volkanwp adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Muhtemelen esnaf kurye modeli ile yemeksepetine aracı eden başka bir firma altında çalışacaksın (p*nt kurye gibi). Bir Motokurye olarak aracın en az masraf çıkaran ve en az yakan araç seçmeni tavsiye ederim. yıprandığı zaman üzülmemen lazım. Aynı iş saatleri arasında motorla 20 paket motor kurye atıyorsa sen 12 atarsın. Arabaya sürekli bin çık bin çık bel ağrın olur. Araç bakımları ve aldığın ücret ile aylık masraflarını kabaca hesaplayıp kurtarır kurtarmaz işine bakmalsın. Paket işinde 20-25k cebine kalmıyorsa yapmamalısın. Motor bakım masrafları günlük 100km den hesaplayınca 4-5k yetkili serviste ücret ödersin. Lastiklerin yıprandığında 4 değil 2 teker alırsın. Araba 5LT yağ alıyorsa Motor 800ml alır. Kullandığım motor kmde 80kr yakıyor. 8lt deposu var 320km yol gidiyorum. 42lt tüple 400km gidersen karlısındır.

Avantaj: Kışın sıcakta 4 teker üstünde daha güvende çalışırsın.
Dezavantaj: Masraflar bel büker.
Yorumunuz için çok teşekkürler. Öncelikle sizlere kolaylıklar dilerim. Ben ilk etapta alışma süreci olması açısından aile arabasını (2009 Mitsubishi Lancer 1.5 İnvite) kullanacağım. Güncel lpg fiyatlarına göre kmde 1.6tl gibi bir yakıt yakıyor. Yemeksepeti km başına 1.6tl destek sağlıyor. Ama çoğu zaman stabil olmadığı için %80 olarak baz aldım desteği. Öte yandan, arabayı her gün kullanmayacağım. İşten vakit buldukça 3-4 saat haftaiçi, 10-12 saat de haftasonu kullanacağım. Yemeksepetinde olacağım için mesai saatleri tamamen keyfime kalmış durumda. Herhangi bir zorlamaları yok. Ancak dediğinizde çok haklısınız. Bu şekilde part time olarak başlayıp, masrafları kestirdikten sonra kafama yatarsa full time olarak ilerlemek istiyorum.