• 08-12-2023, 16:15:06
    #10
    🔎 WhoisTR.net
    Herhangi bir meziyetiniz varsa, memuriyet dışında kendinize güvendiğiniz bir alanda çalışabilecekseniz, ticaret yapabilecekseniz kesinlikle memur olmanızı tavsiye etmem. Pişman olursunuz.
    Ama elinizden bir iş gelmiyorsa, özel bir yeteneğiniz yoksa, ticaret yapacak bütçeniz yoksa o zaman memuriyet tercih edebilirsiniz.

    Gerçi bu durum kişiden kişiye değişir. Şöyle ki;
    Ailenizin durumu iyidir, evlendiğinizde oturacağınız eviniz hazırdır, yazlık kışlık tarla tapu vardır, halihazırda arabanız vardır bu durumda memur olup standart bir hayat yaşayabilirsiniz.
    Onun dışında hayata sıfırdan başlıyorsanız memur maaşıyla araba, ev almayı hayal bile edemezsiniz.

    Eskidenmiş o memur olup kredi ile ev araba almak. Yaşadığım şehri baz alayım, 1+1 dairede oturayım deseniz bile 1.500.000 TL'den başlıyor, en kötü arabalar 300 - 400 bin, binilecek araba 500.000 diyelim.
    Hiç birikim yok, sıfırdan böyle bir borç altına girebilir misiniz? Mümkün değil. Çünkü standart memur maaşları 21-23 bin arası şu an. 15 yıllık kademe derece almış memurlar falan hadi 25 alır.
    Ayda 25.000 TL ile 2 milyon TL'lik bir borç altına girme ihtimaliniz sıfır.

    Dediğim gibi şartlarınız iyiyse, daha fazlasına ihtiyacınız yoksa, yaşamak için geçinmek için iş olsun yeter diyorsanız memuriyet ideal ama yatırım, birikim bunları geçtim sıfırdan başınızı sokacak bir ev, binecek bir araba alma hayaliniz varsa memur maaşıyla hayalden öte geçemez.
  • 08-12-2023, 16:19:14
    #11
    Ah keşke yerinde olabilsem,
    Şimdi yazacaklarım abin olarak bir tavsiye;
    Memuriyet için biraz gayret göster ve hayatını idame ettirebileceğin rahat bir işe sahip ol.
    Memuriyetinin dışındaki zamanlarda da hobi olarak yani sevdiğin için yaptığın işine vakit ayır kendini geliştir.
    Bu coğrafyada bir insanın tek bir geliri olması demek bana göre pasif olmaktır çünkü bir çok ek iş yaparak para kazanacağın yöntem var.
    Şöyle bir söz var "Maaşın hayatını idame ettirir ek gelirin seni zengin eder."
    ek gelirin maaşını geçtiğinde maaşlı işini (memurluk) bırakıp kendi sevdiğin işini yaparsın.
    Kendine çok iyi bak ve bu günlerinin kıymetini bil güzel kardeşim.
  • 08-12-2023, 17:21:23
    #12
    Cagonni adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar memuriyeti size özetleyeyim. memur olursan maaşın garantidir, krediye girersin, borca girersin almak istediğini alırsın. haftasonun bellidir, mesai saatin çoğunlukla bellidir. ailene, kendine zaman ayırırsın. eğitim hakkın vardır, istersen okur yükselirsin. sosyal yaşam için zamanın kalır, zam için kimseye yalvarmazsın zamanı gelir yeşil pasaport hakkı alırsın vizesiz yurtdışına çıkarsın v.s.

    bunların tersi özel sektörde çok kurumsal firmalarda çalışmadıkça özel sektör için geçerlidir.

    ben memur olarak bir işe girdim, memur bir eşim oldu. iki memur olarak altımızda ortalama üstü bir arabamız ve evimiz de var şükür. Her sene tatilimi yaparım, ara sıra yurtdışına da çıkarım.
    Egemircey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memur veya kamu, Düzenli orta gelir, garanti orta yaşam.
    Özelde risk hep var,Ticarette de. Memur ol, ekstradan netten de kazan 2xmemnuniyet
    SNDizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Memur olursan orta halli bir yaşam sürersin, artı olarak memur bir eşle evlenirsen ortalamanın üzerinde bir hayat sürersin.
    Evini ve arabanı al, ardından istediğin hayalleri gerçekleştirecek işlere memurken adım at. Memurluğun olumsuz yönlerini söyleyenleri görmezden gel. Ailenin söyledikleri gerçeği yansıtıyor.
    Hayat, filmlerde veya YouTube'da duyduğun kadar basit değil. Ülkemizde en güvenli maaş, memurlukta.

