Çay gibi var mı? Karadenizlilik le de uzaktan yakından alakası yok. Ben de 20 bardak içerim hiç zararını görmedim aksine çok faydası var. Dünyada kişi başına en çok çay tüketen ülke Türkiye.
Çay ile ilgili bir bilgi. Dünyada bizim çay dediğim içecek iki isimle anılıyor çay ve tea. Bunun sebebi Çinden dünyaya karadan yayılan bir kısmının Chay eyaletinden denizden yayılan bir kısmının ise Ti eyaletinden olmasıdır. Biz ve bizim gibi bu bölgede ki halklara ipek yolu ve benzeri yollarla karadan geldiği için biz çay diyoruz. İngiltere gibi deniz yoluyla ulaşan ülkeler de Tea diyor.
https://www.youtube.com/watch?v=bZySImICkbY