• 18-07-2023, 00:41:10
    #10
    Reklam Yönetimi
    JTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim alacaklarım hep yükseliyor tam alacaktım düzeltme muhabbeti girdi araya Düzeltme olan hisselerden örnek verir misiniz hocam incelemek istiyorum.
    20 dakika önce YAYLA ya bakayım dedim, bir baktım bir şeyler olmuş bir göz atın isterseniz
  • 18-07-2023, 00:56:45
    #11
    ismailgokcek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    20 dakika önce YAYLA ya bakayım dedim, bir baktım bir şeyler olmuş bir göz atın isterseniz
    Hocam bir sorum daha olacaktı enflasyon yükseldikçe yada enflasyon rakamları açıklanınca hisseler yükselir mi?
  • 18-07-2023, 01:12:54
    #12
    Reklam Yönetimi
    JTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bir sorum daha olacaktı enflasyon yükseldikçe yada enflasyon rakamları açıklanınca hisseler yükselir mi?
    Güzel soru Enflasyon yükselmesinden dolayı ben istanbul borsasındaki portföyü toplayıp kriptoya geçtim. Kripto tarafındaki yatırımlarımı da TL cinsinden değilde Dolar cinsinden gerçekleştiriyorum. Çünkü her halükarda bu sabah cebimdeki 100 tl yarın 50 tl ye dönüşüyor.
    Belki denk gelmişsinizdir, son zamanlarda enflasyon karşısında borsa üzerine yatırım için en sağlıklı seçeneğin gıda hisseleri olduğunu söylemiştim. Çok değil birkaç aya kalmadan bu aleni bir şekilde görülecek ki, gıda satıcıları ve üreticileri dışında diğer sektörlerde sıkıntı yaşanacak. Çünkü giderek insanların tek tükettiği şey temel ihtiyaç haline dönüşecek.

    Bu durumda diğer sektörlerdeki büyük firmalar enflasyon karşısında sıkıntılı duruma düşmemek için işçi çıkarıyorlar. Ekonominin kötü olduğu dönemlerde firmalar işçi çıkararak yatırımcılarına küçülmeye gittiği ya da yatırımlarının devam etmeleri için bir mesaj verir.

    Peki böyle bir senaryo durumu olursa, aldığınız hisselerin akıbetini siz düşünün, planınızı ona göre gerçekleştirin.
    Enflasyon yükselirse şirketin maliyeti de yükselir. Maliyeti yükselen şirket daha az kar yapar hatta zarar da yazabilir. Zaten şuanki hisselerin rakamlarına baktığımızda yüksek olmasının sebebini ben enflasyona bağlıyorum.

    Özetle, kimse kar etmiyor ama korumaya çalışıyorlar bundan dolayı da fiyatlar şişik.
  • 18-07-2023, 01:33:43
    #13
    ismailgokcek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel soru Enflasyon yükselmesinden dolayı ben istanbul borsasındaki portföyü toplayıp kriptoya geçtim. Kripto tarafındaki yatırımlarımı da TL cinsinden değilde Dolar cinsinden gerçekleştiriyorum. Çünkü her halükarda bu sabah cebimdeki 100 tl yarın 50 tl ye dönüşüyor.
    Belki denk gelmişsinizdir, son zamanlarda enflasyon karşısında borsa üzerine yatırım için en sağlıklı seçeneğin gıda hisseleri olduğunu söylemiştim. Çok değil birkaç aya kalmadan bu aleni bir şekilde görülecek ki, gıda satıcıları ve üreticileri dışında diğer sektörlerde sıkıntı yaşanacak. Çünkü giderek insanların tek tükettiği şey temel ihtiyaç haline dönüşecek.

    Bu durumda diğer sektörlerdeki büyük firmalar enflasyon karşısında sıkıntılı duruma düşmemek için işçi çıkarıyorlar. Ekonominin kötü olduğu dönemlerde firmalar işçi çıkararak yatırımcılarına küçülmeye gittiği ya da yatırımlarının devam etmeleri için bir mesaj verir.

    Peki böyle bir senaryo durumu olursa, aldığınız hisselerin akıbetini siz düşünün, planınızı ona göre gerçekleştirin.
    Enflasyon yükselirse şirketin maliyeti de yükselir. Maliyeti yükselen şirket daha az kar yapar hatta zarar da yazabilir. Zaten şuanki hisselerin rakamlarına baktığımızda yüksek olmasının sebebini ben enflasyona bağlıyorum.

    Özetle, kimse kar etmiyor ama korumaya çalışıyorlar bundan dolayı da fiyatlar şişik.
    Gıda yazınızı denk gelemedim ama bende daha önce benzer bir yorum yapmıştım zaten almayı düşündüğüm hisselerden biri migros hissesi hocam Sizide yordum ama temel ihtiyaçlardan bahsederken enerji hisseleri hakkındaki düşünceleriniz nedir? Şu sıralar astor enerji muhabbeti var bununla ilgili bir yorumunuz var mı?
  • 18-07-2023, 01:35:09
    #14
    JTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bir sorum daha olacaktı enflasyon yükseldikçe yada enflasyon rakamları açıklanınca hisseler yükselir mi?
    Enflasyon yükseldikçe genellikle şirketlerin kâr oranı artar, bu bilançolarına yansır ve bu nedenle talep artar ve hisse değeri yükselir.
  • 18-07-2023, 02:03:54
    #15
    Reklam Yönetimi
    JTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gıda yazınızı denk gelemedim ama bende daha önce benzer bir yorum yapmıştım zaten almayı düşündüğüm hisselerden biri migros hissesi hocam Sizide yordum ama temel ihtiyaçlardan bahsederken enerji hisseleri hakkındaki düşünceleriniz nedir? Şu sıralar astor enerji muhabbeti var bununla ilgili bir yorumunuz var mı?
    https://www.r10.net/off-topic/374424...post1085544637
    göz atmanızı tavsiye ederim ama yatırım tavsiyesi değildir
  • 18-07-2023, 12:37:40
    #16
    Hocam düzeltme denilen şey belirli aralıklarla zorunlu olan bişey değil.
    Malın fiyatı ederinden fazla noktaya ulaştığında bunu fark eden yatırımcılar kârı en yüksekten almak için satışa başlar. Sonrada doğal olarak satılınca da düşüş gözlemlenir . Bu kadar yani
  • 18-07-2023, 19:27:25
    #17
    JTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gıda yazınızı denk gelemedim ama bende daha önce benzer bir yorum yapmıştım zaten almayı düşündüğüm hisselerden biri migros hissesi hocam Sizide yordum ama temel ihtiyaçlardan bahsederken enerji hisseleri hakkındaki düşünceleriniz nedir? Şu sıralar astor enerji muhabbeti var bununla ilgili bir yorumunuz var mı?
    Dostum yanlış anlama sakın, naçizane tavsiyem, hisse almadan önce paranın bir miktarını bu konuda eğitim almak için harcaman senin için çok daha faydalı olacak gibi.
    Borsa güzel, karlı bir ortam, ama bir o kadar da sıkıcı, gelişigüzel piyasaya girip, sıkılıp, belki hatalar yapıp, burdan para kazanılmaz deyip çıkmaman için yazdım bu mesajı.