Arkadaşlar selam, Bursa merkez de çok işlek bir caddeden devren büfe almak ile almamak arasında kaldım. Naçizane akla ihtiyacım var sizce ne yapmalı? Büfe 3 m2 bir alandan oluşuyor aylık 23.000 TL kirası bulunuyor, devir aldıktan sonra 7 yıl boyunca işletme hakkım olacak. Devir eden arkadaşın istediği ücret 500.000 TL, ayrıca belediye devir yapılabilmesi için 200.000 TL para istemekte, bir nevi toz parası alıyor. Böyle bakıldığında toplamda fiyat 700.000 TL gibi gözükse de içeride sayısal lotonun 175.000 TL teminatını ve 75.000 TL s*gara vs malı bana ek ücret istemeden devir ediyor. Yani bana büfenin geldiği rakam 450.000 TL oluyor, ekstra ben sayısal lotoyu kaldırmayı düşündüğüm için +175.000 TL artıda oluyorum. Büfe'nin günlük cirosu arkadaşın dediğine göre 50.000 TL ile 60.000 TL arasında, aylık net kazancı ise 75.000 TL şeklinde olduğunu söylüyor. Dediğim gibi büfe çok işlek bir yer de olduğu için yazın sadece su satışından ekstra aylık 40.000 TL net kar yapıyor diyor devir eden arkadaş. Genel olarak bakıldığında iş güzel gözüküyor fakat sıkıntılı kısımlarından da bahsedeyim. Evime 25 KM uzaklıkta her gün 50 KM yol yapmam gerekiyor git gel, ayrıca çalışma saatleri çok uzun sabah 7 de başlayıp akşam 11 de kapatıyormuş. Evli ve çocuklu biri olduğum için o kadar duramayacağımdan ekstra 1 tane de eleman almam gerekecek. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz da sizce bu iş mantıklı mı? Burayı devir alırsam bir nevi bayram seyran kendimi buraya kitlemem gerekecek, siz olsanız ne yapardınız?