• 13-06-2024, 01:12:35
    #1
    Merhabalar fotoğrafçılığa aşırı meraklıyım tamamen hobi amaçlı olarak.

    Elimde,
    1 - Fujifilm X-H2s
    2 - 56mm f1.2 lens
    3 - 35mm F2 lens
    4 - 23mm F1.4 lens
    5 - 18-55 f2.8 lens
    6 - Zhiyun weebill 3s combo
    7 - Zhiyun fiveray f100 rgb led
    8 - Işık ayağı ve tripod, filtreler vs

    Yukarıda saydığım cihazlara sahibim hepsini hobi amaçlı aldım. Arada yazın fotoğraf çekmeyi seven yabancı falan oluyor muhabbet, sohbet kafa dağıtmak için çekim falan yapıyorum Bu set bile bir sürü para olmuş amacım sadece fotoğraf üzerineydi ve yıllarca böyle devam etti. Fakat trend artık video ve bu alanda birşeyler yapabilmekte olduğunu gördüm. Çünkü en basit telefonlarda bile fotoğraf çekip, edit programları ile muhteşem fotoğraflar oluyor. O yüzden bu seti kenarıya kaldırdım.

    Daha sonra;
    1 - Dji pocket 3 combo
    2 - Dji mini 4 pro combo
    3 - Dji avata 2 combo
    4 - Filtreler kumandalar vs vs

    Video için yukarıdaki setleri aldım yine hobi amaçlı. Aslında elindeki bu setler ile fotoğrafçı dükkanı açıp direk full ekipmanla iş bile kurabilecek setim var. Ama şuanda videoya okadar hevesliyim ki, mini 4 pro ve pocket 3 ile güzel videolar çekiyorum.

    Geçende az aksiyon yapayım diyerek dji avata 2 aldım. Filtre aldım shutter speed otomatikte görüntüde bozulmalar yapıyor, ışık patlaması yapıyor diye. Bunun üzerine controller 3 te aldım.

    Şimdi bu fpv de manuel mod olayını bir türlü anlayamadım. Youtubede videolar izliyorum ama yeni cihaz olduğundan pek bilgimde yok. Yani fpv drone aşırı zevkli geldi fakat bu moda alınca izlediğim videolara göre bi tuş gaz oluyormuş basmassan düşer diyen var, kimi diyor drone dengesizleşiyor profesyonel kullanmak şart. Gözlükle aynı sanal dünyada oyun oynuyor gibi uçurması aşırı keyifli stres atıyorum canım sıkılınca fakat manuelde tuş kombinasyonu nasıl olacak, nasıl ilerlerim düzgün bilgi bulamadım. Manuel modu tam böyle detaylı ne olduğunu bilen, benim gibi bu işlere meraklı arkadaşlar ile sanalda bile olsa tanışıp bilgi alışverişi yapmak isterim. Baya hevesliyim bu alanlarda o yüzden hobi için aldığım cihazlarıda ekledim varsa meraklı olan dediğim gibi tanışmak isterim
  • 13-06-2024, 01:19:58
    #2
    Üniversitedeyken yapmıştım hocam ben manuel kendim o zaman 2bine gelmişti 1 hafta kadar elimde dayanmıştı sonrası 💀
  • 13-06-2024, 01:21:04
    #3
    Merrhaba
    Öncelikle ilk sırada yazdığın set çok keyifli bir set olmuş,
    Fujifilm X-H2s yerine Xt5 koy
    lenslere de 24 - 85 mm arası 5 lens rokinon koy
    üstüne bir de BlackMagic 4K koy

    ikinci soruna gelince
    Fpv drone kullanmak ciddi zevklidir, ama normal mode ,spor mode vs vs bir sürü mod var.
    eğer manuel mod öğrenmek istiyorsan ;
    naçizane tavsiyem önce "harcayabileceğin" ve ucuz bir drone al, ve tüm testlerini onun üstünde yap.
    + drone kendi kameraları senin arzuladığın çekim kalitesi için yapılmamıştır.
    ben avata 1 versiona sahibim ve üstüne gopro 11 koyarak çekimlerimi yapıyorum.
    gayet güzel görüntüler alabiliyorum.
  • 13-06-2024, 01:26:14
    #4
    UmutYanardag34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar fotoğrafçılığa aşırı meraklıyım tamamen hobi amaçlı olarak.

