Anket Evlilik ?
Toplam Katılımcı Sayısı: 281
Evlilik ?
Evet evlenmeli
%30,60 (86 Oy)
Bekarlık sultanlık
%48,75 (137 Oy)
Ne yapacağımı bilmiyorum.
%20,64 (58 Oy)
  • 10-07-2024, 10:26:05
    #46
    35 yaşındayım. 2 senedir bekar yaşıyorum. Doğru kişiyle olucaksa evlilik her zaman doğru olandır. Bekarlık bazen sultanlık çoğunlukla yalnızlık ve üzüntü demektir. Bunu çok net söylemeliyim. He evlenmek içinde evlenilmemeli bunada karşıyım. Doğru kişiyle yapılacak olan evliliğe kesinlikle evet derim.
  • 10-07-2024, 10:32:59
    #47
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    en önemli şey her anlamda ekonomik özgürlüğü ele almaktır.

    evlilik bundan sonraki aşama olmalıdır.
    İnsanlar ekonomik özgürlüklerini ele aldıklarında gerekirse aynı ev içinde yaşayalım ama evlenmeyelim demeye başladılar. Tek başına yetersiz kalıyor olmalı.

    Guzmanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bekarlık sultanlık🌸

    Doğru evlilik yapanlarda sultanlığını yaşıyordur, onlarda sanırım şu kesimdir;
    •Kendilerine uygun doğru insanı bulanlar
    •Kadın/erkek ekonomik özgürlüğünü kazanmış olanlar
    •Ahlak/vicdan/merhamet/kültür/saygı/sevgi/sadakat bakış açıları örtüşen vs.. olan insanlarla birlikte bir hayat kuranlar..
    •Dengeli olanlar..
    Davul bile dengi dengine demişler, haklısınız.

    erroy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi filmdi hatırlamıyorum ama Münir Özkül; Sen hiç kendi donunu yıkayan sultan gördün mü demişti.
    O sahne de işler anlamında evlilik güzel diyor, lakin günümüzde kadınlar sen de yardım edeceksin dediği için don gene size kalabilir yıkama anlamında 😀

    LyFalco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35 yaşındayım. 2 senedir bekar yaşıyorum. Doğru kişiyle olucaksa evlilik her zaman doğru olandır. Bekarlık bazen sultanlık çoğunlukla yalnızlık ve üzüntü demektir. Bunu çok net söylemeliyim. He evlenmek içinde evlenilmemeli bunada karşıyım. Doğru kişiyle yapılacak olan evliliğe kesinlikle evet derim.
    Sizin için doğru kişi tanımı nedir mesela ?
    Bazen doğru kişiyi araya araya diğer insanları tamamen kaybeder insan.
  • 10-07-2024, 10:39:00
    #48
    Ne söylesek boş. senin bulduğun kişiye bağlı. Doğru kişiyi bulduğunu zannedip evlendikten sonra veya evlilik aşamasında nasıl 180 derece döndüğünü görebilir ve ben nasıl gerçek yüzünü senelerce göremedim diye kendinizi paralayabilirsiniz Çevremde yakın arkadaşlarım var. Bende yeni evlendim. Şükürler olsun hepimiz mutluyuz. Bu arada hepimizin zor zamanları oldu evlilik ile alakalı. Özellikle ilk zamanlar. Ancak sabredilirse zamanla düzeliyor atlatılıyor.
  • 10-07-2024, 10:41:53
    #49
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanlar ekonomik özgürlüklerini ele aldıklarında gerekirse aynı ev içinde yaşayalım ama evlenmeyelim demeye başladılar. Tek başına yetersiz kalıyor olmalı.



    Davul bile dengi dengine demişler, haklısınız.



    O sahne de işler anlamında evlilik güzel diyor, lakin günümüzde kadınlar sen de yardım edeceksin dediği için don gene size kalabilir yıkama anlamında 😀



    Sizin için doğru kişi tanımı nedir mesela ?
    Bazen doğru kişiyi araya araya diğer insanları tamamen kaybeder insan.
    Şuan o kaybetmiş kisimdayim sanırım.

    Bence doğru kişi koşulsuz seven kişidir. Maddi manevi her konuda yanında olan kişidir. Bende doğru kişiyi buldum dediğimde maalesefki yanılmış olduğumu gördüm. Bunun bir tanımı yok aslında.

    Söz nişan kına düğün cart curt saçmalıkları yüzünden insanlar sevdikleriyle tartışıyor. Ayriliyorlar. Yada zorla evlenip borç içinde mutsuz olup bosaniyorlar. Bizim adet örf dediğimiz şeyler evlilik mertebesini lekeleyen saçmalıklar olarak görüyorum. Sadece bizim Türklerde var bu olay
    Arkadaşım daha yeni Ukraynalı bir hanım ile evlendi bu kadar tatlı bu kadar anlayışlı bir insan yoktur sanırım.

