• 13-10-2023, 14:14:55
    #28
    silver29 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam faizde ana para eriri her zaman eflasyon ülkesiyisiz örnek veriyorum bir ürün satışı yapıyoruz ve sadece bankanın verdiği faizi kazanıyoruz eşit gibi duruyor ama bankada 2 milyon duruyorken x ürüne yatırdığımızda 10 -15 milyonluk mal sahibi olmuş olabiliriz örnek verdim bundan 2-3 yıl değil bir kaç ay önce aldığımız yağlar şekerler kıyafetleri aynı fiyata alamıyoruz YTD
    Toptan ķömur, şeker ve kayisi ticareti yapiyorum yillardır. Su an hala depoda 18 ton cay sekeri vae. Bana mı anlatiyosun hocam ama ticaret oyle olmaz. Anlattiginiz kadar kolay olsa herkes sadece al sat yapardı. Pazar ve pazarlama devasa bir bilim. Bir insan forumda xx param var ne yapayım diyosa o kisi zaten ticaretten uzak durmalı. Yoksa parasini bitirir. O kisi icin en cazibi ya gayrimenkul almak ya da faizdir.
  • 13-10-2023, 14:28:10
    #29
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Toptan ķömur, şeker ve kayisi ticareti yapiyorum yillardır. Su an hala depoda 18 ton cay sekeri vae. Bana mı anlatiyosun hocam ama ticaret oyle olmaz. Anlattiginiz kadar kolay olsa herkes sadece al sat yapardı. Pazar ve pazarlama devasa bir bilim. Bir insan forumda xx param var ne yapayım diyosa o kisi zaten ticaretten uzak durmalı. Yoksa parasini bitirir. O kisi icin en cazibi ya gayrimenkul almak ya da faizdir.
    Allah bereket versin hocam birşey öğretme derdinde kesinlikle değilim. Faizi önermenizede şaşırdım. Hele ki bu denli iş yapıp faizi cazip görmeniz de tuhafıma gitmedi değil ama herkesin analizleri farklıdır siz en iyi en uygunu böyle görmüşsünüz.
  • 13-10-2023, 14:30:15
    #30
    silver29 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah bereket versin hocam birşey öğretme derdinde kesinlikle değilim. Faizi önermenizede şaşırdım. Hele ki bu denli iş yapıp faizi cazip görmeniz de tuhafıma gitmedi değil ama herkesin analizleri farklıdır siz en iyi en uygunu böyle görmüşsünüz.
    Teşekkür ederim hocam. Normalde hicbir sey yapmasa 1 tane sifir araba al. Garaja çek. 2 yıl yatsin derim ama ne iş yapayim diye forumda soru soracak kadar ticarete hakim olmayan biri ne is yaparsa yapsin batirir. Bari kur korumalifan parasini korusun dedim
  • 13-10-2023, 14:45:04
    #31
    erkancan_87 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Toptan ķömur, şeker ve kayisi ticareti yapiyorum yillardır. Su an hala depoda 18 ton cay sekeri vae. Bana mı anlatiyosun hocam ama ticaret oyle olmaz. Anlattiginiz kadar kolay olsa herkes sadece al sat yapardı. Pazar ve pazarlama devasa bir bilim. Bir insan forumda xx param var ne yapayım diyosa o kisi zaten ticaretten uzak durmalı. Yoksa parasini bitirir. O kisi icin en cazibi ya gayrimenkul almak ya da faizdir.
    Hocam bende bi ara tek kalem mal.Şeker,un,yağ...vs yuklu alim yaparak mal stoklamayi dusunuyordum.Sizin bu yazinizi gorunce sormak istedim.Ozamanki şeker alis ve simdiki satis fiyatiyla doviz almis olsaniz veya kkm yapmis olsaniz ne gibi fark olurdu? Kendi capinda mutaahhitlik yapan arkadasim var yeri gelir doviz alsam zaten xx tutari hic ugras vermeden kazaniyordum sadece amelelik yapiliyor su aralar falan diyordu.Yalan soylemez samimi arkadasim cunku.Benim sahsi fikrim 1 yil falan bu suanki %40 ve fazlasi devam edecek.Faizler bu seviyedeyken riske girilmemesi taraftariyim.Saygilar.
  • 13-10-2023, 15:29:05
    #32
    WebToPay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bende bi ara tek kalem mal.Şeker,un,yağ...vs yuklu alim yaparak mal stoklamayi dusunuyordum.Sizin bu yazinizi gorunce sormak istedim.Ozamanki şeker alis ve simdiki satis fiyatiyla doviz almis olsaniz veya kkm yapmis olsaniz ne gibi fark olurdu? Kendi capinda mutaahhitlik yapan arkadasim var yeri gelir doviz alsam zaten xx tutari hic ugras vermeden kazaniyordum sadece amelelik yapiliyor su aralar falan diyordu.Yalan soylemez samimi arkadasim cunku.Benim sahsi fikrim 1 yil falan bu suanki %40 ve fazlasi devam edecek.Faizler bu seviyedeyken riske girilmemesi taraftariyim.Saygilar.
    Hocam gercekten bilmeyen ve tuttugu ürünün pqzarina hakim olmayan biri riske girmemeli. Ama atiyorum 6 ay önce 5 kg lık paketini 77 tl den 20 ton aldım. Su an satıs ortalama 160 170 lira. Toptan 3 tonunu gecen hafta 133 tl den verdim paketini. Kalan biraz daha beklesin. Garajda 2 tane duster, 1 tane transit var. Yaklaşık 2 yıl önce toplam 925 e aldık galeri den sıfır. 2 yildir araclar yatiyor. 1 yil daha yatsin. Su an nakite cevirsem 3.2 bin uzeri eder. Kur korumaliya koysaydim cok daha az getirirdi. Amaaa arsa alsaydım da daha karlı olurdu. Ancak arsa hemen nakite cevrilmiyor. Bana akış lazim ki hızlı davranabileyim. Her firsat degerlendirilmek zorundadır. Bazı arkadaslar bu kazanç degil, olanı korumak diyor. Dogru. Ama bunlari almak icin yaptigim isler de devam ediyor zaten.