• 30-03-2024, 22:55:10
    #11
    Belgeyi alırken avukata ihtiyaç yok zaten. Marka ve Patent Kurumu zaten inceliyor. Onlarca avukat alinden geçiyor başvurular.
    Ama şimdi anladım. Siz diyorsunuz ki marka bendeyse kimse kullanmasın bunu. Fakat öyle olmuyor. Şayet olsaydı, hepimiz oturup iş yapan sektörleri kovalayıp patentlerdik.

    Farklı bir yol vardır.
    Yasal zeminde halledilebilir. Açarsınız dava, ispatlarsınız ''İzmir firmaları yerel firma değil üstelik sucu ve dolandırıcılar'' dediğinizi. Markanıza zarar verdiklerinden dolayı hem kapatılırlar hem tazminat alınabilir. Ama tabii önce sizin iş yapıyor olmanız da lazım. Yoksa tek bir marka adı sertifikanızla hiç bir şey yapamazsınız. Aksine, iş yapmadığınız için markanızın iptalini bile talep eder ve iptal ettirirler.
    • bilalbakirci
    bilalbakirci bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 30-03-2024, 22:59:28
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belgeyi alırken avukata ihtiyaç yok zaten. Marka ve Patent Kurumu zaten inceliyor. Onlarca avukat alinden geçiyor başvurular.
    Ama şimdi anladım. Siz diyorsunuz ki marka bendeyse kimse kullanmasın bunu. Fakat öyle olmuyor. Şayet olsaydı, hepimiz oturup iş yapan sektörleri kovalayıp patentlerdik.

    Farklı bir yol vardır.
    Yasal zeminde halledilebilir. Açarsınız dava, ispatlarsınız ''İzmir firmaları yerel firma değil üstelik sucu ve dolandırıcılar'' dediğinizi. Markanıza zarar verdiklerinden dolayı hem kapatılırlar hem tazminat alınabilir. Ama tabii önce sizin iş yapıyor olmanız da lazım. Yoksa tek bir marka adı sertifikanızla hiç bir şey yapamazsınız. Aksine, iş yapmadığınız için markanızın iptalini bile talep eder ve iptal ettirirler.

    Çoğu İstanbul İzmir firmaları hocam burada usta buluyorlar yeri olmayan onlara iş yönlendiriyorlar komisyon alıyor adamin ustalık belgesi dahil yok kimisi müşterinin kombisini çalıyor kimisi iyice bozup bozuk olmayan parçaları değiştiriyor biz 2008 den beri bu sektörde şayet belgelerimiz dükkanlarımiz mevcuttur herseyimiz yasal
  • 30-03-2024, 23:06:37
    #13
    bilalbakirci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu İstanbul İzmir firmaları hocam burada usta buluyorlar yeri olmayan onlara iş yönlendiriyorlar komisyon alıyor adamin ustalık belgesi dahil yok kimisi müşterinin kombisini çalıyor kimisi iyice bozup bozuk olmayan parçaları değiştiriyor biz 2008 den beri bu sektörde şayet belgelerimiz dükkanlarımiz mevcuttur herseyimiz yasal
    Maalesef

    Vatandaşları kandırarak mağdur ediyorlar. Önlem alınamıyor değil, alınıyor. Ama ne yazık ki toplum olarak değişime ve bir çok konuda gerçek anlamda bilinçlendirme derslerine ihtiyaç vardır.
    Üç beş lira için başkalarının adına durmadan kaydedilen başta yerel telefon numaralarından tut 0850, 444 - lü hatlar var iken bu işin önünü almak zor.

    Mağdur olanda mağduriyete sebep olan da yine vatandaş.
    Cebini dolduranlar keyfi sefada.
  • 30-03-2024, 23:09:30
    #14
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Maalesef

    Vatandaşları kandırarak mağdur ediyorlar. Önlem alınamıyor değil, alınıyor. Ama ne yazık ki toplum olarak değişime ve bir çok konuda gerçek anlamda bilinçlendirme derslerine ihtiyaç vardır.
    Üç beş lira için başkalarının adına durmadan kaydedilen başta yerel telefon numaralarından tut 0850, 444 - lü hatlar var iken bu işin önünü almak zor.

    Mağdur olanda mağduriyete sebep olan da yine vatandaş.
    Cebini dolduranlar keyfi sefada.
    Bu insanların sahtekar olduğunu biliyoruz fakat kimse dava acmadi bugüne kadar açmak istiyorum çünkü tüm müşteriler artık her kombiciye sahtekar gözü ile bakmaya başlamış durumda belgelerimiz myksiz ustamız yoktur özel servis olduğumuz halde hiç bir şekilde belgesiz eleman calistirmadik
  • 30-03-2024, 23:12:27
    #15
    bilalbakirci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu insanların sahtekar olduğunu biliyoruz fakat kimse dava acmadi bugüne kadar açmak istiyorum çünkü tüm müşteriler artık her kombiciye sahtekar gözü ile bakmaya başlamış durumda belgelerimiz myksiz ustamız yoktur özel servis olduğumuz halde hiç bir şekilde belgesiz eleman calistirmadik
    Dediğim gibi.
    Toplum olarak bir çok konuda bilinçlendirme derslerine ihtiyaç vardır.

    Sorgulayabilmeli, hakkını arayabilmeli, adliyeye gitmekten korkmamalı kimse.

    Emin olun şikayetler yapılsa bu kadar pislik piyasada barınamaz.


    Ama ne oluyor, kimse şikayet etmiyor, bundan dolayı rahat rahat milleti tokatlıyorlar.
    • bilalbakirci
    bilalbakirci bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 30-03-2024, 23:17:16
    #16
    yani arkadaşa garanti verilmiş sonra hayal kırıklığı olmuş.bu ancak bizim ülkemizde olur zaten.geçmiş olsun sabır lazım biraz süreçte
  • 30-03-2024, 23:26:13
    #17
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dediğim gibi.
    Toplum olarak bir çok konuda bilinçlendirme derslerine ihtiyaç vardır.

    Sorgulayabilmeli, hakkını arayabilmeli, adliyeye gitmekten korkmamalı kimse.

    Emin olun şikayetler yapılsa bu kadar pislik piyasada barınamaz.


    Ama ne oluyor, kimse şikayet etmiyor, bundan dolayı rahat rahat milleti tokatlıyorlar.

    Evet hocam çok haklı bir şey yazdınız bizim toplumumuzda korku var ne yazık ki bu konularda
  • 30-03-2024, 23:27:07
    #18
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yani arkadaşa garanti verilmiş sonra hayal kırıklığı olmuş.bu ancak bizim ülkemizde olur zaten.geçmiş olsun sabır lazım biraz süreçte
    Kandırıldık mi yada sağlam bir avukata ihtiyacımız var