• 24-05-2024, 10:39:38
    #10
    olips extra strong (siyah paket) tanesi 13 TL. Günde 1 olips alırsın ve olipsi bitireceğin zaman üstüne su içersin. Gün içinde çay içme isteğin geldiği zamanlarda tekrarladığında o çay isteğin gidecektir, 30 bardak yerini 4,5 bardağa bırakacaktır. Günde 1 paket veya yarım paket olips idealdir, Sigara kullananlar içinde işe yarar.
  • 24-05-2024, 10:40:58
    #11
    Alakasız olacak ama benim çayı bırakma şeklim şöyle oldu 2018 yazında Hakkari Şemdinli de göreve başlayalı 2 yıl olmuştu üs bölgesinde yol olmadığı için su, Konserve, Paket lavaş vb. yaşamsal malzemeleri sırt çantamızla çıkarırdık tepeye ve 24 Saatlik su istihkakımız 1 şişe (1.5L) idi eğer çay içeceksek 2-3 kişi toplanır içeceğimiz bardak kadar suyumuzdan çaydanlığa döker ve kaynatır içerdik. Yaz olduğu için görev dönüşü artık susuzluktan bitmiş oluyorduk ve daha çok su kalması için artık çay içmeyi bıraktık. Bu şekilde çay içmeyi bıraktım o tarihten beri çay içer misiniz? sorusuna istemsizce su yeterli diyorum ve sadece su içiyorum çay yerine
  • 24-05-2024, 10:42:20
    #12
    Çay gibi var mı? Karadenizlilik le de uzaktan yakından alakası yok. Ben de 20 bardak içerim hiç zararını görmedim aksine çok faydası var. Dünyada kişi başına en çok çay tüketen ülke Türkiye.
    Çay ile ilgili bir bilgi. Dünyada bizim çay dediğim içecek iki isimle anılıyor çay ve tea. Bunun sebebi Çinden dünyaya karadan yayılan bir kısmının Chay eyaletinden denizden yayılan bir kısmının ise Ti eyaletinden olmasıdır. Biz ve bizim gibi bu bölgede ki halklara ipek yolu ve benzeri yollarla karadan geldiği için biz çay diyoruz. İngiltere gibi deniz yoluyla ulaşan ülkeler de Tea diyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=bZySImICkbY
  • 24-05-2024, 10:44:53
    #13
    tachyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çay gibi var mı? Karadenizlilik le de uzaktan yakından alakası yok. Ben de 20 bardak içerim hiç zararını görmedim aksine çok faydası var. Dünyada kişi başına en çok çay tüketen ülke Türkiye.
    Çay ile ilgili bir bilgi. Dünyada bizim çay dediğim içecek iki isimle anılıyor çay ve tea. Bunun sebebi Çinden dünyaya karadan yayılan bir kısmının Chay eyaletinden denizden yayılan bir kısmının ise Ti eyaletinden olmasıdır. Biz ve bizim gibi bu bölgede ki halklara ipek yolu ve benzeri yollarla karadan geldiği için biz çay diyoruz. İngiltere gibi deniz yoluyla ulaşan ülkeler de Tea diyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=bZySImICkbY
    hocam adam günde 30 bardak içiyor nasıl yararı olabilir bunun?
    https://www.medicalpark.com.tr/fazla...4%B1rlayabilir. buyrun bu da başka kaynak madem
  • 24-05-2024, 10:52:20
    #14
    aglooka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam adam günde 30 bardak içiyor nasıl yararı olabilir bunun?
    https://www.medicalpark.com.tr/fazla...4%B1rlayabilir. buyrun bu da başka kaynak madem
    Çayda ki kafein kahveye göre çok çok daha azdır. Yani verdiğiniz linki okumadım ancak demir eksikliğinden falan bahsetmiştir muhtemelen. Kahve ve çayı yemeklerden hemen sonra içmemek önemli. Arkadaş 30 bardak çay içtiğini söylüyor. Ben günde 30 büyük fincan kahve içen adam gördüm. Kahve günde en fazla iki defa alınmalı. Her şeyin fazlası tabi ki zarar. Kararında bırakmak lazım.
  • 24-05-2024, 10:55:50
    #15
    Kurumsal PLUS
    Çay bağımlılık değilde, kafein bağımlılığı araştırın. Çay içmenizin iki sebebi var, biri L- Theanine amino asidi çayda var, sakinleştirir. İkincisi uyarıcı olan kafein. iki kombinasyon bağımlılık yaratır.
  • 24-05-2024, 10:56:18
    #16
    Önce kan tahlili ver nelerin düşük/yüksek olduğunu gör, sonra azaltırsın.

    Bende vücudumda birden fazla farklı şeyler hissetmeye başlayınca tahlil verdim ve karaciğerim bitmiş laf aramızda şimdi ne zaman öleceğim diye bekliyorum, öğrenince çeki düzen veriyorsun. Çok çay içiyordum(asitli içmem, paket mevye suyuda) hatta başka sıvılarda tüketiyordum. Bu senin için etkili olacaktır, bir kan tahlili ver dahiliye'ye.

    Üstteki mesaja istinaden çay faydalıdır ancak fazlası zarar.
    Et'te faydalı protein kolajen içeriyor vs.. ancak fazlası ALT değerini yükseltip karaciğer ve ayrıca gut hastalığı yapıyor

    Çok çay içiyorum diyen kimse su içiyorum diyemez, su içmez çünkü kendimizi kandırıyoruz içtiğimiz 1 bardağı su'dan sayıyoruz.
    O yüzden takasa gidin yarı yarıya bir bardak su, bir bardak çay
  • 24-05-2024, 11:12:34
    #17
    vido adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    oral takıntı olabilir psikolojik destek alabilirsiniz.
    Oral takıntısında yiyecekler ve sigara olur hocam. Genelde obez olurlar surekli agizda cigneme ihtiyacından hep yerler. Ya da yogun sigara tuketimi olur. Içecek grubu oral dönem eksikligi belirtilerine girmez. 3 5 aydan fazla emmeyen insanlarda sık görülür
  • 24-05-2024, 11:13:31
    #18
    LitmuS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önce kan tahlili ver nelerin düşük/yüksek olduğunu gör, sonra azaltırsın.

    Bende vücudumda birden fazla farklı şeyler hissetmeye başlayınca tahlil verdim ve karaciğerim bitmiş laf aramızda şimdi ne zaman öleceğim diye bekliyorum, öğrenince çeki düzen veriyorsun. Çok çay içiyordum(asitli içmem, paket mevye suyuda) hatta başka sıvılarda tüketiyordum. Bu senin için etkili olacaktır, bir kan tahlili ver dahiliye'ye.

    Üstteki mesaja istinaden çay faydalıdır ancak fazlası zarar.
    Et'te faydalı protein kolajen içeriyor vs.. ancak fazlası ALT değerini yükseltip karaciğer ve ayrıca gut hastalığı yapıyor

    Çok çay içiyorum diyen kimse su içiyorum diyemez, su içmez çünkü kendimizi kandırıyoruz içtiğimiz 1 bardağı su'dan sayıyoruz.
    O yüzden takasa gidin yarı yarıya bir bardak su, bir bardak çay
    hocam kan tahlillerim temiz şükür bir şey yok ama mideyle alakalı sorunlar var gibi onun içinde gideceğim çaydan mı bilmem

    fatihhakanince adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alakasız olacak ama benim çayı bırakma şeklim şöyle oldu 2018 yazında Hakkari Şemdinli de göreve başlayalı 2 yıl olmuştu üs bölgesinde yol olmadığı için su, Konserve, Paket lavaş vb. yaşamsal malzemeleri sırt çantamızla çıkarırdık tepeye ve 24 Saatlik su istihkakımız 1 şişe (1.5L) idi eğer çay içeceksek 2-3 kişi toplanır içeceğimiz bardak kadar suyumuzdan çaydanlığa döker ve kaynatır içerdik. Yaz olduğu için görev dönüşü artık susuzluktan bitmiş oluyorduk ve daha çok su kalması için artık çay içmeyi bıraktık. Bu şekilde çay içmeyi bıraktım o tarihten beri çay içer misiniz? sorusuna istemsizce su yeterli diyorum ve sadece su içiyorum çay yerine
    güzel anı hocam bende askerde ilk cam bardakta çay içecek yer aramıştım

    tachyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çay gibi var mı? Karadenizlilik le de uzaktan yakından alakası yok. Ben de 20 bardak içerim hiç zararını görmedim aksine çok faydası var. Dünyada kişi başına en çok çay tüketen ülke Türkiye.
    Çay ile ilgili bir bilgi. Dünyada bizim çay dediğim içecek iki isimle anılıyor çay ve tea. Bunun sebebi Çinden dünyaya karadan yayılan bir kısmının Chay eyaletinden denizden yayılan bir kısmının ise Ti eyaletinden olmasıdır. Biz ve bizim gibi bu bölgede ki halklara ipek yolu ve benzeri yollarla karadan geldiği için biz çay diyoruz. İngiltere gibi deniz yoluyla ulaşan ülkeler de Tea diyor.


    https://www.youtube.com/watch?v=bZySImICkbY
    hocam aynı aramayı zararları içinde yapmanızı öneririm