Hukuk bilgisi olan bakabilirmi
8
●148
- 22-04-2024, 18:49:39Merhaba, Konu şu çalıştığım yerden ayrıldım ve kıdem tazminatı almak için avukata vekalet verdim. Önce arabulucuya gitti konu arabulucu bize mesaj atınca davacı olduğum kişi araya kırmayacağım birini soktu ve ben tazminat almaktan vazgeçtim. Şimki konuya gelelim avukat bana diyor ben davayı açacağım çekmiyorum diyor bana 10 bin tl vereceksiniz ya senden alırım yada karşı taraftan diyor yani tehditle para koparmay çalışıyor. Ben bu avukatın istediği parayı ödemek zorundamıyım? Ayın 29 da arabulucu ile görüşmemiz var ne yapacağımı bilmiyorum. Ortada dava yok avukata verdiğim vekâleti geri almak istiyorum ayrıca bu parayı ödemek istemiyorum. Avukat beni borçlu çıkarmaya çalışıyor. Ne yapacağım bilmiyorum. Karşı tarafa diyorum avukat para istiyor arabulucuda anlaştık dersin iş biter diyor karşı taraf bana. İş bitince avukata para ödemek zorunda kalabilirmiyim onu merak ediyorum.
- 22-04-2024, 18:54:34Sözleşme yaptıysanız elbette bir miktar üzerinden anlamışsınızdır. Neticede davayı açtı atabulucuk vs iş yaptı ise hakkını talep edebilir. Siz avukatınızı azledebilir kendiniz iş davasından feragat için hukuk önbürodan dilekçe verebilirsiniz ama avukat sözleşme gereğini yapmaktan imtina etmeyecektir.
- 22-04-2024, 19:06:41Avukata vekalet verdiysen geçmiş olsun. Adam hem hukuken hem de etik olarak haklı. İşini yapmış ama siz caydıysanız o zaman parasını ödemek zorundasınız. Sadece buna benzer hukuk durumları değil her iş için geçerli. Avukatın yerine siz kendinizi koyun size biri iş vermiş yaptırmış sonrasında ben işten vazgeçtim diyebilir mi? Dese bile siz hakkınızı talep etmek durumundasınız. Avukatlar anasının gözü olur kolay kolay yaş tahtaya basmazlar her türlü alır o parayı. Bence adamla ödeme konusunda ortak bir noktada anlaşın.
- 22-04-2024, 19:15:18avukatla sözleşme yapmadık sadece vekalet verdim. Karşı taraftanda para talep etmedim hiç sadece uzamasını istemiyorum. Hakkımdan vaz geçeceğim sadece.xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-04-2024, 19:18:37Yani benim yapabileceğim avukat masrafını karşı tarafa kabul ettirmek başka birşey yapmayacağımtachyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-04-2024, 19:24:49Avukat ile anlaş kendisi 10 istiyorsa 5 verelim konuyu kapat de. Yada karşı tarafa durumu bildir Avukat ile anlaşsın bu pek uzatılacak bir konu değil bence.griX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-04-2024, 19:33:17Öyle yapacağım teşekkür ederim.tachyon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-04-2024, 19:39:16Hocma avukatla anlaşın sözleşemmeiz yok diyin alttan alın 10 ama zaten işsizim beşe halledelim diyin xaten kabuk eder bu işler böyle yürüyor malesef
- 22-04-2024, 19:46:25Öyle yapacağım sanırım başka çarem yok gibi görünüyor.xAsAx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle