• 28-09-2023, 00:46:54
    #1
    teşekkürler r10.
  • 28-09-2023, 00:52:12
    #2
    Ben de yakın zamanda bunu merak edip bakmıştım ama hiç bilgi bulamamıştım.
    Ama tahminimce;
    motorun avantajları : Her yere kolay gidilebilmesi, yakıt tüketimi arabaya kıyasla daha az
    motorun dezavantajları : can güvenliği yok.
  • 28-09-2023, 00:54:49
    #3
    trde trafikten talep az olabilir örnek beyogluna daldığını düşün yakıt aracın masrafı lastik patlasa bile 200 tl yama yani
  • 28-09-2023, 00:56:46
    #4
    Lecter41 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de yakın zamanda bunu merak edip bakmıştım ama hiç bilgi bulamamıştım.
    Ama tahminimce;
    motorun avantajları : Her yere kolay gidilebilmesi, yakıt tüketimi arabaya kıyasla daha az
    motorun dezavantajları : can güvenliği yok.
    Hocam yemeksepeti'nin yakıt olarak motorlarda neredeyse birebir karşıladığını biliyorum. Buna karşın, ortalama bir binek otomobilde LPG'li olacak şekilde kullanılırsa yaklaşık %80'ini, benzin veya dizelde sürülürse de %40'ını gibi bir yakıt desteği sağladığını biliyorum.

    Motorların trafik kuralı dinlememesi konusu mantıklı. Çoğu mobese önden fotoğraf çeker, ancak motorların önde plakası yoktur. Bu yüzden ne trafik, ne kırmızı ışık, ne u dönüşü dinlemeden sürer motokuryeler.

    Her şey bir kenara, can güvenliğinin olmaması zaten otomatikmen her şeyin üstünü çiziyor. Bide önümüz kış.. Yağmur ve karda motokuryeler çalışamaz. Arabalı kuryelerin boş kalma ihtimali sıfır.. Bilemiyorum mantıklı bir yönlendirme alabilirsem gerçekten yapacağım bu işi
  • 28-09-2023, 00:58:44
    #5
    Muhtemelen esnaf kurye modeli ile yemeksepetine aracı eden başka bir firma altında çalışacaksın (p*nt kurye gibi). Bir Motokurye olarak aracın en az masraf çıkaran ve en az yakan araç seçmeni tavsiye ederim. yıprandığı zaman üzülmemen lazım. Aynı iş saatleri arasında motorla 20 paket motor kurye atıyorsa sen 12 atarsın. Arabaya sürekli bin çık bin çık bel ağrın olur. Araç bakımları ve aldığın ücret ile aylık masraflarını kabaca hesaplayıp kurtarır kurtarmaz işine bakmalsın. Paket işinde 20-25k cebine kalmıyorsa yapmamalısın. Motor bakım masrafları günlük 100km den hesaplayınca 4-5k yetkili serviste ücret ödersin. Lastiklerin yıprandığında 4 değil 2 teker alırsın. Araba 5LT yağ alıyorsa Motor 800ml alır. Kullandığım motor kmde 80kr yakıyor. 8lt deposu var 320km yol gidiyorum. 42lt tüple 400km gidersen karlısındır.

    Avantaj: Kışın sıcakta 4 teker üstünde daha güvende çalışırsın.
    Dezavantaj: Masraflar bel büker.
  • 28-09-2023, 00:58:50
    #6
    muratgunduz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    trde trafikten talep az olabilir örnek beyogluna daldığını düşün yakıt aracın masrafı lastik patlasa bile 200 tl yama yani
    Hocam teşekkürler yorumunuz için
  • 28-09-2023, 01:01:03
    #7
    rivy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yemeksepeti'nin yakıt olarak motorlarda neredeyse birebir karşıladığını biliyorum. Buna karşın, ortalama bir binek otomobilde LPG'li olacak şekilde kullanılırsa yaklaşık %80'ini, benzin veya dizelde sürülürse de %40'ını gibi bir yakıt desteği sağladığını biliyorum.

    Motorların trafik kuralı dinlememesi konusu mantıklı. Çoğu mobese önden fotoğraf çeker, ancak motorların önde plakası yoktur. Bu yüzden ne trafik, ne kırmızı ışık, ne u dönüşü dinlemeden sürer motokuryeler.