    Elimde,
    1 - Fujifilm X-H2s
    2 - 56mm f1.2 lens
    3 - 35mm F2 lens
    4 - 23mm F1.4 lens
    5 - 18-55 f2.8 lens
    6 - Zhiyun weebill 3s combo
    7 - Zhiyun fiveray f100 rgb led
    8 - Işık ayağı ve tripod, filtreler vs

    Yukarıda saydığım cihazlara sahibim hepsini hobi amaçlı aldım. Arada yazın fotoğraf çekmeyi seven yabancı falan oluyor muhabbet, sohbet kafa dağıtmak için çekim falan yapıyorum Bu set bile bir sürü para olmuş amacım sadece fotoğraf üzerineydi ve yıllarca böyle devam etti. Fakat trend artık video ve bu alanda birşeyler yapabilmekte olduğunu gördüm. Çünkü en basit telefonlarda bile fotoğraf çekip, edit programları ile muhteşem fotoğraflar oluyor. O yüzden bu seti kenarıya kaldırdım.

    Daha sonra;
    1 - Dji pocket 3 combo
    2 - Dji mini 4 pro combo
    3 - Dji avata 2 combo
    4 - Filtreler kumandalar vs vs

    Video için yukarıdaki setleri aldım yine hobi amaçlı. Aslında elindeki bu setler ile fotoğrafçı dükkanı açıp direk full ekipmanla iş bile kurabilecek setim var. Ama şuanda videoya okadar hevesliyim ki, mini 4 pro ve pocket 3 ile güzel videolar çekiyorum.

    Geçende az aksiyon yapayım diyerek dji avata 2 aldım. Filtre aldım shutter speed otomatikte görüntüde bozulmalar yapıyor, ışık patlaması yapıyor diye. Bunun üzerine controller 3 te aldım.

    Şimdi bu fpv de manuel mod olayını bir türlü anlayamadım. Youtubede videolar izliyorum ama yeni cihaz olduğundan pek bilgimde yok. Yani fpv drone aşırı zevkli geldi fakat bu moda alınca izlediğim videolara göre bi tuş gaz oluyormuş basmassan düşer diyen var, kimi diyor drone dengesizleşiyor profesyonel kullanmak şart. Gözlükle aynı sanal dünyada oyun oynuyor gibi uçurması aşırı keyifli stres atıyorum canım sıkılınca fakat manuelde tuş kombinasyonu nasıl olacak, nasıl ilerlerim düzgün bilgi bulamadım. Manuel modu tam böyle detaylı ne olduğunu bilen, benim gibi bu işlere meraklı arkadaşlar ile sanalda bile olsa tanışıp bilgi alışverişi yapmak isterim. Baya hevesliyim bu alanlarda o yüzden hobi için aldığım cihazlarıda ekledim varsa meraklı olan dediğim gibi tanışmak isterim
    Hiç anlamam ama bugünlerde bir drone almayı düşünüyorum. Varsa tavsiyen orta segment bir drone mesajınızı bekleyeceğim. Çok pahalı olmasın, çokta uçuk olmasın ortalama 3-5k TL civarı. Ve hangi özelliklerde olmasını tavsiye edersiniz?

