Büfe işinde eleman olmaz hocam, bunu yaklaşık 20 sene bursada büfe işletmiş birisi olarak söylüyorum.
Bu büfexilik işinin çok garip incelikleri var. Tüm tedarikçilerle aranızı iyi tutmalısınız. Tüm tedarikçilerin size zamanında gelmesini sağlamalısınız, aynı ürün için tek tedarikçiyle çalışmamanız lazım fakat çalıştığınız her tedarikçiden haftalık, aylık duruma göre mal almanız lazım. Her zaman en iyi fiyatı veren tedarikçiyle çalışmak karlı olmayabiliyor, artık çok kalmasa da eskiden toptancı denilen 1-2 kişiyle çalışmak da önemli .Mesela basit bir çakallık söyleyeyim, eğer tedarikçiye parayı gününde verirseniz tedarikçi size sizin ihtiyacınız olduğunda değil, kendi ihtiyacı olduğunda gelir. Borç takmak anlamında söylemiyorum , örneğin 1kutu redbull aldınız 1030 tl civarı , yanına sürekli satılan 10 koli su aldınız, abi kasada 1000 lira çıktı suların parasını haftaya geldiğinde vereyim dediğinizde o adamın haftaya hangi gün hangi saatte geleceğini bilirsiniz. Nakit verirseniz o tedarikçinin o gün ödeme yapması gerekiyorsa garanti paraya gider size gelmek yerine gibi gibi. Diyeceksin ki ya bir gün geç gelse ne olur? O gün redbull almaya gelen kişi bir daha burada yoktu diye gelmez, süper market işletmiyorsunuz.
Büfeyi devraldığınızda eski sahibinin en az 1 hafta , mümkünse 2 hafta sizin yanınızda durmasını isteyin ki bu tarz incelikleri size uygulamalı göstersin