BlogYazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Geçmiş olsun. Kazada ayrıca kusurunuz yok ise; kusurlu araç sahibinin sigortası tarafından zararınız karşılanır. Aracınızın tüm masrafları karşılandığı gibi ayrıca değer kaybı, parça farkı ikame araç bedeli gibi ek tazminatlar alabilirsiniz.

Araç zararı dışında sizin bedeni olarak bir zararınız söz konusu ise; bunun için de ek tazminat söz konusudur. Bu süreçte eğer yardıma ihtiyacınız olursa DM üzerinden iletişime geçerseniz sürecin tamamında yardımcı olmak isterim. Tekrardan geçmiş olsun.
Yanlış. Sigortası yok vuran kişi suçlu dahi olsa sadece mahkeme yolu ile masrafı karşılatabilir kendisi ödemez ise ki ödemeyecek. Sigortasız aracın trafiğe çıkması zaten suç. Bundan cezayı yemiş. Sigortası olmadığı için karşı tarafın sigorta şirketinin irtibata geçeceği bir sigorta şirketi yok ve bireysel olarak sigorta şirketleri ödeme yapmazlar.
Bir kazada şahıslar değil şirketler devreye giriyor. Sigortası olsa idi kendi sigorta şirketi karşıdan tahsil edecek ve aracı yaptıracak idi. Olmadığı için ver yansın mahkeme vs açabilir ama çok çok çok uzun bir süreç. Sigorta şirketi zaten bu yüzden var süs değiller.

Alıntı
Kazaya karışan karşı tarafın sigortası yoksa, bu durumda her iki taraf da kendi masraflarını ödemek mecburiyetinde kalır. Ancak bu durum, arada uzman değerlendirmesi yapacak herhangi bir sigorta kuruluşu bulunmadığı için çoğunlukla şiddetli anlaşmazlıklara ve hukuk mücadelesine dönüşür. Her iki tarafın da uğradığı zararı karşı tarafın tazmin etmesini istemesi, önemli bir anlaşmazlığa yol açar ve bu problem sonucunda uzun bir mahkeme sürecinin yaşanma ihtimali son derece yüksektir. Davayı kaybeden taraf, karşı tarafın mahkeme masraflarını da üstleneceği için sigortasız kazaya karışmak, bu açıdan da ağır bir bedel ödemene yol açabilir.