• 31-07-2024, 12:07:43
    #19
    ZippoTurkey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rüyalarım gerçek olmuş bende geçen rüyamda beni zorla askere alıyolardı tekrar yemin ediyordum bağırıyodum yaptım ben diye ama inanmadılar rüyamda tekrar askerlik yaptım.
    Başkan ben 18 ay askerlik yaptım 20 sene oldu
    Benimde rüyamda yıllar sonra gelip eksik yapmışsın diyolardır. Lan olurmu ben 550gün tam yaptım diyorum. Hadi olmadı eksik olsa bile askerlik artık o kadar değil alamazsınız diyorum
    Rüyamda nerdeyse gitmemek için darbe yapacaktım )

    Ki ben çok çok rahat askerlik yaptım ona rağmen direndim
  • 31-07-2024, 12:10:52
    #20
    tematem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tam olarak böyle bir şablon paylaşılmış MSB sitesinde



    Yapabilir kaçak olmak bedelli askerliğe engel değil.
    Ama kesinleşmiş para cezası varsa yapsa bile suç duyurusundan vazgeçmiyomuş ben bunu anladım bu şablondan.
  • 31-07-2024, 12:13:40
    #21
    AzveNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ama kesinleşmiş para cezası varsa yapsa bile suç duyurusundan vazgeçmiyomuş ben bunu anladım bu şablondan.
    Aynen işin kilit noktası kesinleşmiş para cezası. Benim dünyadan haberim yoktu tabi o dönem.
    Hagb almayan neredeyse yok gibi ama hiç belli olmaz hala umudum var
  • 31-07-2024, 12:15:05
    #22
    tematem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynen işin kilit noktası kesinleşmiş para cezası. Benim dünyadan haberim yoktu tabi o dönem.
    Hagb almayan neredeyse yok gibi ama hiç belli olmaz hala umudum var
    Hagb zaten yasal zorunluluk. Tekerrür sunuçuz yoksa hagb vermek zorunda bu suç için.
  • 31-07-2024, 13:31:13
    #23
    askerliğe elverişlilik raporu = Askerlik yapabilir mi raporu.
    Kısacası sizin askerlik yapmanıza engel bir durumda varsa mahkeme düşer ödediğiniz bedelli parası varsa iade edilir.
    Tezkerelik bir şey yok yoklama başvurusunu başlattıktan sonra (bedelli başvurunuz varsa başlamıştır) sağlık ocağından veya hastaneden alınan askerliğe elverişlidir sağlık raporunu istemişler.

    Not: Savunmanıza istinaden "Örneğin: sağlığım iyi değildi o yüzden askere gitmedim" vs dediyseniz önceden alınan askerliğe elverişlidir raporu var mı kontrol etmek istemiş olabilirler. Askerlik şubesinin sisteminde bunların hepsi kayıtlıdır. Bağlı olduğunuz askerlik şubesi "XXX yükümlünün sistemimizde kayıtlı askerliğe elverişli raporları Ek'tedir." diye bir dilekçe yazıp sistemde bulunan evraklarınızı mahkemeye gönderecek.

    Not-2: Askerlik durum belgesi ve askerliğe elverişlidir belgesi farklı şeyler. Birisi askerlik durumunuzu gösterir diğeri ise askerlik yapabilir/yapamaz sağlık durumunuzu gösterir. Eğer askerlik yapmanıza engel bir durum varsa mahkeme/yoklama kaçaklığı gibi suçların önemi yoktur. Bedelli askerlik için başvuru yapıp ödemeyi yaptıktan sonra "Askerliğe elverişli değildir" raporu alan kişinin ödediği miktar iade edilmişti.
  • 31-07-2024, 14:31:03
    #24
    Artık askeri yükümlü değilsiniz sonuç olarak o sebeple hiç bir sorun yaşmazsınız.
    Terhis belgesi yeterli olur.

    Buna benzer bir durum bende yaşadım dosya düştü.
  • 31-07-2024, 16:17:44
    #25
    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    askerliğe elverişlilik raporu = Askerlik yapabilir mi raporu.
    Kısacası sizin askerlik yapmanıza engel bir durumda varsa mahkeme düşer ödediğiniz bedelli parası varsa iade edilir.
    Tezkerelik bir şey yok yoklama başvurusunu başlattıktan sonra (bedelli başvurunuz varsa başlamıştır) sağlık ocağından veya hastaneden alınan askerliğe elverişlidir sağlık raporunu istemişler.

    Not: Savunmanıza istinaden "Örneğin: sağlığım iyi değildi o yüzden askere gitmedim" vs dediyseniz önceden alınan askerliğe elverişlidir raporu var mı kontrol etmek istemiş olabilirler. Askerlik şubesinin sisteminde bunların hepsi kayıtlıdır. Bağlı olduğunuz askerlik şubesi "XXX yükümlünün sistemimizde kayıtlı askerliğe elverişli raporları Ek'tedir." diye bir dilekçe yazıp sistemde bulunan evraklarınızı mahkemeye gönderecek.

    Not-2: Askerlik durum belgesi ve askerliğe elverişlidir belgesi farklı şeyler. Birisi askerlik durumunuzu gösterir diğeri ise askerlik yapabilir/yapamaz sağlık durumunuzu gösterir. Eğer askerlik yapmanıza engel bir durum varsa mahkeme/yoklama kaçaklığı gibi suçların önemi yoktur. Bedelli askerlik için başvuru yapıp ödemeyi yaptıktan sonra "Askerliğe elverişli değildir" raporu alan kişinin ödediği miktar iade edilmişti.
    Bilgilendirme için teşekkür ederim. Savunmamda sağlık durumu sebebiyle gitmediğime dair bir açıklama yok. Buradan sonra ne gibi bir sonuç çıkabilir onu merak ediyorum. Çok yavaş ilerliyor süreç can sıkıcı oluyor haliyle.


    KartalGroup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Artık askeri yükümlü değilsiniz sonuç olarak o sebeple hiç bir sorun yaşmazsınız.
    Terhis belgesi yeterli olur.

    Buna benzer bir durum bende yaşadım dosya düştü.
    Askeri yükümlü değilim tabi ama oluşan bir suç var ve kamu davası açılıyor. Terhis belgesi işe yarayacak mı bakalım.
  • 31-07-2024, 16:54:14
    #26
    Mayıs ayında bedelli askerlik yaptım, oradaki arkadaş 3*4sene tecilsiz gezmiş ve sadece para cezası ödemiş.
    104binmiş o zaman ücret galiba 200 bin ödemiş ceza ile.
  • 31-07-2024, 17:06:10
    #27
    air adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mayıs ayında bedelli askerlik yaptım, oradaki arkadaş 3*4sene tecilsiz gezmiş ve sadece para cezası ödemiş.
    104binmiş o zaman ücret galiba 200 bin ödemiş ceza ile.
    Tam olarak mantıksız kısım burada zaten. Yani ben de aynı durumdayım. Para cezası geldi ödedim.
    Bizim koğuşta da 300k ödeyen vardı mesela ama dava falan yok. 4 yıl boyunca uğramamış askerlik şubesine. Tutanak fotoğraflarından koleksiyon yaptım demişti.
    Bana neden isabet etti bu anlayabilsem