    Bizim kültürümüzde zorlatirmayin kolaylaştırın sözünun izinden gidilmedigi müddetçe doğru kisiyi bulmak zor, evlenmekte zor. Bu yüzden günümüzde bekarlık sultanlık gibi birşey çıktı ortaya. Ancak hiç bir ruh yokturki yalnızlıkla mutlu olsun. Nasip meselesi de diyebiliriz doğru insan tanımına.
  • 10-07-2024, 11:35:02
    #50
    GreenLight adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne söylesek boş. senin bulduğun kişiye bağlı. Doğru kişiyi bulduğunu zannedip evlendikten sonra veya evlilik aşamasında nasıl 180 derece döndüğünü görebilir ve ben nasıl gerçek yüzünü senelerce göremedim diye kendinizi paralayabilirsiniz Çevremde yakın arkadaşlarım var. Bende yeni evlendim. Şükürler olsun hepimiz mutluyuz. Bu arada hepimizin zor zamanları oldu evlilik ile alakalı. Özellikle ilk zamanlar. Ancak sabredilirse zamanla düzeliyor atlatılıyor.
    Hoşgörülü olduktan sonra her insan doğru insan olabilir insan için. Lakin gerçekler kısmına geldiğimizde kötü zamanlarınızda yanınızda duran, kalan kişi sayısı 2yi geçmez istisnasız. Bundan dolayı sadece eş değil sizin diğer eksik kalan yarınız olabilmeli diğer kişi, bence.

    LyFalco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuan o kaybetmiş kisimdayim sanırım.

    Bence doğru kişi koşulsuz seven kişidir. Maddi manevi her konuda yanında olan kişidir. Bende doğru kişiyi buldum dediğimde maalesefki yanılmış olduğumu gördüm. Bunun bir tanımı yok aslında.

    Söz nişan kına düğün cart curt saçmalıkları yüzünden insanlar sevdikleriyle tartışıyor. Ayriliyorlar. Yada zorla evlenip borç içinde mutsuz olup bosaniyorlar. Bizim adet örf dediğimiz şeyler evlilik mertebesini lekeleyen saçmalıklar olarak görüyorum. Sadece bizim Türklerde var bu olay
    Arkadaşım daha yeni Ukraynalı bir hanım ile evlendi bu kadar tatlı bu kadar anlayışlı bir insan yoktur sanırım.

    Bizim kültürümüzde zorlatirmayin kolaylaştırın sözünun izinden gidilmedigi müddetçe doğru kisiyi bulmak zor, evlenmekte zor. Bu yüzden günümüzde bekarlık sultanlık gibi birşey çıktı ortaya. Ancak hiç bir ruh yokturki yalnızlıkla mutlu olsun. Nasip meselesi de diyebiliriz doğru insan tanımına.
    Kültür, gelenek dediğiniz şeyler bir toplum için önemli elementler lakin biz onları değiştirdik. Çıkar meselesi hâline getirdik. Bundan mütevellit imkanı olmayan evlenmesine geldi herşey, acı ama gerçek.
    İnsanlar gerçek hayatın zorluklara karşı beraber mücadele etme isteği olduğunu unutmamalı.
    Allah iyi insanlar ile karşılaştırsın hepimizi 🙏
  • 10-07-2024, 12:16:37
    #51
    Bir an özgüven patlaması yaşayıp ya tamam bu doğru kişi evlenilir demeyin. Güzelliğe aldanmayın.... 2 gün size iyi davrandı diye hayatınızın merkezine koymayın... Öyle bir devirdeyiz ki insanların Maskesinin altında ne yatıyor inanın çok zor anlayabiliyoruz. Mesele artık sadece ekonomi değil GÜVEN meselesi de oldukça önemli. Temiz kalbinizi iyi niyetinizi bir başkasının kirletmesine izin vermeyin kendinizi kaptırmayın temkinli olun her zaman aileniz ile de fikir alışverişinde bulunun. Bazen bizim göremediklerimizi inanın ailemiz görebiliyor.

    Artık paran varsa en güzel kadın da yanında olur en iyi dostunda yanında olur. Kadın diyor ki Volvo jeep'in ve oldukça paran varsa seninle evlenirim bide marka veriyo bak . Burda kadın diyor ki sana değer vermem parana malına değer veririm. Böyle insanlardan direkt koşarak uzaklaş. Bu dünyada herşeyin para olup insana değer vermeyi muhabbeti bilmeyen kısacası manevi tarafı bir tarafa bırakmış insanları hayatınıza almayın.

    Şahsen şuan ekonomim iyi olsun kötü olsun evlilik düşüncem maalesef yok. Önceden mi ? Önceden her güzel kalbi olan insanlar gibi benimde güzel hayallerim vardı fakat şuan yok. Rabbim herkese hayırlı değer kıymet bilen anlaşabileceği anlaşılabileceği hayırlı bir eş nasip eylesin.

