• 14-12-2023, 23:14:38
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Arkadaşlar selam, Bursa merkez de çok işlek bir caddeden devren büfe almak ile almamak arasında kaldım. Naçizane akla ihtiyacım var sizce ne yapmalı? Büfe 3 m2 bir alandan oluşuyor aylık 23.000 TL kirası bulunuyor, devir aldıktan sonra 7 yıl boyunca işletme hakkım olacak. Devir eden arkadaşın istediği ücret 500.000 TL, ayrıca belediye devir yapılabilmesi için 200.000 TL para istemekte, bir nevi toz parası alıyor. Böyle bakıldığında toplamda fiyat 700.000 TL gibi gözükse de içeride sayısal lotonun 175.000 TL teminatını ve 75.000 TL s*gara vs malı bana ek ücret istemeden devir ediyor. Yani bana büfenin geldiği rakam 450.000 TL oluyor, ekstra ben sayısal lotoyu kaldırmayı düşündüğüm için +175.000 TL artıda oluyorum. Büfe'nin günlük cirosu arkadaşın dediğine göre 50.000 TL ile 60.000 TL arasında, aylık net kazancı ise 75.000 TL şeklinde olduğunu söylüyor. Dediğim gibi büfe çok işlek bir yer de olduğu için yazın sadece su satışından ekstra aylık 40.000 TL net kar yapıyor diyor devir eden arkadaş. Genel olarak bakıldığında iş güzel gözüküyor fakat sıkıntılı kısımlarından da bahsedeyim. Evime 25 KM uzaklıkta her gün 50 KM yol yapmam gerekiyor git gel, ayrıca çalışma saatleri çok uzun sabah 7 de başlayıp akşam 11 de kapatıyormuş. Evli ve çocuklu biri olduğum için o kadar duramayacağımdan ekstra 1 tane de eleman almam gerekecek. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz da sizce bu iş mantıklı mı? Burayı devir alırsam bir nevi bayram seyran kendimi buraya kitlemem gerekecek, siz olsanız ne yapardınız?
  • 14-12-2023, 23:17:20
    #2
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar selam, Bursa merkez de çok işlek bir caddeden devren büfe almak ile almamak arasında kaldım. Naçizane akla ihtiyacım var sizce ne yapmalı? Büfe 3 m2 bir alandan oluşuyor aylık 23.000 TL kirası bulunuyor, devir aldıktan sonra 7 yıl boyunca işletme hakkım olacak. Devir eden arkadaşın istediği ücret 500.000 TL, ayrıca belediye devir yapılabilmesi için 200.000 TL para istemekte, bir nevi toz parası alıyor. Böyle bakıldığında toplamda fiyat 700.000 TL gibi gözükse de içeride sayısal lotonun 175.000 TL teminatını ve 75.000 TL s*gara vs malı bana ek ücret istemeden devir ediyor. Yani bana büfenin geldiği rakam 450.000 TL oluyor, ekstra ben sayısal lotoyu kaldırmayı düşündüğüm için +175.000 TL artıda oluyorum. Büfe'nin günlük cirosu arkadaşın dediğine göre 50.000 TL ile 60.000 TL arasında, aylık net kazancı ise 75.000 TL şeklinde olduğunu söylüyor. Dediğim gibi büfe çok işlek bir yer de olduğu için yazın sadece su satışından ekstra aylık 40.000 TL net kar ekstra yapıyor diyor devir eden arkadaş. Genel olarak bakıldığında iş güzel gözüküyor fakat sıkıntılı kısımlarından da bahsedeyim. Evime 25 KM uzaklıkta her gün 50 KM yol yapmam gerekiyor git gel, ayrıca çalışma saatleri çok uzun sabah 7 de başlayıp akşam 11 de kapatıyormuş. Evli ve çocuklu biri olduğum için o kadar duramayacağımdan ekstra 1 tane de eleman almam gerekecek. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz da sizce bu iş mantıklı mı? Burayı devir alırsam bir nevi bayram seyran kendimi buraya kitlemem gerekecek, siz olsanız ne yapardınız?
    Hemşehrim merhaba bende bursada ikamet ediyorum öncelikle hayırlısı olsun hakkında.