    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merrhaba
    Öncelikle ilk sırada yazdığın set çok keyifli bir set olmuş,
    Fujifilm X-H2s yerine Xt5 koy
    lenslere de 24 - 85 mm arası 5 lens rokinon koy
    üstüne bir de BlackMagic 4K koy

    ikinci soruna gelince
    Fpv drone kullanmak ciddi zevklidir, ama normal mode ,spor mode vs vs bir sürü mod var.
    eğer manuel mod öğrenmek istiyorsan ;
    naçizane tavsiyem önce "harcayabileceğin" ve ucuz bir drone al, ve tüm testlerini onun üstünde yap.
    + drone kendi kameraları senin arzuladığın çekim kalitesi için yapılmamıştır.
    ben avata 1 versiona sahibim ve üstüne gopro 11 koyarak çekimlerimi yapıyorum.
    gayet güzel görüntüler alabiliyorum.
    Hocam sizin de sanırım bu konuda fikirleriniz var aynı şekilde sizden de yol göstermek amaçlı fikir alabilirim.

    Teşekkür ederim.
  • 13-06-2024, 01:29:57
    #5
    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merrhaba
    Öncelikle ilk sırada yazdığın set çok keyifli bir set olmuş,
    Fujifilm X-H2s yerine Xt5 koy
    lenslere de 24 - 85 mm arası 5 lens rokinon koy
    üstüne bir de BlackMagic 4K koy

    ikinci soruna gelince
    Fpv drone kullanmak ciddi zevklidir, ama normal mode ,spor mode vs vs bir sürü mod var.
    eğer manuel mod öğrenmek istiyorsan ;
    naçizane tavsiyem önce "harcayabileceğin" ve ucuz bir drone al, ve tüm testlerini onun üstünde yap.
    + drone kendi kameraları senin arzuladığın çekim kalitesi için yapılmamıştır.
    ben avata 1 versiona sahibim ve üstüne gopro 11 koyarak çekimlerimi yapıyorum.
    gayet güzel görüntüler alabiliyorum.
    Fujifilm çok keyifli bir cihaz aslında. Fakat otofokus yüzünden ve crop sensörden dolayı tercih etmiyor çoğu insan. Ama son güncellemeler ile Xh2 se otofokus efsane hızlı oldu muhtemelen XT5 tede aynısı olmuştur. Harika cihazlar.

    Avata 2 kamerası çok güzel görüntü veriyor ve ultra wide seçeneği var. Ama sosyal medyaya atmak için 4:3 formatında çekince diket video hazırlaması daha rahat oluyor o şekilde çektim çok güzel görüntü veriyor. Hobi için kullandığımdan dolayıda kendi kamerası iyi geldi. O elde tutulan joystick ile kullanması çok güzel ve keyifli ama bazen rüzgarda hafif yan yan gidiyor o zaman toparlamak vs zor geldi. Bugün controller 3 geldi mini 4 proya alıştığım içinde öyle uçurmak daha rahatıma geldi.

    Aslında ben çok aksiyon peşinde değilim. Yani amacım yukarıdan aşağı dalış yaparken, flip modu sanırım bir anda geriye dönen onu joystickle kullanabiliyorsam ve taklaları bana yeterli olacaktır. Bunları yapabiliyormuyum M moduna almadan joystick ile bunu merak ediyorum. Yoksa dediğim gibi aslında benim amacım kapalı alanda ve dar yerlerde uçurarak çekim yapıp keyif olmak. Profesyonelleri izliyorum ama sağa, sola, hopluyor zıplıyor derken zaten başı dönüyor insanın izlenmesi zor oluyor. 1-2 çekimi arkadaşıma attım vertigosu varmış izleyememişti
  • 13-06-2024, 01:32:07
    #6
    Defineci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç anlamam ama bugünlerde bir drone almayı düşünüyorum. Varsa tavsiyen orta segment bir drone mesajınızı bekleyeceğim. Çok pahalı olmasın, çokta uçuk olmasın ortalama 3-5k TL civarı. Ve hangi özelliklerde olmasını tavsiye edersiniz?



    Hocam sizin de sanırım bu konuda fikirleriniz var aynı şekilde sizden de yol göstermek amaçlı fikir alabilirim.

