 llitre ekledğmde maks gösteriyor..
    Yağ kaçağı ile ilgili sizin araçta siglon valfi var mı bilmiyorum o patlak olabilir oradan buharlaşıyor olabilir. Çünkü bu kadar yağ eksiliyorsa ya kaçak vardır yada beyaz duman
  • 08-08-2024, 00:39:40
    #15
    farukturgut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Egzoz boşsa duman verir ama @xAsAx; gözlemlediğinde birşey olmadığını belirtiyor.

    Yağ kaçağı ile ilgili sizin araçta siglon valfi var mı bilmiyorum o patlak olabilir oradan buharlaşıyor olabilir. Çünkü bu kadar yağ eksiliyorsa ya kaçak vardır yada beyaz duman
    Bende aynı şeyi söylüyorum kaçak yok duman yok bu yağ nereye gidiyor. Siglon valf dedğnz pcv valf ise buharlaşma yağı dönüştüren değiştirdim birşey değişmedi
  • 08-08-2024, 00:43:15
    #16
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende aynı şeyi söylüyorum kaçak yok duman yok bu yağ nereye gidiyor. Siglon valf dedğnz pcv valf ise buharlaşma yağı dönüştüren değiştirdim birşey değişmedi
    Evet aynen doğru parça hocam bizde bmwci olduğumuz için siglon diye geçiyor anlayamadım o yüzden. Bu kadar yağ çok enterasan segmanlar demek geliyor o zaman bizimde. Aracı düzenli benzinde kullandığınızda yağ eksiltme oranını hiç takip ettiniz mi?
  • 15-08-2024, 18:35:11
    #17
    xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    egzosdan duman atmıyor. kompresyon testi de hiç yaptırmadım. ama aracım duman atma vs olmamsına rağmen inanılmaz şekilde yağ eksilten bir araç. hiç bir kaçak yok o ayrı mesele zaten...
    bende şimdi 3 tırnaklı uyumlu bujilerden 1 takım ve birde ngk marka bobin alıp birde kabloları değişecğeim.. battı balık yan gider. olmadı tüpçülerden medet umacağım. regülatördü enjektördü bakılacak artık.. araç a cihazda ateşleme hatası verdiği oluyor ancak en ufak arıza ışığı yok.. benzinde sadece rölantide ve hararet ortaya gelmemişse yapıyor sonra düzleiyor..
    hocam önce Türkçe öğrenin sonra millete akıl verirsiniz. Egsoz değil egzozdur doğrusu ☺️
  • 15-08-2024, 18:48:42
    #18
    Sinan2005 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam önce Türkçe öğrenin sonra millete akıl verirsiniz. Egsoz değil egzozdur doğrusu ☺️
    aferin bravo o kadar gücüne gitti oturdun benim mesajlarımda imla hatası mı arıyorsun bak kendine bi "skill" katmışsın bravo işsiz adam