Hocam bende bi ara tek kalem mal.Şeker,un,yağ...vs yuklu alim yaparak mal stoklamayi dusunuyordum.Sizin bu yazinizi gorunce sormak istedim.Ozamanki şeker alis ve simdiki satis fiyatiyla doviz almis olsaniz veya kkm yapmis olsaniz ne gibi fark olurdu? Kendi capinda mutaahhitlik yapan arkadasim var yeri gelir doviz alsam zaten xx tutari hic ugras vermeden kazaniyordum sadece amelelik yapiliyor su aralar falan diyordu.Yalan soylemez samimi arkadasim cunku.Benim sahsi fikrim 1 yil falan bu suanki %40 ve fazlasi devam edecek.Faizler bu seviyedeyken riske girilmemesi taraftariyim.Saygilar.
Hocam gercekten bilmeyen ve tuttugu ürünün pqzarina hakim olmayan biri riske girmemeli. Ama atiyorum 6 ay önce 5 kg lık paketini 77 tl den 20 ton aldım. Su an satıs ortalama 160 170 lira. Toptan 3 tonunu gecen hafta 133 tl den verdim paketini. Kalan biraz daha beklesin. Garajda 2 tane duster, 1 tane transit var. Yaklaşık 2 yıl önce toplam 925 e aldık galeri den sıfır. 2 yildir araclar yatiyor. 1 yil daha yatsin. Su an nakite cevirsem 3.2 bin uzeri eder. Kur korumaliya koysaydim cok daha az getirirdi. Amaaa arsa alsaydım da daha karlı olurdu. Ancak arsa hemen nakite cevrilmiyor. Bana akış lazim ki hızlı davranabileyim. Her firsat degerlendirilmek zorundadır. Bazı arkadaslar bu kazanç degil, olanı korumak diyor. Dogru. Ama bunlari almak icin yaptigim isler de devam ediyor zaten.