    Arkadaslar cok haklı. 13 yillik devlet memuruyum. Ing ogretmeniyim MEB de. Ordan sabit maaşim var. Hatta acık konusayim. Ocak zammiyla birlikte maasim ek ders odemesi ile aylık yaklasık 43 45 civarı olacak. Memur bayanlar memur erkeklerle evlenir genelde. Maaş x2 etti ki o da 85 90. Ama, ben yillardir haftasonlari dershanelerde calisiyorum. Kendi ceviri burom var. Memur oldugum icin babamin üstüne. Memurluk bir sekilde ek is yapmaya engel degil. Ozelde bazen cok iyi kazanirim ki 1ayda 250 200 ü devirirsin ama bazı aylar 1 asgari ucret zor cikar. Oyle donemlerde garanti maaşin vardir. Ki arabalarimiz, evimiz vs var. Bir sekilde borclansan bile alabiliyosun. Memurluk garantidir. Ama ek iş her zaman yap. 1 gelir bekleme hicbir zaman. Farklı irili ufaklı ek gelirler olsun.
  • 08-12-2023, 18:07:58
    #13
    Memur olunca ölene kadar memurluk yapacaksın diye kaide yok ki memur ol maaşın düzenli oluyor resmi tatil vs. boş vaktin çok olur bu işin artısı da burada zaten bu boş vaktinde yapmayı sevdiğin bir meslek öğren yada yapmak isteyeceğin işleri ona göre karar verip istifa edersin yada devam edersin. Memur olup etsy de tanıdıklarının üzerine şirket açıp çok güzel kazanan insanlar var aynı şekilde sende yapabilirsin memur oldun diye hep memur kalmamak sana kalmış anladın mı kendini ne yapmak istiyorsan o yönde geliştirebileceğin bir kapı olarak da görebilirsin.
  • 08-12-2023, 18:24:55
    #14
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaslar cok haklı. 13 yillik devlet memuruyum. Ing ogretmeniyim MEB de. Ordan sabit maaşim var. Hatta acık konusayim. Ocak zammiyla birlikte maasim ek ders odemesi ile aylık yaklasık 43 45 civarı olacak. Memur bayanlar memur erkeklerle evlenir genelde. Maaş x2 etti ki o da 85 90. Ama, ben yillardir haftasonlari dershanelerde calisiyorum. Kendi ceviri burom var. Memur oldugum icin babamin üstüne. Memurluk bir sekilde ek is yapmaya engel degil. Ozelde bazen cok iyi kazanirim ki 1ayda 250 200 ü devirirsin ama bazı aylar 1 asgari ucret zor cikar. Oyle donemlerde garanti maaşin vardir. Ki arabalarimiz, evimiz vs var. Bir sekilde borclansan bile alabiliyosun. Memurluk garantidir. Ama ek iş her zaman yap. 1 gelir bekleme hicbir zaman. Farklı irili ufaklı ek gelirler olsun.
    Evet doğru diyorsunuzda ben çok kötüyüm derslerde cidden hiç çalışamıyorum calissamda hicbisey anlamıyorum LGS de 60 lik dilime girdim her 100 kişiden 60 inci oldum yani 200 üstünden 220 puan aldım hiçbir yeri kazanamadim obp puanında biryeri tutmadı bı şekilde en kotu meslek lisesinden birine girdim ondan sonra kendime deddim ben bu deres işini beceremicem daha kolay ve uğraştırıcı ama para kazandıracak işlere yoneleyim o şekilde çok güzel bir şekilde çalışabilirim dedim ve halen aynı düşüncede yım çünkü benim hiç bir şekilde memur olma isteğim yok ve olma şansım olsa bile torpil ile olur ama torpilde haram olduğu için onu yapamıyorum malesef
  • 08-12-2023, 18:31:50
    #15
    Tunahan1092 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet doğru diyorsunuzda ben çok kötüyüm derslerde cidden hiç çalışamıyorum calissamda hicbisey anlamıyorum LGS de 60 lik dilime girdim her 100 kişiden 60 inci oldum yani 200 üstünden 220 puan aldım hiçbir yeri kazanamadim obp puanında biryeri tutmadı bı şekilde en kotu meslek lisesinden birine girdim ondan sonra kendime deddim ben bu deres işini beceremicem daha kolay ve uğraştırıcı ama para kazandıracak işlere yoneleyim o şekilde çok güzel bir şekilde çalışabilirim dedim ve halen aynı düşüncede yım çünkü benim hiç bir şekilde memur olma isteğim yok ve olma şansım olsa bile torpil ile olur ama torpilde haram olduğu için onu yapamıyorum malesef
    Torpil ile memur olmak???? La ne torpili, kpss den belirli bir puan almak lazim. Yoksa sinavsiz, torpille akp bile memur alamiyor.
  • 08-12-2023, 18:33:42
    #16
    Kardeşim umarım beni yanlış anlamazsın fakat biraz sosyalleşmeni öneriyorum. Benim de sosyal medya üzerinden arkadaşlarım oluyor, burada fikir alışverişi yapıyorum fakat senin kafan çok karışık birkaç normal hayattan arkadaş edinmeni öneriyorum. - her konunu hevesli bir biçimde takip eden bir abin olarak öneriyorum-
  • 08-12-2023, 18:40:29
    #17
    Amacın bir yere girip maaşlı çalışmak ise memurluk düşünüleblir ama bir memur olmakla aklındaki paraları kazanamazsın hele ki bu devirde, ancak geçinirsin, akıllı harcama yaparsan belki borcun harcın olmaz en fazla o. Daha yolun çok başındasın mutlaka bi yeteneğin üzerine yoğunlaşıp onu geliştirmeye bak. Hayalindeki yapmak istediğin iş dijital üzerineyse onunla ilgilen, aklında böyle bi şey varken garanti para için memurluk yaparsan ilerde çok pişman olursun.
  • 08-12-2023, 19:28:20
    #18
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Torpil ile memur olmak???? La ne torpili, kpss den belirli bir puan almak lazim. Yoksa sinavsiz, torpille akp bile memur alamiyor.
    Adı memur olmaz başka birşey olur. Memurdan daha fazla kazanır. Yani kpss'ye ihtiyaç yok.