Pashali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam konudan biraz alakasız olacak ama ben de yaklaşık 1 aydır yoklama kacagiyim bedelli yapma şansım var mı acaba şuan? Bazı kaynaklarda cezanı ödedikten sonra bedelli başvurusu yapabilirsin diyo bazısı yapamazsın diyor. Kafam çok karıştı
Tabii şuan yoklama kaçağı durumundakiler bedelli yapabiliyor. Başvuruyu e-devlet üzerinden başlatabilirsin, sağlık raporunu aldıktan sonraki adımları şube ile halletmen gerekiyor çünkü sistem izin vermez yoklama kaçağı olduğun için. Sebebi de şu kaçak olduğun günleri hesaplayıp bedelli ücreti üzerine ek bedel çıkaracaklar. Askerlik şubesi ile aynı şehirde değilsen 1-2 gün sürebiliyor dönüş yapmaları. Ben geçen yıl 3 yıl kaçak süre için 67k ek bedel ödedim. 1 ay için çok bir ücret çıkmaz. Şöyle de bir şey var https://dijital.gib.gov.tr adresinden askerlik para cezası gelip gelmediğini kontrol edin. Eğer çevirmeye takılıp tutanak vs. tutulduysa onun da para cezası ayrı olarak düşer sisteme ama bunu daha sonra da ödeyebilirsiniz. Vergi borcu olarak yansıdığı için bedelli askerliğe bir engeli yok. Bedelli yapacak ve kaçak durumdaysanız tek çözümü daha çok para kısacası

İnternette güncel olmayan haberler veya bu gündemden haberdar olmayan insanların yazılarına ve konuşmalarına kulak asmayıp direkt https://www.msb.gov.tr üzerinden haberleri takip edebilirsin.