Selam arkadaşlar,
Şu an hesabımda nakit olarak 250 bin TL param var. Almayı düşündüğüm araç ise 550 bin TL civarında. 250 bin TL'yi peşin ödeyip geri kalan tutar için banka kredisi kullanarak aracı alabilir miyim? Bu konuda bilgisi olan var mı? Teşekkürler.
Ek olarak, üzerimde 250 bin TL değerinde bir Peugeot var. Alacağım araç ikinci aracım olacak.
şuan bu şekilde araba alabilir miyim?
8
●388
- 23-06-2024, 11:30:07faiz yüksek olsun sıkıntı yok fazlasını öderim hocam aylık 17k ödeme düşünüyorum sadece alınıp alınmadığını ögrenmek istiyorum aslındaResLio adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-06-2024, 11:45:01250'ye 400 ödüyorum ben araç için çekmiştim esnaf kredisi. O gün aldığım araba clio olsaydı kendisini amorti etmişti.
Böyle + - değerlere bakıyorsanız yapmayın.
Ama zaten bu para bi şekilde gidiyor, ufakta olsa kredi ödeyip araba sahibi olayım diyorsanız kesinlikle alın. - 23-06-2024, 11:59:20hocam para şuan hesapta duruyordu mevduat gelirinde aylık 8-10 gelir geliyordu bunun yerine araba almak daha mantıklı sanırım.zLuhu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
seneye bu aylarda satmam gerekicek.
inşallah pişman olmam siz olsanız alır mıydınız benim yerimde
550 ye aldıgım aracı en kötü 500 e satmam gerekir fazla zarar etmesem sıkıntı olmucak - 23-06-2024, 12:11:35moosy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Senelik 90.000 tl (min faiz) +250.000 = 340.000 tl hesabınızda para olacak seneye.
Kredi çekeceksiniz. 250.000'e en basitinden 400 bandında ödeyeceksiniz. Aldığınız 500'binlik araç size 740'bin'e patlıyor. (kredi + faizi + mevduat geliri kayıbı) Seneye fiyatlar bu kadar artacak mı onu bilemiyorum.
Ben ilk arabam diye bu işe girdim, sizin 1 aracınız mevcut 2. aracı almak için giriyorsunuz sanırım. Bu bana zararlı geldi. Ki alacağınız arabanın bi servis gideri olacak ilk sene içinde. Belki zincir sesi gelecek belki turbo üfleyecek yani bilemiyorsun arabayı ne masraf çıkaracak. Çıkarmasa bile 2 kere bakıma gitmesi lazım 1 sene içinde. Bakım maliyetleri de ortada en basitinden 3-5k. Muayene + vergi desen 10'a tamamlarsın. Yani parayı tl'de tutmak biraz daha mantıklı şuan. Dolar yerinde sayıyor kaç aydır. Bilemedim diğer arkadaşlar ne der ama ben girmezdim bir arabam varsa. - 23-06-2024, 15:50:53bütçeyi biraz artırıp fiat egea aldım hocam 37km 2022 model zarar ettirmicek bir araç seneye bu aylarda satıcam inşallah kaza bela olmassa teşekkürlerzLuhu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle