Merhaba değerli arkadaşlar.
Pazaryeri web sitelerinde satış yapmak ve birşeyler kazanmak isteyen biri için neler önerirsiniz? Komisyon oranları ne kadar?
Hangisini önerirsiniz?
Bu iş yapılır mı?
En önemlisi KDV den daha çok komisyon aldıklarını duydum bu ne kadar doğru?
Türkiye'de ticareti bitirmeye mi çalışıyorlar?
Şimdiden değerli fikirleriniz için teşekkürler 🌹
E- Ticaret komisyonlar hakkında sorum var?
9
●266
- Kabul Edilen Cevap
- 1 Beğeni
-
- 13-10-2023, 08:18:37Kendi web sitenizde satış yapacaksanız kdv ödersiniz. Gıda türü ürünler %1 kdv, bunun dışındaki ürünler kategori olarak %10 ve %20 olarak değişmektedir . Müşterilerinizden ödeme almak için bir pos hizmeti almanız gerekiyor. Satış tutarı başına %2-4 arası değişmektedir şuan. Ayrıca pazaryerlerinde (trendyol, hepsiburada) satış yapacaksanız kdv dışında ücretlendirmeler mevcut. Ürünün kategorisine göre değişen %13-20 arası komisyon, kdv, kargo bedelleri, platform kullanım ücreti (3-5 tl ürün başına) gibi ücretler mevcut. Tabi tüm fiyatlandırmayı buna göre yapıyorsunuz..
- 13-10-2023, 08:47:46KDV den daha çok komisyon neyin kafası olabilir? Devletten daha çok güçlenmek isteyen kan emici doymak bilmeyen, bir ilana %20 para istemek ne ile açıklanabilir? Düşünsene yaptığın 3 kuruşluk kâra da onlar göz dikiyor. Sen sadece hamallık yap diyorlar. El insaf.Soviet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-10-2023, 08:49:55Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.hemen canlı olarak yazayım size:
Bir pazar yerinden bu ay yaptığım satışın bilgileri
satışım giderler hele birde bir tane ürün geri gelirse vay haline kargo masrafın ikiye katlanır
açık olmak gerekirse uzak durmak için en güzel alan diyebilirim
resmen pazaryerlerinin oyuncağı olmuş durumdayız.
adamlar kendileri kampanya yapıyor bize kilitliyorlar.
benim sistem de tüm paketlemelerim 3 gündür tüm ürünler için amacım kargo gecikmesin den dolayı ceza ödememek
ama kendileri bir kampanya yapıyor aynı gün kargo adında benim haberim yok ondan sonra müşteri memnuniyeti için 20 tl kargo geç gönderdi kesintisi
neyse uzun lafın kısası ekranda detaylı olarak bilgiler var kendin ölç biç
en son kalan tahmini tutar sattığım ürünlerden elde ettiğim KAR değildir. O fiyattan bana ancak %10 kalıyor

- 13-10-2023, 09:09:15pazar yeri kurmak yeni pazar yeri anlayışı yaratmak için en doğru zamandayız.
aslında strateji belli giriş gelişme yol haritası ve olması gereken bu konuda ve başka konularda yine belli.
iyi bir script deneyimli nitelikli insanlar ve istikrar kazanç getirir.
ana sorun komisyon oranları çok fazla. - 13-10-2023, 09:11:02Merhaba pazarda limon satsan daha fazla kar edersin en azından git gel kargo parası ödemezsin komisyon ödemezsin milletin ruh h. insanlarının tripleri ile uğraşmazsın daha rahat
ama yinede söyleyeyim her birnin farklıdır ortalama 6-24 arası değişiyor satış yaptığın kategoriye/markaya göre değişiyor
her satıştan firma senden komisyon alır ilave alt yapı ücreti alır ilave hizmet bedeli alır. Bunun dışında kargo ücreti alır ve ürün kusurlu/eksik/yanlış ise bundan da para alır
hele ürün orjinal değilse 10.000tl (pazarma) ücret alır.
kampanya yapmadan satış çok az olur kampanya yapayım dersin kârın düşer biraz kazanırsın sonra
tam para kazanıyorum derken dur der kazandığın paranın üstüne cebinden biraz daha koy bana reklam olarak geri ver seni reklam vermeye zorlar...
yani sen çalışır sen yorulur sen ter dökersin ama firma her satışta senden çok kazanır.
Karlı çıkan müşteri ve firmalardır.
doğru hesaplama yapamazsan kâr ettim sanarsın ama günün sonunda boşa çalışmış olursun
doğru hesaplama yapmak için şunu kullan : Trendyol Komisyon Hesaplama - 13-10-2023, 11:17:59eklemeyi unutmuşun en son iade edilen ürün de aynen sunu yazıyor. Askı almıştı kendisi
Askıyı duvara takacağım yeri delmekten vazgeçtim ürünü iade etmek istiyorum
Bunu pazaryerine ilettim iade işlemini iptal etti
sonra bir daha talep açtı bu sefer almaktan vazgeçtim yasal hakkım olan iade işlemini yapılmasını istiyorum diye
sonra haşırt diye bize git gel kargo geçti
hadi eyvallah
