• 30-07-2024, 18:13:36
    #10
    Profesyonel hukuk hizmeti almak isterseniz profilimdeki WhatsApp numarası üzerinden iletişime geçebilirsiniz
  • 30-07-2024, 19:29:46
    #11
    Alıntı
    Evet 3 yıl kaçak kalıp sonra başvurdum. Zaten 3 yılı doldurmamın sebebi bu. Yoklama kaçaklarına bedelli affı gelmesini bekledim. Af çıkınca da maddiyatı toparlayıp bedelliye başvurdum.
    3 yıl boyunca hiç çevirme, gbt falan yakalanmadınız mı? Ben 2-3 ay sonra başvurmuşsunuz sonra gitmişsiniz gibi anladım önce.
    Aftan yararlanmışsanız bence herhangi bir cezai işlem uygulanmaması gerekiyor diye düşünüyorum. Umarım en az zararla çıkarsınız işin içinden.
  • 30-07-2024, 19:42:16
    #12
    Makalelinde adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Profesyonel hukuk hizmeti almak isterseniz profilimdeki WhatsApp numarası üzerinden iletişime geçebilirsiniz
    Teşekkür ederim şu adımda yapılacak bir işlem yok sanırım zaten. Çünkü benden bir talep yok. Terhis belgemi yollayabilirim belki.

    HelloWorld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 yıl boyunca hiç çevirme, gbt falan yakalanmadınız mı? Ben 2-3 ay sonra başvurmuşsunuz sonra gitmişsiniz gibi anladım önce.
    Aftan yararlanmışsanız bence herhangi bir cezai işlem uygulanmaması gerekiyor diye düşünüyorum. Umarım en az zararla çıkarsınız işin içinden.
    3 yıl boyunca yaklaşık 10 küsür kere tutanak tutuldu. Bu tutanaklar da para cezası olarak geldi ve onu ödedim (1.5 yıllık süreyi kapsayan bir para cezası ödedim). Ödedikten sonraki kısım için dava açtılar.
    Çok teşekkür ederim umarım daha fazla canımı sıkmazlar
  • 31-07-2024, 01:54:07
    #13
    Hocam konudan biraz alakasız olacak ama ben de yaklaşık 1 aydır yoklama kacagiyim bedelli yapma şansım var mı acaba şuan? Bazı kaynaklarda cezanı ödedikten sonra bedelli başvurusu yapabilirsin diyo bazısı yapamazsın diyor. Kafam çok karıştı
  • 31-07-2024, 03:01:48
    #14
    Pashali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam konudan biraz alakasız olacak ama ben de yaklaşık 1 aydır yoklama kacagiyim bedelli yapma şansım var mı acaba şuan? Bazı kaynaklarda cezanı ödedikten sonra bedelli başvurusu yapabilirsin diyo bazısı yapamazsın diyor. Kafam çok karıştı
    Tabii şuan yoklama kaçağı durumundakiler bedelli yapabiliyor. Başvuruyu e-devlet üzerinden başlatabilirsin, sağlık raporunu aldıktan sonraki adımları şube ile halletmen gerekiyor çünkü sistem izin vermez yoklama kaçağı olduğun için. Sebebi de şu kaçak olduğun günleri hesaplayıp bedelli ücreti üzerine ek bedel çıkaracaklar. Askerlik şubesi ile aynı şehirde değilsen 1-2 gün sürebiliyor dönüş yapmaları. Ben geçen yıl 3 yıl kaçak süre için 67k ek bedel ödedim. 1 ay için çok bir ücret çıkmaz. Şöyle de bir şey var https://dijital.gib.gov.tr adresinden askerlik para cezası gelip gelmediğini kontrol edin. Eğer çevirmeye takılıp tutanak vs. tutulduysa onun da para cezası ayrı olarak düşer sisteme ama bunu daha sonra da ödeyebilirsiniz. Vergi borcu olarak yansıdığı için bedelli askerliğe bir engeli yok. Bedelli yapacak ve kaçak durumdaysanız tek çözümü daha çok para kısacası

    İnternette güncel olmayan haberler veya bu gündemden haberdar olmayan insanların yazılarına ve konuşmalarına kulak asmayıp direkt https://www.msb.gov.tr üzerinden haberleri takip edebilirsin.
  • 31-07-2024, 08:53:06
    #15
    33 yaşıma kadar askerlik yapmadım, e-devlet'de para cezası gözüküyordu, 2019'da bedelli askerlik yaptım ve herşey silindi. Kaçak takıldığım süre boyunca, askerlik şubesi ve polisle hiç problem yaşamadım.
  • 31-07-2024, 09:08:41
    #16
    AzveNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burası türkiye...
    Size cezaevindeyken tanıdığım bi arkadaşı ve hikayesini anlatayım ondan sonra size bişey olmaz diyen avukata paramı verirsiniz naparsınız siz karar verin.
    Arkadaşımız 19 ay askerlik yapıyor 70li doğum yılından yani.
    Bitiriyor ve o zamandan bu zamana hep sigortalı çalışıyor.
    Savunma bakanlığıda dahil çalıştığı yerlere.

    Bu arkadaşı 2022de asker kaçağı diye hapisle cezalandırıyorlar ve yanılmıyorsam 2 sene ceza yemişti onu tam hatırlamıyorum.
    Mahkemeye askerlik resimleri, terhis belgesi vs allah ne verdiyse veriyor ve bu cezayı alıyor
    Bu olduğunda arkadaşın yediği cezanın 1/4 üne düşmüş durumda uzun dönem askerlikte
    Burası türkiye. Burda olmaz yok.
    Rüyalarım gerçek olmuş bende geçen rüyamda beni zorla askere alıyolardı tekrar yemin ediyordum bağırıyodum yaptım ben diye ama inanmadılar rüyamda tekrar askerlik yaptım.
  • 31-07-2024, 10:03:27
    #17
    Hocam yakın bir arkadaşımda 5 ay önce kaçağa düştü o da bedelli yapabilir mi acaba bir bilgin varmı ?
  • 31-07-2024, 11:32:39
    #18
    Vanq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    33 yaşıma kadar askerlik yapmadım, e-devlet'de para cezası gözüküyordu, 2019'da bedelli askerlik yaptım ve herşey silindi. Kaçak takıldığım süre boyunca, askerlik şubesi ve polisle hiç problem yaşamadım.
    Tam olarak böyle bir şablon paylaşılmış MSB sitesinde


    DsquaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yakın bir arkadaşımda 5 ay önce kaçağa düştü o da bedelli yapabilir mi acaba bir bilgin varmı ?
    Yapabilir kaçak olmak bedelli askerliğe engel değil.