    Bozmayın moralinizi sınavlar çeşit çeşit.
  • 10-07-2024, 12:30:39
    #52
    11.5 sene evli kalmış biri olarak bekarlığın sultanlık olduğunu söyleyebilirim. Evlenirsenizde çocuk yapmadan boşanmaya bakın. Boşansanızda çocuk için kötü oluyor.
  • 10-07-2024, 12:35:31
    #53
    Takva adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir an özgüven patlaması yaşayıp ya tamam bu doğru kişi evlenilir demeyin. Güzelliğe aldanmayın.... 2 gün size iyi davrandı diye hayatınızın merkezine koymayın... Öyle bir devirdeyiz ki insanların Maskesinin altında ne yatıyor inanın çok zor anlayabiliyoruz. Mesele artık sadece ekonomi değil GÜVEN meselesi de oldukça önemli. Temiz kalbinizi iyi niyetinizi bir başkasının kirletmesine izin vermeyin kendinizi kaptırmayın temkinli olun her zaman aileniz ile de fikir alışverişinde bulunun. Bazen bizim göremediklerimizi inanın ailemiz görebiliyor.

    Artık paran varsa en güzel kadın da yanında olur en iyi dostunda yanında olur. Kadın diyor ki Volvo jeep'in ve oldukça paran varsa seninle evlenirim bide marka veriyo bak . Burda kadın diyor ki sana değer vermem parana malına değer veririm. Böyle insanlardan direkt koşarak uzaklaş. Bu dünyada herşeyin para olup insana değer vermeyi muhabbeti bilmeyen kısacası manevi tarafı bir tarafa bırakmış insanları hayatınıza almayın.

    Şahsen şuan ekonomim iyi olsun kötü olsun evlilik düşüncem maalesef yok. Önceden mi ? Önceden her güzel kalbi olan insanlar gibi benimde güzel hayallerim vardı fakat şuan yok. Rabbim herkese hayırlı değer kıymet bilen anlaşabileceği anlaşılabileceği hayırlı bir eş nasip eylesin.

    Bozmayın moralinizi sınavlar çeşit çeşit.
    Fazla karalar bağlamış gibiyiz. Evet kötülük, kötü insanlar var ama sana taş atana gül at diyen bir inanca sahibiz. Bunları da unutmamak lazım.
    İyilik er geç sonucunu görebileceğimiz bir davranış, bir duruş. Her birimiz bu hayatın içinde çeşitli konularda çeşitli hatalar yapıyoruz. Evlilik içinde de bunlar olabilir ama bakış açısı, sabır ve çözme gayreti hangimizde var ? Bunu da düşünmek lazım.
    Yorumunuz adına teşekkür ediyorum.

    aydoganweb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    11.5 sene evli kalmış biri olarak bekarlığın sultanlık olduğunu söyleyebilirim. Evlenirsenizde çocuk yapmadan boşanmaya bakın. Boşansanızda çocuk için kötü oluyor.
    Tecrübe sahibi olmuşsunuz ama ortada biten birşey varsa olumsuz düşünmeniz de normal bana kalırsa. Çocuk kısmı evlilik ve boşanma ile ilgili en zor ve en stresli konu.
  • 10-07-2024, 13:01:58
    #54
    Zenuti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanlar ekonomik özgürlüklerini ele aldıklarında gerekirse aynı ev içinde yaşayalım ama evlenmeyelim demeye başladılar. Tek başına yetersiz kalıyor olmalı.



    Davul bile dengi dengine demişler, haklısınız.



    O sahne de işler anlamında evlilik güzel diyor, lakin günümüzde kadınlar sen de yardım edeceksin dediği için don gene size kalabilir yıkama anlamında 😀



    Sizin için doğru kişi tanımı nedir mesela ?
    Bazen doğru kişiyi araya araya diğer insanları tamamen kaybeder insan.
    ben evlenme karşıtı değilim ancak düğün, nişan, söz, kına cart curt her türlü adetin karşısındayım. insan rahatsız olduğu hiçbir koşul altında bulunmamalı ve beraber olmak istediği insan da aynı görüşte olmalı. zıt görüşlerin sürekli çakıştığı bir hayat yaşanılır olmaz devamlı kavga gürültü olur. kısaca, herkes kendi dengiyle evlenmeli. böyle bir evlilik düzeninde de zaten evliliğin kendisi atılan bi imzadan ibaret olur. yani ha evlenmeden beraber yaşamışsın ha evlenmişsin aradaki tek fark imza olacaktır. evliliğe fazla anlam yükleyen, insanın kendisi. anlamlar kelimelere kavramlara değil karşındaki insana yüklenmeli. o insana anlam yüklüyorsan evlenmişsin, evlenmeden beraber yaşıyorsun vs fark etmez. bir imza o anlamı düşürüp yükseltmez, fark yaratmaz. yaratıyorsa, birbirinize değil kavramlara tutulmuşsunuzdur. o kavramların içi boşaldıkça birbirinize olan bağınız da ortadan kalkar çünkü genel geçerlere hapsolmuşsunuzdur.

    özet. evlilik benim nazarımda çocuk ve resmiyet mevzuları için gerekli. onun dışında sevdiğim, beraber olduğum insanla bi ömür evlenmeden de yaşarım. iki taraf da bunu sorun etmiyorsa mesele yok. şart olan bir unsur olarak görmüyorum ama çocuk düşünülüyorsa, bana göre şart. çünkü orada iş ikinizin kararından çıkıyor üçüncü bir insanın hayatı etkilenmeye başlıyor. o yüzden çocuk isteniyorsa, gerekli.