    En kötü bi eleman tutarsın akşamları ciroyu kontrol edersin toplarsın söylediklerini okudum mantikli bir yatırım duruyor
  • 14-12-2023, 23:23:29
    #3
    Hocam üç hususa dikkat edersen alabilirsin,

    1. Ulaşımı kolay sağlayabilecek misin? Yarın kışı var karı var. Eğer toplu taşıma ile de ulaşabileceksen olabilir.
    2. Gireceğin bina depreme dayanıklı görünüyor mu? Eğer depreme dayanıklı görüyorsan olabilir.
    3. Yanına destek sağlayacak güvenilir bir eleman bulabilecek misin? Eğer bulabilirim diyorsan olabilir.
  • 14-12-2023, 23:23:34
    #4
    Platin üye
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar selam, Bursa merkez de çok işlek bir caddeden devren büfe almak ile almamak arasında kaldım. Naçizane akla ihtiyacım var sizce ne yapmalı? Büfe 3 m2 bir alandan oluşuyor aylık 23.000 TL kirası bulunuyor, devir aldıktan sonra 7 yıl boyunca işletme hakkım olacak. Devir eden arkadaşın istediği ücret 500.000 TL, ayrıca belediye devir yapılabilmesi için 200.000 TL para istemekte, bir nevi toz parası alıyor. Böyle bakıldığında toplamda fiyat 700.000 TL gibi gözükse de içeride sayısal lotonun 175.000 TL teminatını ve 75.000 TL s*gara vs malı bana ek ücret istemeden devir ediyor. Yani bana büfenin geldiği rakam 450.000 TL oluyor, ekstra ben sayısal lotoyu kaldırmayı düşündüğüm için +175.000 TL artıda oluyorum. Büfe'nin günlük cirosu arkadaşın dediğine göre 50.000 TL ile 60.000 TL arasında, aylık net kazancı ise 75.000 TL şeklinde olduğunu söylüyor. Dediğim gibi büfe çok işlek bir yer de olduğu için yazın sadece su satışından ekstra aylık 40.000 TL net kar yapıyor diyor devir eden arkadaş. Genel olarak bakıldığında iş güzel gözüküyor fakat sıkıntılı kısımlarından da bahsedeyim. Evime 25 KM uzaklıkta her gün 50 KM yol yapmam gerekiyor git gel, ayrıca çalışma saatleri çok uzun sabah 7 de başlayıp akşam 11 de kapatıyormuş. Evli ve çocuklu biri olduğum için o kadar duramayacağımdan ekstra 1 tane de eleman almam gerekecek. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz da sizce bu iş mantıklı mı? Burayı devir alırsam bir nevi bayram seyran kendimi buraya kitlemem gerekecek, siz olsanız ne yapardınız?
    Bursa'nın neresi
    Mantıklı gibi duruyor
  • 14-12-2023, 23:28:29
    #5
    Aykut16 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hemşehrim merhaba bende bursada ikamet ediyorum öncelikle hayırlısı olsun hakkında.
    En kötü bi eleman tutarsın akşamları ciroyu kontrol edersin toplarsın söylediklerini okudum mantikli bir yatırım duruyor
    Teşekkür ederim hocam

    serkanzade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam üç hususa dikkat edersen alabilirsin,

    1. Ulaşımı kolay sağlayabilecek misin? Yarın kışı var karı var. Eğer toplu taşıma ile de ulaşabileceksen olabilir.
    2. Gireceğin bina depreme dayanıklı görünüyor mu? Eğer depreme dayanıklı görüyorsan olabilir.
    3. Yanına destek sağlayacak güvenilir bir eleman bulabilecek misin? Eğer bulabilirim diyorsan olabilir.
    Ulaşım konusunda toplu taşıma ile sorunu çözebiliyorum fakat git gel her gün 1.5 & 2 saat yol var.
    Bina değil bu kaldırım üstü bir büfe den bahsediyorum.
    Destek sağlayacak bugün var ama yarın öbür gün sıkıntı olabilir
    Yabancı birini de sokamazsın böyle bir yere çok fazla nakit para döndüğü için.

    nemesisqwe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bursa'nın neresi
    Mantıklı gibi duruyor
    Teşekkür ederim, fakat tam olarak konum vermesem daha iyi.
  • 14-12-2023, 23:46:05
    #6
    Aileniz ve sizin bunun sizi kaldırıp kaldıramayacağınız ön planda olmalı hocam, devri sağlayacak arkadaş kabul ederse, ki bence kabul eder sonuçta bir para bağlanacak, 1 gün yanında zaman geçirin. Aklınıza o zaman yatar ya da yatmaz
  • 15-12-2023, 00:02:21
    #7
    Büfe işinde eleman olmaz hocam, bunu yaklaşık 20 sene bursada büfe işletmiş birisi olarak söylüyorum.
