• 25-08-2023, 11:44:12
    #28
    Geçmiş olsun,
    Aynı kazayı r10 de geciren vardı. Muhtemelen siz de suçlu bulunup yüzde 80-90 yakın hatalı çıkacaksınız, yolda levha yok ve çarpan sağınızdan yola bağlanıyor öncelik onda.
    Alkol faktörünü tutanağa ekletmeni/belki de ehliyeti de olmayabilir bu sebepler onu kusurlu yapardı.
  • 25-08-2023, 17:31:26
    #29
    birebir aynısını ben yaşadım. bende de karşı taraf alkollüydü. tabi polis gelmediği için alkol testi yapılmadı.
    %100 karşı taraf suçlu çıktı. bu durumlarda baz aldıkları şey sizin aracın neresine vurduğu ?
    bende mesela şöför kapısının bitimi, arka kapının başlangıcına vurmuştu.
    paşa paşa ödedi bedelini.
  • 25-08-2023, 19:44:34
    #30
    sadece videoya bakarak sizin haklı olduğunuzu söyleyemeyiz. o yol kesişimi olan yerde siz anayolda gidiyor olsanız da benim gördüğüm kadarıyla yolun ortasında duruyorsunuz, belki temkinli geçmek istediniz ve aracı görüp yavaşladınız bilemiyorum. karşı taraf o yolda o hızla gittiğine göre direkt trafik canavarı zaten bir de vurup kaçmış, ehliyetsiz ya da alkollü olma ihtimali çok büyük, en iyi ihtimalle birine zarar vermişimdir diye düşünüp şokla kaçmıştır ama bu da pek iyi bir şey değil. karşı tarafın kim olduğunu gösterecek kamera kaydı olsaydı keşke. Ben işin trafik ve sigorta kısmından çok oraya takıldım, ne sorumsuz insanlar var. trafik işi hiç belli olmaz herkese kaza denk gelebilir elbette, ama en azından kaza yapıp kaçmamak elinde insanların.
  • 25-08-2023, 20:38:15
    #31
    Gecmiş olsun Daha önce Benim başıma geldi ufak kazaydı benimkisi kaza yerinde şoför değiştirdiğini gördüm trafik polisi sadece alkol testi yaptı asayiş bakıyormuş böyle olunca olay yeri terk tutanağı tutuldu savcılığa gitti olay savcı takipsizlik kararı verdi karara itiraz mahkemeyle oluyormuş birtek sigorta şirketi ödeme yapmam dedi kusur oranı belli olmadıgı için kendi imkanlarımla yaptırdım karşı tarafa hiç bişi olmadı avukat tutmam mahkeme acmam mahkeme ücreti bilirkişi parası vs. Ve ne zaman sonuclanacagı belli olmamayışından dolayı durduk yere masrafa girmiştim
  • 25-08-2023, 20:44:56
    #32
    Hata bariz şekilde yarı yarıya. Vuran aracın hızı max 55km.
    Biri hızdan diğeri yol önceliğine uymamasi sebebiyle yari yarı karşılar.
  • 25-08-2023, 20:45:30
    #33
    Biselfy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hata bariz şekilde yarı yarıya. Vuran aracın hızı max 55km.
    Biri hızdan diğeri yol önceliğine uymamasi sebebiyle yari yarı karşılar.
    75 suçlu bulundum
  • 25-08-2023, 20:55:00
    #34
    Bütün ümidim gençliktedir
    Çok geçmiş olsun. Yaradan beterinden korusun. Çok yorum yapılmış, hepsini okuyamadım. Ancak bir Trafik Bilirkişisi olarak naçizane yorumu yapayım. Gördüğüm kadarıyla kontrolsüz kavşak. Yani herhangi bir trafik levhası yok. Dolayısıyla sağdan gelenin geçiş önceliği vardır (Trafik Kanunu Madde 57/1-c-2). Yani gri aracın geçiş önceliği bulunuyor. Ancak polis ekipleri, gri aracın hızlı gittiğine kanaat getirirlerse, tali kusur olarak 52/1--a maddesini değerlendirebilirler. Bu durumda kazada %75 siz, %25 diğer araç kusurlu oluyor (Mavi araç, sizin diye düşünüyorum). Fakat diğer aracın hızlı gittiğine kanaat getiremezlerse, %100 siz kusurlu oluyorsunuz.

    Sürücülerin alkollü olması, firar etmesi vs.. bunlar kaza sebebi değildir. Savcı idari yaptım kararı uygular muhtemelen ve para cezası verilir. Ortada sadece maddi hasar olduğundan, çok fazla bir ceza uygulanmaz diye düşünüyorum (Tabii bu benim kanaatim, burada top savcıdadır).

    Uzun lafın kısası, kazada iki sonuç bulunuyor;

    1- Kazada tüm kusuru size verirler ve karşı tarafın hasarının hepsini sizin sigortanız karşılar (Tabii karşı tarafta çok fazla hasar çıkarsa, belirli bir limit üstü varsa kaskonuzdan, yoksa cebinizden karşılamak zorunda kalırsınız)
    2- Kazada size %75, diğer araca %25 kusur verilir. Sizin aracınızın %25'lik kısmını diğer aracın sigortası, diğer aracın %75'ini sizin sigortanız karşılar (Bu konuda çok emin değilim, neticede sigortacıların işi)

    Her iki durumda da çok geçmiş olsun. Kaza raporu E-devlet'e düşmüştür. Bana özelden gönderirseniz, daha net yorum yapabilirim.
  • 25-08-2023, 20:58:51
    #35
    Bybitter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    75 suçlu bulundum
    Geçmiş olsun. Herkesin başına gelebilir. Tam olarak beklenmeyen türden kaza olmuş.
  • 25-08-2023, 21:31:06
    #36
    Aracı bırakıp kaçmak nedir arkadaş, bu gibi durumlarda siz peşini bıraksanız bile kanunların bırakmaması lazım. Saçmalığa bak, vur kaç.

    Yeniceri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok geçmiş olsun. Yaradan beterinden korusun. Çok yorum yapılmış, hepsini okuyamadım. Ancak bir Trafik Bilirkişisi olarak naçizane yorumu yapayım. Gördüğüm kadarıyla kontrolsüz kavşak. Yani herhangi bir trafik levhası yok. Dolayısıyla sağdan gelenin geçiş önceliği vardır (Trafik Kanunu Madde 57/1-c-2). Yani gri aracın geçiş önceliği bulunuyor. Ancak polis ekipleri, gri aracın hızlı gittiğine kanaat getirirlerse, tali kusur olarak 52/1--a maddesini değerlendirebilirler. Bu durumda kazada %75 siz, %25 diğer araç kusurlu oluyor (Mavi araç, sizin diye düşünüyorum). Fakat diğer aracın hızlı gittiğine kanaat getiremezlerse, %100 siz kusurlu oluyorsunuz.

    Sürücülerin alkollü olması, firar etmesi vs.. bunlar kaza sebebi değildir. Savcı idari yaptım kararı uygular muhtemelen ve para cezası verilir. Ortada sadece maddi hasar olduğundan, çok fazla bir ceza uygulanmaz diye düşünüyorum (Tabii bu benim kanaatim, burada top savcıdadır).

    Uzun lafın kısası, kazada iki sonuç bulunuyor;

    1- Kazada tüm kusuru size verirler ve karşı tarafın hasarının hepsini sizin sigortanız karşılar (Tabii karşı tarafta çok fazla hasar çıkarsa, belirli bir limit üstü varsa kaskonuzdan, yoksa cebinizden karşılamak zorunda kalırsınız)
    2- Kazada size %75, diğer araca %25 kusur verilir. Sizin aracınızın %25'lik kısmını diğer aracın sigortası, diğer aracın %75'ini sizin sigortanız karşılar (Bu konuda çok emin değilim, neticede sigortacıların işi)

    Her iki durumda da çok geçmiş olsun. Kaza raporu E-devlet'e düşmüştür. Bana özelden gönderirseniz, daha net yorum yapabilirim.

    Hocam bilirkişi olduğunuzu söylediniz, şunu merak ettim, alkollüyse veya ehliyetsizse %100 suçlu olmuyor mu bu sürücü?