Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce işten ayrıldığım iş yerini 3 kişi olarak ve şahit olarak avukata verdik.
Geçtiğimiz hafta arabulucu görüşmesi yapıldı biz avukata vekalet verdiğimiz için görüşmeye katılmadık avukatimiz katıldı. Ve anlaşma sağlanamadı. Çalıştığımız iş yerine mesai yapıyorduk kimi zaman veriyordu 100'er 200'er tl elden kimi zaman vermiyordu çoğunlukla vermedi. Ayriyeten milli dini bayramların çoğunda çalışıyorduk. Misal hasta olduğumuzda izin istiyorduk vermiyordu kimi zaman yıllık izin vs hiçbisey kullanmadık. Arabulucu da anlasilmadigi için dava açtık şuanda sizce sonuç ne olur böyle bir durum yaşayan oldu mu?
Bir de son olarak maaş vs aldığımıza dair hiçbir kanıtı yok işverenin elden aldık kimi zaman kimi zaman ise banka yoluyla ama açıklamada felan hiçbişey yazılmamış
Sizce sonuç ne olur?
Not:Çıkış kağıtlarını tamamen imzaladım çıkış yaparken aramızda bir tartışma oldu
İş sektörü: laminant parke/inşaat
Isci işveren mahkemesi hakkında
9
●250
- 01-01-2024, 19:55:02
- 01-01-2024, 20:01:03Hocam bu şahit dediğim 3 kişi de zaten aynı durumu benimle yaşayan kişilerHSD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-01-2024, 20:02:05Bana da avukat gerekecek sunu merak ediyorum davayı aldıgınızda ilave bir tazminat davası acabiliyor musunuz
- 01-01-2024, 20:04:52Elden aldığınız maaşları isterseniz tekrar alabilirsiniz.Kanun banka dışı her türlü ödemeyi yapılmamış kabul ediyor.Hatta eğer birkaç ay önceki maaşı elden verdiyse sadece bu sebeple bile (maaşımı vermedi) diyerek tazminat+bankadan almadığınız maaşları isteyebilirsiniz
- 01-01-2024, 20:22:17Tolga26 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleÇıkış kağıtlarını imzaladım hocam kağıtları incelemeden o gün tartışma gibi bir şey oldu patronla aramızda incelemeden imzaladık kağıtlarıAsutcu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-01-2024, 20:23:49Dava açan 3 kişi dışında fazla mesai ve bayram çalışmalarınıza tanıklık edebilecek birilerini bulursanız daha iyi olur. Maaşları elden vermek suçtur. Maaşları ödediğini ispatlamak işverenin yükümlülüğüdür. Geriye dönük maaşlarınızı talep edin. Sonuçta davayı kazanacaksınız. Fazla aldığınızı düşündüğünüz miktarları bir hayır kurumuna mesela LÖSEV'e bağışlayın gitsin.
- 01-01-2024, 20:37:46Gösteriş olsun diye kanun işçiden yana izlenimini vermek için 5. Sene de parani alırsın ,
Sonra seviniriz mahkeme işçiden yana oleyyyy 😁