    Her şey bir kenara, can güvenliğinin olmaması zaten otomatikmen her şeyin üstünü çiziyor. Bide önümüz kış.. Yağmur ve karda motokuryeler çalışamaz. Arabalı kuryelerin boş kalma ihtimali sıfır.. Bilemiyorum mantıklı bir yönlendirme alabilirsem gerçekten yapacağım bu işi
    Araç lpg'li ise durum farklı olur. Lpg vs benzin dersek birbirine çok yakın olur. Yakıt avantajı ortadan kalkmış olur ama yine motordan daha hızlı teslimat yapamazsınız. Ama dediğiniz gibi önümüz kış arabalı kuryelik kışın daha çok rağbet görebilir. Araç lpg'li ise bence denenebilir. Tecrübesi olan birisinden bilgi almak daha doğru olur ama.
  • 28-09-2023, 01:03:48
    #8
    volkanwp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Muhtemelen esnaf kurye modeli ile yemeksepetine aracı eden başka bir firma altında çalışacaksın (p*nt kurye gibi). Bir Motokurye olarak aracın en az masraf çıkaran ve en az yakan araç seçmeni tavsiye ederim. yıprandığı zaman üzülmemen lazım. Aynı iş saatleri arasında motorla 20 paket motor kurye atıyorsa sen 12 atarsın. Arabaya sürekli bin çık bin çık bel ağrın olur. Araç bakımları ve aldığın ücret ile aylık masraflarını kabaca hesaplayıp kurtarır kurtarmaz işine bakmalsın. Paket işinde 20-25k cebine kalmıyorsa yapmamalısın. Motor bakım masrafları günlük 100km den hesaplayınca 4-5k yetkili serviste ücret ödersin. Lastiklerin yıprandığında 4 değil 2 teker alırsın. Araba 5LT yağ alıyorsa Motor 800ml alır. Kullandığım motor kmde 80kr yakıyor. 8lt deposu var 320km yol gidiyorum. 42lt tüple 400km gidersen karlısındır.

    Avantaj: Kışın sıcakta 4 teker üstünde daha güvende çalışırsın.
    Dezavantaj: Masraflar bel büker.
    Yorumunuz için çok teşekkürler. Öncelikle sizlere kolaylıklar dilerim. Ben ilk etapta alışma süreci olması açısından aile arabasını (2009 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite) kullanacağım. Güncel lpg fiyatlarına göre kmde 1.6tl gibi bir yakıt yakıyor. Yemeksepeti km başına 1.6tl destek sağlıyor. Ama çoğu zaman stabil olmadığı için %80 olarak baz aldım desteği. Öte yandan, arabayı her gün kullanmayacağım. İşten vakit buldukça 3-4 saat haftaiçi, 10-12 saat de haftasonu kullanacağım. Yemeksepetinde olacağım için mesai saatleri tamamen keyfime kalmış durumda. Herhangi bir zorlamaları yok. Ancak dediğinizde çok haklısınız. Bu şekilde part time olarak başlayıp, masrafları kestirdikten sonra kafama yatarsa full time olarak ilerlemek istiyorum.
  • 28-09-2023, 01:10:52
    #9
    rivy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumunuz için çok teşekkürler. Öncelikle sizlere kolaylıklar dilerim. Ben ilk etapta alışma süreci olması açısından aile arabasını (2009 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite) kullanacağım. Güncel lpg fiyatlarına göre kmde 1.6tl gibi bir yakıt yakıyor. Yemeksepeti km başına 1.6tl destek sağlıyor. Ama çoğu zaman stabil olmadığı için %80 olarak baz aldım desteği. Öte yandan, arabayı her gün kullanmayacağım. İşten vakit buldukça 3-4 saat haftaiçi, 10-12 saat de haftasonu kullanacağım. Yemeksepetinde olacağım için mesai saatleri tamamen keyfime kalmış durumda. Herhangi bir zorlamaları yok. Ancak dediğinizde çok haklısınız. Bu şekilde part time olarak başlayıp, masrafları kestirdikten sonra kafama yatarsa full time olarak ilerlemek istiyorum.
    Km olarak a noktası b noktası 10km gösterse bile sizlere 10 km vermeyecektir. her gittiğiniz yerden %25'lik kesitiye kadar ulaşabilir. Arabadan fazla anlamam ama aracınızın parçaları zor bulunacağını düşünüyorum. Çalışma saatinizi kafanıza göre belirleyebiliyorsunuz bu konuda haklısınız. ancak bazı çalışma saatlerinde ekstra bonus veriyor. o saatlerde çalışmadığınız sürece derece sistemine giremeceksiniz ve daha az ücret alacaksınız. Zaten 1 ay içerisinde gerekli olan daha fazla çalışma saatlerini sizlerde göreceksiniz. İşten çıkmanızda sizleri bağlayan birşey yok. beğenmediğiniz taktirde çıkabilirsiniz. Şansınız ve bahşişiniz bol olsun