• 24-05-2024, 01:46:39
    #10
    KaptanMarvel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba bugün seyir halinde giderken çok süratli gelen bir araç arkadan vurdu ve ben savrulup bariyere girdim aynı araba 1 arabaya daha vurdu o sürat ile

    Polis sağolsun hemen sigortanı yap dedi araç bağlanmasın diye SİGORTAM YOKTU CEZA YEDİM SİGORTASİZLİKTAN sonra arabayı sanayiye çektik

    Sorum şu;

    Sigortam yokken arabama arkadan vurdular kim suçlu? Ben SİGORTASİZLİKTAN ceza yedim zaten ama bilmiyorum ne olacağını 😞
    Sigortanın olup olmaması suçluyu değiştirmez. Aracını kendin yaptıracaksın vuran kişide kendi sigortasından yaptıracak ve diğer aracınkini de. Sadece sana bir şey ödemeyecek veya yaptırmayacak.
  • 24-05-2024, 01:48:15
    #11
    BlogYazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun. Kazada ayrıca kusurunuz yok ise; kusurlu araç sahibinin sigortası tarafından zararınız karşılanır. Aracınızın tüm masrafları karşılandığı gibi ayrıca değer kaybı, parça farkı ikame araç bedeli gibi ek tazminatlar alabilirsiniz.

    Araç zararı dışında sizin bedeni olarak bir zararınız söz konusu ise; bunun için de ek tazminat söz konusudur. Bu süreçte eğer yardıma ihtiyacınız olursa DM üzerinden iletişime geçerseniz sürecin tamamında yardımcı olmak isterim. Tekrardan geçmiş olsun.
    Yanlış. Sigortası yok vuran kişi suçlu dahi olsa sadece mahkeme yolu ile masrafı karşılatabilir kendisi ödemez ise ki ödemeyecek. Sigortasız aracın trafiğe çıkması zaten suç. Bundan cezayı yemiş. Sigortası olmadığı için karşı tarafın sigorta şirketinin irtibata geçeceği bir sigorta şirketi yok ve bireysel olarak sigorta şirketleri ödeme yapmazlar.
    Bir kazada şahıslar değil şirketler devreye giriyor. Sigortası olsa idi kendi sigorta şirketi karşıdan tahsil edecek ve aracı yaptıracak idi. Olmadığı için ver yansın mahkeme vs açabilir ama çok çok çok uzun bir süreç. Sigorta şirketi zaten bu yüzden var süs değiller.

    Alıntı
    Kazaya karışan karşı tarafın sigortası yoksa, bu durumda her iki taraf da kendi masraflarını ödemek mecburiyetinde kalır. Ancak bu durum, arada uzman değerlendirmesi yapacak herhangi bir sigorta kuruluşu bulunmadığı için çoğunlukla şiddetli anlaşmazlıklara ve hukuk mücadelesine dönüşür. Her iki tarafın da uğradığı zararı karşı tarafın tazmin etmesini istemesi, önemli bir anlaşmazlığa yol açar ve bu problem sonucunda uzun bir mahkeme sürecinin yaşanma ihtimali son derece yüksektir. Davayı kaybeden taraf, karşı tarafın mahkeme masraflarını da üstleneceği için sigortasız kazaya karışmak, bu açıdan da ağır bir bedel ödemene yol açabilir.
  • 24-05-2024, 01:55:36
    #12
    @WebilisimNET; üstadım bu bilgi yanlıştır. Yanlış yönlendirme yapıyorsunuz. Sigortası olup olmaması kusuru etkilemez. Bir aracın sigortasının olmaması; o aracı kusurlu yapmaz. Kanunen sigortasız trafiğe çıktığı için ceza yazılır ancak bu karışılan trafik kazasındaki kusuru etkilemez.

    Size örnek vermek için söylüyorum. Bu araç trafik sigortası yaptırmamış ancak bir yerde park halinde duran bir araç olabilirdi. Başka bir araba yine gelip park halindeki bu kusursuz araca çarpabilir zarar verebilirdi. Sizin düşüncenize göre yine mi bu araç kusurlu olacaktı.
    Lütfen bilgi dahilinde yönlendirme yapın. Bir aracın sigortasız olması; kaza halindeki kusurun değerlendirilmesinde dikkate alınmaz.
  • 24-05-2024, 01:58:11
    #13
    BlogYazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    @WebilisimNET; üstadım bu bilgi yanlıştır. Yanlış yönlendirme yapıyorsunuz. Sigortası olup olmaması kusuru etkilemez. Bir aracın sigortasının olmaması; o aracı kusurlu yapmaz. Kanunen sigortasız trafiğe çıktığı için ceza yazılır ancak bu karışılan trafik kazasındaki kusuru etkilemez.

    Size örnek vermek için söylüyorum. Bu araç trafik sigortası yaptırmamış ancak bir yerde park halinde duran bir araç olabilirdi. Başka bir araba yine gelip park halindeki bu kusursuz araca çarpabilir zarar verebilirdi. Sizin düşüncenize göre yine mi bu araç kusurlu olacaktı.
    Lütfen bilgi dahilinde yönlendirme yapın. Bir aracın sigortasız olması; kaza halindeki kusurun değerlendirilmesinde dikkate alınmaz.
    Önce yazdığımı okuyun ben kusurlu demedim. Tekrar edeyim Sigorta şirketleri bireylere ödeme yapmak zorunda değildir. Bireyler anlaşmazlık yaşar ise ki yaşayacak, mahkeme yoluna gidilir.

