• 13-10-2023, 08:05:15
    #1
    Merhaba değerli arkadaşlar.
    Pazaryeri web sitelerinde satış yapmak ve birşeyler kazanmak isteyen biri için neler önerirsiniz? Komisyon oranları ne kadar?
    Hangisini önerirsiniz?
    Bu iş yapılır mı?
    En önemlisi KDV den daha çok komisyon aldıklarını duydum bu ne kadar doğru?
    Türkiye'de ticareti bitirmeye mi çalışıyorlar?
    Şimdiden değerli fikirleriniz için teşekkürler 🌹
  • Kabul Edilen Cevap
    • 1 Beğeni
      hemen canlı olarak yazayım size:

      Bir pazar yerinden bu ay yaptığım satışın bilgileri
      satışım giderler hele birde bir tane ürün geri gelirse vay haline kargo masrafın ikiye katlanır
      açık olmak gerekirse uzak durmak için en güzel alan diyebilirim
      resmen pazaryerlerinin oyuncağı olmuş durumdayız.
      adamlar kendileri kampanya yapıyor bize kilitliyorlar.
      benim sistem de tüm paketlemelerim 3 gündür tüm ürünler için amacım kargo gecikmesin den dolayı ceza ödememek
      ama kendileri bir kampanya yapıyor aynı gün kargo adında benim haberim yok ondan sonra müşteri memnuniyeti için 20 tl kargo geç gönderdi kesintisi
      neyse uzun lafın kısası ekranda detaylı olarak bilgiler var kendin ölç biç
      en son kalan tahmini tutar sattığım ürünlerden elde ettiğim KAR değildir. O fiyattan bana ancak %10 kalıyor

  • 13-10-2023, 08:11:27
    #2
    "Türkiye de ticareti bitirmeye mi çalışıyorlar ?"
  • 13-10-2023, 08:18:37
    #3
    Kendi web sitenizde satış yapacaksanız kdv ödersiniz. Gıda türü ürünler %1 kdv, bunun dışındaki ürünler kategori olarak %10 ve %20 olarak değişmektedir . Müşterilerinizden ödeme almak için bir pos hizmeti almanız gerekiyor. Satış tutarı başına %2-4 arası değişmektedir şuan. Ayrıca pazaryerlerinde (trendyol, hepsiburada) satış yapacaksanız kdv dışında ücretlendirmeler mevcut. Ürünün kategorisine göre değişen %13-20 arası komisyon, kdv, kargo bedelleri, platform kullanım ücreti (3-5 tl ürün başına) gibi ücretler mevcut. Tabi tüm fiyatlandırmayı buna göre yapıyorsunuz..
  • 13-10-2023, 08:47:46
    #4
    Soviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Türkiye de ticareti bitirmeye mi çalışıyorlar ?"
    KDV den daha çok komisyon neyin kafası olabilir? Devletten daha çok güçlenmek isteyen kan emici doymak bilmeyen, bir ilana %20 para istemek ne ile açıklanabilir? Düşünsene yaptığın 3 kuruşluk kâra da onlar göz dikiyor. Sen sadece hamallık yap diyorlar. El insaf.
  • 13-10-2023, 08:49:55
    #5
    Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
    hemen canlı olarak yazayım size:

    Bir pazar yerinden bu ay yaptığım satışın bilgileri
    satışım giderler hele birde bir tane ürün geri gelirse vay haline kargo masrafın ikiye katlanır
    açık olmak gerekirse uzak durmak için en güzel alan diyebilirim
    resmen pazaryerlerinin oyuncağı olmuş durumdayız.
    adamlar kendileri kampanya yapıyor bize kilitliyorlar.
    benim sistem de tüm paketlemelerim 3 gündür tüm ürünler için amacım kargo gecikmesin den dolayı ceza ödememek
    ama kendileri bir kampanya yapıyor aynı gün kargo adında benim haberim yok ondan sonra müşteri memnuniyeti için 20 tl kargo geç gönderdi kesintisi
    neyse uzun lafın kısası ekranda detaylı olarak bilgiler var kendin ölç biç
    en son kalan tahmini tutar sattığım ürünlerden elde ettiğim KAR değildir. O fiyattan bana ancak %10 kalıyor

  • 13-10-2023, 09:09:15
    #6
    pazar yeri kurmak yeni pazar yeri anlayışı yaratmak için en doğru zamandayız.
    aslında strateji belli giriş gelişme yol haritası ve olması gereken bu konuda ve başka konularda yine belli.

    iyi bir script deneyimli nitelikli insanlar ve istikrar kazanç getirir.

    ana sorun komisyon oranları çok fazla.
  • 13-10-2023, 09:11:02
    #7
    Merhaba pazarda limon satsan daha fazla kar edersin en azından git gel kargo parası ödemezsin komisyon ödemezsin milletin ruh h. insanlarının tripleri ile uğraşmazsın daha rahat
    ama yinede söyleyeyim her birnin farklıdır ortalama 6-24 arası değişiyor satış yaptığın kategoriye/markaya göre değişiyor

    her satıştan firma senden komisyon alır ilave alt yapı ücreti alır ilave hizmet bedeli alır. Bunun dışında kargo ücreti alır ve ürün kusurlu/eksik/yanlış ise bundan da para alır
    hele ürün orjinal değilse 10.000tl (pazarma) ücret alır.
    kampanya yapmadan satış çok az olur kampanya yapayım dersin kârın düşer biraz kazanırsın sonra
    tam para kazanıyorum derken dur der kazandığın paranın üstüne cebinden biraz daha koy bana reklam olarak geri ver seni reklam vermeye zorlar...
    yani sen çalışır sen yorulur sen ter dökersin ama firma her satışta senden çok kazanır.
    Karlı çıkan müşteri ve firmalardır.

    doğru hesaplama yapamazsan kâr ettim sanarsın ama günün sonunda boşa çalışmış olursun
    doğru hesaplama yapmak için şunu kullan : Trendyol Komisyon Hesaplama
  • 13-10-2023, 09:19:19
    #8
    Ticaret bakanlığının bu olaya el atması gerekiyor toplu bir kampanya mı hazırlasak yapılacak tek platform burası gibi duruyor destek verecek arkadaşlar vardır?
  • 13-10-2023, 11:17:59
    #9
    eklemeyi unutmuşun en son iade edilen ürün de aynen sunu yazıyor. Askı almıştı kendisi

    Askıyı duvara takacağım yeri delmekten vazgeçtim ürünü iade etmek istiyorum
    Bunu pazaryerine ilettim iade işlemini iptal etti
    sonra bir daha talep açtı bu sefer almaktan vazgeçtim yasal hakkım olan iade işlemini yapılmasını istiyorum diye

    sonra haşırt diye bize git gel kargo geçti


    hadi eyvallah