    Bu büfexilik işinin çok garip incelikleri var. Tüm tedarikçilerle aranızı iyi tutmalısınız. Tüm tedarikçilerin size zamanında gelmesini sağlamalısınız, aynı ürün için tek tedarikçiyle çalışmamanız lazım fakat çalıştığınız her tedarikçiden haftalık, aylık duruma göre mal almanız lazım. Her zaman en iyi fiyatı veren tedarikçiyle çalışmak karlı olmayabiliyor, artık çok kalmasa da eskiden toptancı denilen 1-2 kişiyle çalışmak da önemli .Mesela basit bir ‘çakallık’ söyleyeyim, eğer tedarikçiye parayı gününde verirseniz tedarikçi size sizin ihtiyacınız olduğunda değil, kendi ihtiyacı olduğunda gelir. Borç takmak anlamında söylemiyorum , örneğin 1kutu redbull aldınız 1030 tl civarı , yanına sürekli satılan 10 koli su aldınız, abi kasada 1000 lira çıktı suların parasını haftaya geldiğinde vereyim dediğinizde o adamın haftaya hangi gün hangi saatte geleceğini bilirsiniz. Nakit verirseniz o tedarikçinin o gün ödeme yapması gerekiyorsa garanti paraya gider size gelmek yerine gibi gibi. Diyeceksin ki ya bir gün geç gelse ne olur? O gün redbull almaya gelen kişi bir daha burada yoktu diye gelmez, süper market işletmiyorsunuz.
    Büfeyi devraldığınızda eski sahibinin en az 1 hafta , mümkünse 2 hafta sizin yanınızda durmasını isteyin ki bu tarz incelikleri size uygulamalı göstersin
  • 15-12-2023, 00:24:08
    #8
    Reklam Yönetimi
    MedyaBayiniz33 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar selam, Bursa merkez de çok işlek bir caddeden devren büfe almak ile almamak arasında kaldım. Naçizane akla ihtiyacım var sizce ne yapmalı? Büfe 3 m2 bir alandan oluşuyor aylık 23.000 TL kirası bulunuyor, devir aldıktan sonra 7 yıl boyunca işletme hakkım olacak. Devir eden arkadaşın istediği ücret 500.000 TL, ayrıca belediye devir yapılabilmesi için 200.000 TL para istemekte, bir nevi toz parası alıyor. Böyle bakıldığında toplamda fiyat 700.000 TL gibi gözükse de içeride sayısal lotonun 175.000 TL teminatını ve 75.000 TL s*gara vs malı bana ek ücret istemeden devir ediyor. Yani bana büfenin geldiği rakam 450.000 TL oluyor, ekstra ben sayısal lotoyu kaldırmayı düşündüğüm için +175.000 TL artıda oluyorum. Büfe'nin günlük cirosu arkadaşın dediğine göre 50.000 TL ile 60.000 TL arasında, aylık net kazancı ise 75.000 TL şeklinde olduğunu söylüyor. Dediğim gibi büfe çok işlek bir yer de olduğu için yazın sadece su satışından ekstra aylık 40.000 TL net kar yapıyor diyor devir eden arkadaş. Genel olarak bakıldığında iş güzel gözüküyor fakat sıkıntılı kısımlarından da bahsedeyim. Evime 25 KM uzaklıkta her gün 50 KM yol yapmam gerekiyor git gel, ayrıca çalışma saatleri çok uzun sabah 7 de başlayıp akşam 11 de kapatıyormuş. Evli ve çocuklu biri olduğum için o kadar duramayacağımdan ekstra 1 tane de eleman almam gerekecek. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz da sizce bu iş mantıklı mı? Burayı devir alırsam bir nevi bayram seyran kendimi buraya kitlemem gerekecek, siz olsanız ne yapardınız?
    @xidecn; hocamın söylediklerine ek olarak, onların söyledikleri rakamlara, işlevselliğe vs. kulak asmayın. Devir almaya niyetliyseniz, devir almadan önce 2 hafta onun yanında olup işi takip edin derim. 3 yıl İstanbul'un 3 farklı bölgesinde market işletmesini yaptık. Ondan dolayı, bir de hevesinizi kırmak istemem ama yaşadıklarıma göre söyleyebilirim ki; eğer vücut ve mental açıdan kaldıramayacağınızı düşünüyorsanız hiç bulaşmayın derim. İnsanı çok kötü yıpratıyor, hele birde tek başınaysanız geçmiş olsun.
  • 15-12-2023, 00:26:51
    #9
    Valla bende bursadayım ama hiç benlik değil bu iş gecen gündüzün yok, hayatın çalışmakla geçicek, hadi birini koydun dükkana diyelim gözün arkada kalmıcak mı , iskenderin sahibini tanıyorum bursada en büyük , 30 yıllık elemanları dolandırdı haberlere çıktı, hala daha ufak tefek kırpıntı duyumları almıştım her neyse olayın bu yönünü geçtim hocam. Kendinizi bağlayacaksanız yıllarca bu işe girin derim, kendimi kitlemem gerekiyor yazmışsınız, eğer yarın öbürgün bunalıcaksanız girmeyin derim, kolay işler değil.