    Park halinde olması da fark etmez. Sigorta şirketleri bireylere ödeme yapmak zorunda değildirler. Iki bireyin arasındaki bir mevzuya dönüşüyor olay.

    Son paragrafı oku bilgin olsun:
    https://www.sigortam.net/kaza-aninda...sigortam-yoksa
  • 24-05-2024, 02:04:31
    #14
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önce yazdığımı okuyun ben kusurlu demedim. Tekrar edeyim Sigorta şirketleri bireylere ödeme yapmak zorunda değildir. Bireyler anlaşmazlık yaşar ise ki yaşayacak, mahkeme yoluna gidilir.

    Son paragrafı oku bilgin olsun:
    https://www.sigortam.net/kaza-aninda...sigortam-yoksa
    Hocam cümlenize siz trafiğe sigortasız çıktığınız için zaten suçlusunuz dediğiniz için böyle bir giriş yaptım. Sadece eğer sizin de bu konuda yanlış bilginiz varsa bilginiz olsun diye yazdım.

    Sigorta şirketi sizin söylediğiniz neden ile ödeme yapmayı reddediyorsa hemen bir avukat bulun. Sigorta şirketleri halkın bilinçsizliğinden yararlanıp genel olarak ya ederinden aşağı para verirler ya bahaneler üretip ödeme yapmazlar.

    Nitekim sigorta şirketleri doğal olarak halk dilinde yokuş olarak tabir ettiğimiz yöntemi sık olarak kullanırlar. Asıl amaçları size elli tane prosedür yok eksik evrak diyerek bezdirmektir. Süreci de avukatla takip etmediğinizde çoğu zaman internetten alınan yanlış bilgilerle hak kaybı oluşmaktadır. Ben bilgilendirmek için yazdım yine siz fikrinizin doğru olduğunu düşünüyorsanız saygı duyarım. İyi akşamlar dilerim.
  • 24-05-2024, 02:11:27
    #15
    BlogYazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam cümlenize siz trafiğe sigortasız çıktığınız için zaten suçlusunuz dediğiniz için böyle bir giriş yaptım. Sadece eğer sizin de bu konuda yanlış bilginiz varsa bilginiz olsun diye yazdım.

    Sigorta şirketi sizin söylediğiniz neden ile ödeme yapmayı reddediyorsa hemen bir avukat bulun. Sigorta şirketleri halkın bilinçsizliğinden yararlanıp genel olarak ya ederinden aşağı para verirler ya bahaneler üretip ödeme yapmazlar.

    Nitekim sigorta şirketleri doğal olarak halk dilinde yokuş olarak tabir ettiğimiz yöntemi sık olarak kullanırlar. Asıl amaçları size elli tane prosedür yok eksik evrak diyerek bezdirmektir. Süreci de avukatla takip etmediğinizde çoğu zaman internetten alınan yanlış bilgilerle hak kaybı oluşmaktadır. Ben bilgilendirmek için yazdım yine siz fikrinizin doğru olduğunu düşünüyorsanız saygı duyarım. İyi akşamlar dilerim.
    Cümleyi yanlış anlamışsın. Avukat bulsa da değişecek bir şey yok eskiden yaptığım işi öğreniyorsun bana. Sigorta şirketinin yasal yükümlülükleri vardır. Bankalar gibi aynı. Belirli bir puan sistemi vs hepsi var. Sigorta şirketleri, sadece başka bir sigorta şirketi ile görüşmek ve hasar tespiti yapmak ile yükümlüdür. Sonrası onun yükümlülüğü değil bireylerin kendi arasında kalıyor. Trafik zaten çarpan kişiyi kusurlu bulacak. Mahkeme yolu ile alınabilir ama bu süreç çok uzun. Duruşma günü, kararı, temyiz suresi derken 1, 2 yılı buluyor. Sigortanın olayı o zaten bu süreyi bekletmeden anında hasarı gideriyor ve karşı sigorta şirketinden alıyor parayı. Kusurlu olan kişide bundan sonra sigorta yaptırırken yüksek meblağlar ödüyor. Ben alamaz demiyorum ama süreç öyle bir hal alıyor ki, lanet olsuna geliyor olay.
  • 24-05-2024, 02:14:38
    #16
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önce yazdığımı okuyun ben kusurlu demedim. Tekrar edeyim Sigorta şirketleri bireylere ödeme yapmak zorunda değildir. Bireyler anlaşmazlık yaşar ise ki yaşayacak, mahkeme yoluna gidilir.

    Park halinde olması da fark etmez. Sigorta şirketleri bireylere ödeme yapmak zorunda değildirler. Iki bireyin arasındaki bir mevzuya dönüşüyor olay.

    Son paragrafı oku bilgin olsun:
    https://www.sigortam.net/kaza-aninda...sigortam-yoksa
    Son paragrafı değil baştan okumayı dene bence.
  • 24-05-2024, 02:16:11
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son paragrafı değil baştan okumayı dene bence.
    Olm ben ne yazdım yukarıda iyi bir oku anla önce. Harbi milletin anlama sorunu var
  • 24-05-2024, 02:19:17
    #18
    WebilisimNET adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olm ben ne yazdım yukarıda iyi bir oku anla önce. Harbi milletin anlama sorunu var
    Kardeşim düz bakıyorsun be,bir etrafina bak radarlarını aç.Tamam sen haklısın diyip geçeyim sana da mutlu ol