    Teşekkür ederim.

    Bildiğim kadarı ile o fiyatlara oyuncak droneler var yani çekim yapamazsınız. Ama bulunduğunuz şehirde önemli yani çok sıkıntı yaşatacak şehirse ilteri, polisi, jandarması çok uğraştırır. Ben mini 4 pro aldım keyifli cihaz bunda öğrendim uçmayı ama o bütçelerde çok uçuyor.
  • 13-06-2024, 01:33:31
    #7
    3 yıl spark kullandım daha yeni sattım, hedef avata inşallah.
  • 13-06-2024, 01:34:33
    #8
    ftp drone'larda flipleri yaparken dikkat etmek gerekiyor
    ve mutlaka manuel de yapmak gerekiyor.
    Avata'da bunu yapmak çok zor, çünkü kenarda yer alan korumalar çoğunlukla engel oluyor.
    koruması olmayan modellerde daha rahat yapılabiliyor.
    ben ilk kumanda ile kullandığımda Muğla'da bir dağdan aşağı inişi çekiyordum, istemsizce bir kaç adım geri gitmişliğim var
    alışana kadar zaman geçiyor.
    + joistick ile flip gibi atraksiyonları yapamıyorsun maalesef.
    sadece konsollar ile yapılabiliyor.


    UmutYanardag34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fujifilm çok keyifli bir cihaz aslında. Fakat otofokus yüzünden ve crop sensörden dolayı tercih etmiyor çoğu insan. Ama son güncellemeler ile Xh2 se otofokus efsane hızlı oldu muhtemelen XT5 tede aynısı olmuştur. Harika cihazlar.

    Avata 2 kamerası çok güzel görüntü veriyor ve ultra wide seçeneği var. Ama sosyal medyaya atmak için 4:3 formatında çekince diket video hazırlaması daha rahat oluyor o şekilde çektim çok güzel görüntü veriyor. Hobi için kullandığımdan dolayıda kendi kamerası iyi geldi. O elde tutulan joystick ile kullanması çok güzel ve keyifli ama bazen rüzgarda hafif yan yan gidiyor o zaman toparlamak vs zor geldi. Bugün controller 3 geldi mini 4 proya alıştığım içinde öyle uçurmak daha rahatıma geldi.

    Aslında ben çok aksiyon peşinde değilim. Yani amacım yukarıdan aşağı dalış yaparken, flip modu sanırım bir anda geriye dönen onu joystickle kullanabiliyorsam ve taklaları bana yeterli olacaktır. Bunları yapabiliyormuyum M moduna almadan joystick ile bunu merak ediyorum. Yoksa dediğim gibi aslında benim amacım kapalı alanda ve dar yerlerde uçurarak çekim yapıp keyif olmak. Profesyonelleri izliyorum ama sağa, sola, hopluyor zıplıyor derken zaten başı dönüyor insanın izlenmesi zor oluyor. 1-2 çekimi arkadaşıma attım vertigosu varmış izleyememişti
  • 13-06-2024, 01:36:14
    #9
    kalipsotr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    3 yıl spark kullandım daha yeni sattım, hedef avata inşallah.
    Avata gerçekten 1 i kullanmadım ama 2 de farklılıklar varmış fakat aşırı keyifli. Gözlüğü takıyorsun oturuyorsun biyere kafanı nereye çevirirsen kamera dönüyor falan Fakat bu modda benim başım dönüp miğde bulantısı yaptı. O yüzden o mod kapalı ama hafta sonları böyle harabe biyerlere gidip, sandalyene oturup gözlüğü takıyorsun. Aralardan girip gezip tozuyorsun sanki oyun içindeymişsin gibi. Aşırı güzel ve eğlenceli bir cihaz ama alırsanız 3 bataryalı alın. Türkiye'de batarya bulmak zor stok yok ve tek batarya yeterli olmuyor.